Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 1,8 liter 98 modell for 40 000 kr, bra deal?


Anbefalte innlegg

Heisann.. Det har seg sånn at jeg må selge min nåværende bil pga høy forsikring og lån..

 

Har da fått tilbud av en her i nabolaget som skal selge sin Audi A4, den har gått 177 000 KM, er 1998 modell og har en 1,8 liters motor.. Uten turbo vel og merke.

 

Han har fikset mye på den og mange feil skal være luket ut osv.

 

Han har gitt meg tilbud på denne bilen til 40 000 ekskludert omregistrering og veiavgift.

Ellers så er det ikke rust visstnok og fin i lakken.

 

 

Er dette en bra deal?

 

Noe jeg burde være obs på?

 

Setter stor pris på svar da jeg skal se på den etter jobb i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit at 1,8 liter ikke er så sprekt, har en Celica T20 selv med 1,8 liters motor, røsker ikke så godt den heller :p

 

Grunnen til at denne går så billig er selger har en fri firmabil eller noe lignende der, så gidder han ikke bruke sin egen bil..

 

Skal høre med han angående forstillingen :)

Lenke til kommentar
Veit at 1,8 liter ikke er så sprekt, har en Celica T20 selv med 1,8 liters motor, røsker ikke så godt den heller :p

 

Grunnen til at denne går så billig er selger har en fri firmabil eller noe lignende der, så gidder han ikke bruke sin egen bil..

 

Skal høre med han angående forstillingen :)

 

Joa, men akkurat denne 1,8 litern er spesielt dau. Den ble jo tatt ut av modellprogrammet etter noen år, er vel til og med motorblokk i støpejern på denne tror jeg.

Lenke til kommentar

Det Sluquet skriver er bare piss. Nei, det er ingen sportsbil, men aksen er mer enn god nok om du skal bruke den til bil og ikke racerbil. Du klarer godt å kjøre forbi andre og kjøre i normale hastigheter. Ingen problemer, slutt å tull sluquet. Uansett får du vel prøvekjøre bilen, så dette er nok ikke noe problem. Sjekk ut det de sier om forstillingen og forsikre deg om at den går igjennom EU, da har du bil en god stund framover. Lykke til!

Lenke til kommentar

Har fått prøvekjørt den i går, veldig god og kjøre, krever litt tilvenning enda men.. Er en slags kneppelyd ved høyre forhjul når jeg svinger mot venstre da, men høres best i lave hastigheter.. Jeg gjetter på en eller annen slitedel der, men hva? Mansjetter, styrekuler eller lignende? Har ikke så mye peiling på dette her.. Ikke veldig dyr ting og fikse håper jeg, veit uansett om noen rundt omkring som har gode priser ;)

 

Aksellerasjonen var forøvrig helt grei til mitt bruk, jeg vil ha en fin og driftsikker bil som er litt småluksus ;)

og så var den mye mere støydempet enn Celica'n..

 

Den må på EU kontroll snart, så får vel ta den med neste gang jeg er bortom selger.. Han er en jobbkamerat av en kamerat av meg, hyggelig fyr egentlig.

Lenke til kommentar
Det Sluquet skriver er bare piss. Nei, det er ingen sportsbil, men aksen er mer enn god nok om du skal bruke den til bil og ikke racerbil. Du klarer godt å kjøre forbi andre og kjøre i normale hastigheter. Ingen problemer, slutt å tull sluquet. Uansett får du vel prøvekjøre bilen, så dette er nok ikke noe problem. Sjekk ut det de sier om forstillingen og forsikre deg om at den går igjennom EU, da har du bil en god stund framover. Lykke til!

 

Nå får du rulle inn. 1,8 literen er VELDIG GODT kjent for å være en primitiv og lite sprek motor. Hør i hvilket som helst miljø som har litt greie på Audi og de vil fortelle deg akkurat det samme: En 1,6 oppleves sprekere enn en 1,8.

