Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mange programmer på pcen vill ikke starte, manglende systemfil?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg har oppdaget et nytt problem på pcen min nå i det siste(dette gjelder noen programmer).

blant annet når jeg prøver å åpne ledetekst(cmd) kommer dette vinduet opp

post-115031-1209991696_thumb.jpg

uansett hva jeg trykker forsvinner både ledetekst(cmd) og besjeden.

andre programm som sony vegas(har kunne brukt det før)kommer denne besjeden opp om jeg trykker ignorer

post-115031-1209992098_thumb.jpg

Endret av martin91
Videoannonse
Annonse
Skrevet

cmd.com eksisterer ikke lengre på Windows NT Dette ble bare brukt på Windows ME og eldre versjoner av Windows.

Det er nok visse indikasjoner her på at du har virus---du bør derfor sjekke ut underforumet for Antivirus og sikkerhetsprogrammer for tips for hvordan du kan være sikker på å bli fri for Virus.

Skrevet

Windows NT, XP og Vista benytter cmd.exe.

Windows 95, 98, ME benytter command.com.

Meldingen for Sony Vegas forsøker å kjøre et script via html-side: upsell.htm.

Har du sjekket for virus, trojaner m.m.

Skrevet

fant dette da jeg søkte opp fila di:

C:\WINDOWS\SYSTEM32\cmd.com is NOT a system file, and is most likely a virus.

så det kan hende du har fått et lite problem ja... hadde du ikke installert antivirusprogram på PC-en fra før? Hvis du har det, bør du kanskje vurdere å bytte til et annet som virker bedre...

Da anbefales Nod32 fra Eset, det har aldri sviktet meg. Man må betale for det,men det er bra.

Skrevet
Er ikke rart du får slike problemer da seh...hehe

Dette var svært bombastisk. Verden er ikke så enkel. På et gitt tidspunkt vil absolutt ingen antivirusprogrammer finne alle virus. Dette gjelder både kommersielle og gratis-utgaver. Virusprodusentene tester gjerne ut sin virus på en lang rekke antivirusprogrammer for så langt det mulig å unngå at viruset/trojaneren oppdages. Avast er ikke av de værste. Kanskje bedre enn enkelte kommersielle på et gitt tidspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...