Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden v.2


Anbefalte innlegg

Nå er det vel ikke så stor forskjell på de to heller da. :hmm:

Har du større tetthet på platene (større lagringsplass) gjør jo det den litt raskere.

nå veit ikke jeg mye om de Dell-harddiskene somm sitter på M1330, men nå har det seg vel også slik at jo mindre gigabyte det er på harddisken, jo større sjanse er det for at det er få plater og mye Gigabyte per plate som gir kjappere hastighet (håper det er riktig :) )

Er vel heller slik at større kapasitet tilsier større datatetthet, som gir bedre ytelse. Men nye modeller med mindre kapasitet har gjerne samme datatetthet som de største diskene i samme serie, og likeledes god ytelse. Men sjelden bedre, såvidt meg bekjent.

 

Edit: La inn sitat.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel nå har jeg testet 5400 rpm HD'er og jeg merker ihvertfall stor forskjell. Men nå vet jeg ikke hvordan harddiskene er i Dell Laptopen - så jeg skal ikke være for bastant. :)

 

Uansett, da har jeg sikret meg en Dell XPS M1330!

Denne er allerede på vei! :)

Betalte 6000.

 

Edit: Hva er Batterilevetiden, på det 6-cellers batteriet? (Hvis specs teller mye se på linken) :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har fått et problem med trådløst internet med min 1330. I kanskje 5 sekunder går forbindelsen jevnt med normal hastighet. Så er det kanskje 5-10 sekunder med fullt stop. Er dette problemet i hardware? Hva kan jeg gjøre?

Mvh BjL

Når skjer dette? Ved normal surfing eller når du laster ned noe? Sjekket hendelsesloggen (Min datamaskin--> Behandle--> Hendelsesliste--> System)?

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna?

 

Husk at det er nesten bare de med problemer som poster her.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna?

Som mange andre sier så er det nesten bare problemer som postes her - dessverre. :)

 

Har selv en Dell XPS M1330, med akkurat de samme spesifikasjonene Hw.no hadde i sin test av denne maskina (Kun med litt større harddiks og 7200 rpm disk). :)

Kan ikke si jeg sliter med varmeproblemer, men det er ikke til å unlate at jeg synes temperaturen ihvertfall på CPU'n (har ikke sjekket så mye mer enda, om andre Temp's) er litt for høy for min smak. Men det er vel ingen laptop som ikke har sine bakdeler.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg er på jakt etter en bærbar og i den anledning har jeg sett på M1330. Etter å ha lest utallige poster med varmeproblem er jeg litt tilbakeholden med denne maskinen. Er den noe å satse på eller bør jeg holde meg unna?

Som mange andre sier så er det nesten bare problemer som postes her - dessverre. :)

 

Har selv en Dell XPS M1330, med akkurat de samme spesifikasjonene Hw.no hadde i sin test av denne maskina (Kun med litt større harddiks og 7200 rpm disk). :)

Kan ikke si jeg sliter med varmeproblemer, men det er ikke til å unlate at jeg synes temperaturen ihvertfall på CPU'n (har ikke sjekket så mye mer enda, om andre Temp's) er litt for høy for min smak. Men det er vel ingen laptop som ikke har sine bakdeler.

 

Jeg bestilte min m1330 for noen dager siden, men det var ikke mulig å velge noen harddisk med 7200rpm :(:(. Hvordan fikk du tak i det? Har du byttet ut hdd'en ellar kunne man få 7200rpm før?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...