Lenke til kommentar

Ja, men det spiller faan så lite rolle, den er ikke så treg og slapp som du sitter å påstår, er så JÆÆVLI lei av folk på dette forumet som sitter å uttaler seg basert på ting de har hørt av ande og rykter som går. Bilen er sprek nok den, bilen kommer opp i 80-100 relativt raskt og det er ingen umulighet å drive forbikjøringer.

 

At 1.6 kanskje er sprekere? vel, so what, det er ikke det trådstarter spør om er det? Han har tilbud om å få en god bil, til en særdeles god pris. Da spiller det faan så lite rolle om bilen går litt dårligere enn en av de andre modellene.

 

Har du noen gang kjørt 1.8'en ?

Jeg har aldri eid audi selv, men har en kjenning som har akkurat denne 1.8l modellen. Ja, jeg har faktiskt kjørt denne bilen og den gikk mer enn godt nok for en vanlig person.

 

Trådstarter, lurt å få den på eu-kontroll ja. Da får du sjekket det viktigste. Mekkern sier det koster rundt 2500 for å få utbedret feilen, etter min erfaring så har Mekkern ofte rett :) Det er vel ikke noe mye å prute på denne bilen ettersom at du får den såpass billing, men 2500 er jo ingenting i våre dager.

Om bilen går igjennom godkjenningen, så har du en topbil for en billig penge!

Lenke til kommentar

Skal få den med på EU kontroll ja, fort som mulig... Ligger bare et problem der, årsavgifta er ikke betalt, litt farlig og kjøre rundt da :p

 

Men det er bra noen her kan sette pris på biler som har litt mindre motor også :D

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar

"Ja, men det spiller faan så lite rolle, den er ikke så treg og slapp som du sitter å påstår, er så JÆÆVLI lei av folk på dette forumet som sitter å uttaler seg basert på ting de har hørt av ande og rykter som går. Bilen er sprek nok den, bilen kommer opp i 80-100 relativt raskt og det er ingen umulighet å drive forbikjøringer."

 

Jeg bryr meg pent lite om hva du er lei av eller ikke. Jeg har kjørt 1,8 literen litt og den har høyt forbruk, lav ytelse og er rett og slett kjedelig å kjøre. Jeg har aldri sagt at det er umulig å kjøre forbi med denne bilen, har jeg?

 

Hvorfor tror du VAG tok ut 1,8 motoren av produksjon? Fordi den var så vanvittig bra?

 

"At 1.6 kanskje er sprekere? vel, so what, det er ikke det trådstarter spør om er det? Han har tilbud om å få en god bil, til en særdeles god pris. Da spiller det faan så lite rolle om bilen går litt dårligere enn en av de andre modellene."

 

OK, så siden han har siktet seg ut en bil er det altså forbudt å komme med innspill? Jeg trodde det var derfor han skrev tråden til å begynne med, skjønner du.

 

"Har du noen gang kjørt 1.8'en ?

Jeg har aldri eid audi selv, men har en kjenning som har akkurat denne 1.8l modellen. Ja, jeg har faktiskt kjørt denne bilen og den gikk mer enn godt nok for en vanlig person."

 

Jada, jeg har kjørt den. Jeg har også kjørt mye Audi, og i tillegg 1,6,, 1,8T, 2,6 og 2,8. Jeg har altså et sammenligningsgrunnlag, noe du ikke har.

Lenke til kommentar

Trådstarter spurte om 2 ting.

 

"Er dette en bra deal?

 

Noe jeg burde være obs på?"

 

Han spurte ikke om 1.6 eller 2,6 var bedre enn 1.8. Hva burde han være obs på? Tror ikke han tenkte på om andre modeller er bedre. Sikkert fint om han kunne fått andre modeller til samme pris og i samme stand dog.

 

Har jeg ikke grunnlag til sammenligning? hva vet du om det? jeg har ikke eid noen audi, men jeg har kjørt endel audi. Så kan greit sammenligne både med nyere og eldre, men fint at du har kjørt selv og ikke kun går ut i fra ting du har lest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...