Keiseren av Grønland Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Jeg tipper at jeg får kjøpt spillet imorgen, men først har jeg et par spørsmål. Jeg er en sånn som har lagt hardcore spilling litt på hylla, med flere aktiviteter som jobb og skole + andre hobbyer som tar mye av tiden min. Derfor har jeg ikke anledning til å spillet flere timer i strekk, flere ganger i uka. Derfor lurte jeg på, er det lett å komme igang med spillet, og nyte det? Eller er det mye du må lære deg? Er det lett å spille maks to timer og kunne slå av maskinen med god samvittighet? Jeg opplevde med GTA3 at jeg måtte vimse litt før jeg forsto hvordan jeg skulle spille det. Måtte lære meg byen, hvordan jeg skulle prioritere oppdrag, hvor mye jeg kunne slippe unna med før jeg ble tatt av politiet, osv. Og siden jeg har lest et par tråder her, så har jeg lagt merke til at det er enda mer som er mulig i spillet enn før, som social club +mer, så derfor - er det lett å komme igang?
gorber Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Jeg er midt i eksamenstiden pluss at jeg har familie. Det gjør at jeg sjelden får spilla noe mer enn en time i slengen, og synes at spillet er utmerket tilpasset et sånt tempo.
dannad Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 (endret) Det tok meg 2 timer til at kjøringen og skyting -og slåssystemet gikk som smurt hos meg. Jeg spiller ikke mye hver dag, og likevel henger jeg godt med i historien. Noen ganger spiller jeg uten å fortsette på historien, jeg bare kødder rundt om kring i byen Endret 4. mai 2008 av dannad
ttt Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Det er ikkje noko problem å spele i kortare periode. Du kan f.eks. ta eit oppdrag eller to for så å ta ei pause. Du kjem kanskje betre inn i spelet viss du har tid til å dedikere eit par timar, men du vil nok ha mykje moro sjølv om du ikkje gjer det. Når det gjeld kontrollane lærer du desse etterkvart som du får nye oppdrag. Det er ein del ting du kan gjere, og dermed litt å halde styr på, men har du spelt litt tidlegare går det nok greit. Viss det er lenge mellom kvar gong du spelar kan det vere at du gløymer enkelte kontrollar som du ikkje brukar så ofte. Ein fin ting i GTA IV er eit GPS system som er til god hjelp for å finne fram i byen. Du kan enkelt markere av kvar du ønskjer å kjøre, for så å bli vist vegen. I tillegg kan du ta drosjer rundt om i byen. Dette gjer at du ikkje treng å bruke så mykje tid på å bli kjent med byen for å ha glede av spelet.
Keiseren av Grønland Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Takk for informative svar. Er spent på dette kampsystemet. Spill som både skal inkludere håndkamp og våpenkamp må helst være gjort av eksperter som Rockstar.
chberge Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Korte perioder med spilling går helt fint, og med Autosave funksjonen går det fortere å skru av uten at du må stresse med å komme deg "hjem" til safehouse. Spillet tar sikkert 1-2 timer å komme seg inn i, men det går lett og gradvis... Er ikke noe værre å komme inn i enn noen andre spill.
Keiseren av Grønland Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 (endret) Vel, hvor opplagt og naturlige logiske valg kan foretas i et spill er jo noe av det som gjør det bra eller dårlig. Hvor lang læringskurven er. Tiden som trengs for å lære seg Oblivion for eksempel, er mye lenger. Det var derfor jeg rett og slett la det på hylla/papirkurven. Det tok for å lang tid å finne ut, "hva må jeg gjøre for å komme meg videre i historien her?" Endret 5. mai 2008 av Ramius
TCi Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 GTA er faktisk et av de mest casual-vennlige spillene der ute. Altså av et spill ment for hardcore-massen. Da er det litt ironisk at en fra Rockstar nettopp uttalte at han hater casuals.
Keiseren av Grønland Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Jeg skjønner hva du mener, men du bruker ordet casual helt feil. Det er fint du mener spillet er lett å anvende, men casual er noe annet. Casual spill er spill som Wii sports, der det ikke er mer dybde i spillet enn det du ser der og da. Der punktet mellom start og slutt ikke er 100 timer langt. Casual spilling er en tenniskamp, enkelt og greit.
Fenixen Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 (endret) spillet har langt fra høy vansklighetsgrad.. Tar litt tid å få skikkelig tak på kjøringen, men skytingen får du hjelp til med autoaim.. Få oppdrag man trenger mer enn et forsøk på.. noe som er ganske greit, er jo veldig mange oppdrag en skal gjennom Endret 5. mai 2008 av Fenixen
henky Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 appropo nevekamp, er det noen slags komboer? synes jeg bare faar inn et slag foer ahn gaar tilbake til "readystance". det naermeste jeg har kommet en kombo er vel parry-funksjonen, rett etter du dodger.
Kiruk Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Du får prøve deg frem på noen ufrivillige forbipasserende
Loeve Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Jeg skjønner hva du mener, men du bruker ordet casual helt feil. Det er fint du mener spillet er lett å anvende, men casual er noe annet. Casual spill er spill som Wii sports, der det ikke er mer dybde i spillet enn det du ser der og da. Der punktet mellom start og slutt ikke er 100 timer langt. Casual spilling er en tenniskamp, enkelt og greit. Nå bør det nevnes at casual gaming og det å være en casual gamer er to vidt forskjellige ting. Et casual-spill er rett og slett et veldig simpelt spill man lett kan legge fra seg og som ikke krever veldig mye av spilleren. En casual gamer er en person som spiller dataspill for umiddelbar underholdningsverdi og blander det med andre interesser, mens en hardcore gamer gjerne er en person som presser spill til det ytterste og bruker store deler av tiden sin på å få mest mulig utbytte av et spill.
Keiseren av Grønland Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Det både Sony, Microsoft og Nintendo har referert til som "harcore gamer" er folk som spiller nettopp dette spillet, GTA, Final Fantasy, Half Life. Store titler som han vet er bra og legendariske siden han har en aktiv interesse innen spill. For en "casual gamer" vil ikke disse navnene bety noe som helst.
Loeve Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Data- og TV-spill er ikke lenger en interesse forbeholdt kvisete enstøinger i foreldrenes kjellerstue, men et av verdens største mediemarked og en gigantisk industri. Å påstå at en casual gamer ikke har hørt om Zelda, GTA eller Half Life er bare pisspreik.
Jan Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Meskalin Hey douche, ikke sett deg på en stund. Er du å finne på psn? Antar du sitter på gtaIV siden du er innom her. Til topic Synes GTAIV er gansk bra balansert. Man må tweake litt på enkelte oppdrag, mens det fremdeles er ganske av og på.
Loeve Skrevet 5. mai 2008 Skrevet 5. mai 2008 Ikke foreløpig. Spørs om du ikke gjør det straks med konsollmanien min, dog. Har GTAIV til X360 men den er bortlånt for øyeblikket. Likvid limbo.
Keiseren av Grønland Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Skrevet 6. mai 2008 Data- og TV-spill er ikke lenger en interesse forbeholdt kvisete enstøinger i foreldrenes kjellerstue, men et av verdens største mediemarked og en gigantisk industri. Å påstå at en casual gamer ikke har hørt om Zelda, GTA eller Half Life er bare pisspreik. Det er det ingen som har sagt, men jeg hevder fortsatt at titlene betyr lite for casual gamers. Det er flere bøker jeg har hørt om men aldri lest, og skal jeg prioritere å lese flere bøker så er ikke disse nødvendigvis ett førstevalg for det. Flere kamerater jeg har observert begynne med spilling i nyere år, har alle hørt om Half Life og Zelda, men de vil fortsatt ikke kjøpe dem, nettopp siden de vil spille lettere spill.
Eremal Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Slik du framstiller casual gamers, så framstiller du mora mi. Og det hun spiller er i hovedsak FreeCell, og etter at hu fikk vista; Mahjong. Å ta hun inn i markedet for spillkonsoller, ville være en utrolig skeivbom. Slik jeg forstår begrepene, så er en hardcore gamer en som spiller (store) spill hver dag, mens en casual gamer bare spiller i de helgene han har tid. En som gjerne må sette av tid for å spille. Som Ramius.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå