martin91 Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 (endret) jeg har oppdaget et nytt problem på pcen min nå i det siste(dette gjelder noen programmer). blant annet når jeg prøver å åpne ledetekst(cmd) kommer dette vinduet opp uansett hva jeg trykker forsvinner både ledetekst(cmd) og besjeden. andre programm som sony vegas(har kunne brukt det før)kommer denne besjeden opp om jeg trykker ignorer Endret 5. mai 2008 av martin91
fenderebest Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 cmd.com eksisterer ikke lengre på Windows NT Dette ble bare brukt på Windows ME og eldre versjoner av Windows. Det er nok visse indikasjoner her på at du har virus---du bør derfor sjekke ut underforumet for Antivirus og sikkerhetsprogrammer for tips for hvordan du kan være sikker på å bli fri for Virus.
martin91 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 (endret) takk for det btw, jeg har windows xp mce Endret 5. mai 2008 av martin91
fenderebest Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Vel det burde vertfall ikke være der-sjekk om den ligger der hvis den ikke gjør det kan du prøve å bruke Process Monitor for å prøve å se hva som refererer til den.
PerB Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Windows NT, XP og Vista benytter cmd.exe. Windows 95, 98, ME benytter command.com. Meldingen for Sony Vegas forsøker å kjøre et script via html-side: upsell.htm. Har du sjekket for virus, trojaner m.m.
martin91 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 jeg har søkt igjennom med avast for noen dager siden(etter problemet oppstod) men jeg begjynner nå igjenn
norbat Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Kjør gjerne gjennom langversjonen i følgende post: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246. Loggene det spørres etter, poster du her i din egen tråd, så ser vi om du er infisert og evt. hva dette er for type infeksjon.
newman221 Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 fant dette da jeg søkte opp fila di: C:\WINDOWS\SYSTEM32\cmd.com is NOT a system file, and is most likely a virus. så det kan hende du har fått et lite problem ja... hadde du ikke installert antivirusprogram på PC-en fra før? Hvis du har det, bør du kanskje vurdere å bytte til et annet som virker bedre... Da anbefales Nod32 fra Eset, det har aldri sviktet meg. Man må betale for det,men det er bra.
martin91 Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 takk for svar og newman, jeg fåretrekker gratisversjoner av antivirus
Mr_Tiger Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 takk for svar og newman, jeg fåretrekker gratisversjoner av antivirus Er ikke rart du får slike problemer da seh...hehe
PerB Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Er ikke rart du får slike problemer da seh...hehe Dette var svært bombastisk. Verden er ikke så enkel. På et gitt tidspunkt vil absolutt ingen antivirusprogrammer finne alle virus. Dette gjelder både kommersielle og gratis-utgaver. Virusprodusentene tester gjerne ut sin virus på en lang rekke antivirusprogrammer for så langt det mulig å unngå at viruset/trojaneren oppdages. Avast er ikke av de værste. Kanskje bedre enn enkelte kommersielle på et gitt tidspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå