Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1,8 liter 98 modell for 40 000 kr, bra deal?


Anbefalte innlegg

Trådstarter spurte om 2 ting.

 

"Er dette en bra deal?

 

Noe jeg burde være obs på?"

 

Han spurte ikke om 1.6 eller 2,6 var bedre enn 1.8. Hva burde han være obs på? Tror ikke han tenkte på om andre modeller er bedre. Sikkert fint om han kunne fått andre modeller til samme pris og i samme stand dog.

 

Har jeg ikke grunnlag til sammenligning? hva vet du om det? jeg har ikke eid noen audi, men jeg har kjørt endel audi. Så kan greit sammenligne både med nyere og eldre, men fint at du har kjørt selv og ikke kun går ut i fra ting du har lest.

 

Nettopp, og som du ser skrev jeg at han måtte være obs på at dette er en primitiv motor og at han bør sjekke forstillingen. Er det så veldig feil å si det altså? Skulle jeg heller skrevet "nydelig motor, går silkemykt, masse effekt, ikke vurdere noe annet i det hele tatt"? Da jeg ikke er 12 år skriver jeg selvsagt basert på egne meninger og erfaringer. Skulle jeg skrive noe basert på noe annet er jeg selvsagt nøye med å påpeke dette.

 

Med over 200.000 KM bak rattet på diverse VAG-biler, derav 1,6, 1,8, 1,8T, 2,0, 2,2T, 2,6 og 2,8 ville jeg vel si at jeg kan basere meg på egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det Sluquet skriver er bare piss. Nei, det er ingen sportsbil, men aksen er mer enn god nok om du skal bruke den til bil og ikke racerbil. Du klarer godt å kjøre forbi andre og kjøre i normale hastigheter. Ingen problemer, slutt å tull sluquet. Uansett får du vel prøvekjøre bilen, så dette er nok ikke noe problem. Sjekk ut det de sier om forstillingen og forsikre deg om at den går igjennom EU, da har du bil en god stund framover. Lykke til!

 

Nå får du rulle inn. 1,8 literen er VELDIG GODT kjent for å være en primitiv og lite sprek motor. Hør i hvilket som helst miljø som har litt greie på Audi og de vil fortelle deg akkurat det samme: En 1,6 oppleves sprekere enn en 1,8.

Hvis den er så himla primitiv, kan jo kanksje du fortelle meg åssen de har klart å pumpe ut hundretusenvis av disse motorene i diverse biler ?

1.8 20V og 1.8T 20V er teknisk helt like, mulig 1.8T har lavkomp stempler.

1.8T er kjent for å være slitesterk som fy men dårlig orginal turbo.

Lenke til kommentar
Det Sluquet skriver er bare piss. Nei, det er ingen sportsbil, men aksen er mer enn god nok om du skal bruke den til bil og ikke racerbil. Du klarer godt å kjøre forbi andre og kjøre i normale hastigheter. Ingen problemer, slutt å tull sluquet. Uansett får du vel prøvekjøre bilen, så dette er nok ikke noe problem. Sjekk ut det de sier om forstillingen og forsikre deg om at den går igjennom EU, da har du bil en god stund framover. Lykke til!

 

Nå får du rulle inn. 1,8 literen er VELDIG GODT kjent for å være en primitiv og lite sprek motor. Hør i hvilket som helst miljø som har litt greie på Audi og de vil fortelle deg akkurat det samme: En 1,6 oppleves sprekere enn en 1,8.

Hvis den er så himla primitiv, kan jo kanksje du fortelle meg åssen de har klart å pumpe ut hundretusenvis av disse motorene i diverse biler ?

1.8 20V og 1.8T 20V er teknisk helt like, mulig 1.8T har lavkomp stempler.

1.8T er kjent for å være slitesterk som fy men dårlig orginal turbo.

 

Du kan jo heller kanskje forklare meg hvorfor 1,8 ble faset ut på et tidlig stadie mens 1,8T fremdeles blir brukt? 1,8T er ikke "kjent for å være slitesterk som fy", men den er kjent for å være lett å trimme. Videre blir det for dumt å skrive at den har dårlig turbo, da det er mange forskjellige turboer på disse motorene. KKK 03 som er den som sitter på 150-hk versjonene er på ingen måte "dårlig" - den er muligens litt liten.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...