Gå til innhold

Bioshock, et par spm, og kan det anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BioShock ble veldig hypet, men jeg syns ikke det levde opp til forventningene. Det ble tatt for mange lette løsninger, og plasmidene er ikke så spennende som mange skal ha det til - du ender kanskje opp med å bruke 3-4 av dem og resten går i glemmeboka. Men de er jo ganske kule noen av dem!

Stemningen i spillet er forøvrig helt herlig, Den Store Drømmen gone wrong, og det atpåtil langt under vannflaten.

Forøvrig forstår jeg ikke helt kritikken av VitaChamberene du gjennoplives i hvis du dør. Det går fint an å ta en quicksave/quickload og for meg ble det at jeg gjennopplives bare en ting som gjorde at mindre av min spilltid gikk til å loade. Dessuten er de en aldri så liten viktig del av historien ;)

Skrevet

eg syns BioShock var dritbra, tvers gjennom!

Sjeldent at eg har blitt fengsla av eit spel på eit slikt nivå. Til dere som har spilt gjennom, beste scena i spillet er da du oppdager ubåten;)

Skrevet

Bioshock kan anbefales på det aller varmeste.

Spillet har en sørgelig men fengslende historie og har mange vendepunkter

Fiendene dine er ett salgs hat/medfølelse forhold. Du hater dem(rett og slett fordi de er jææævliig iriterende til tider) men en kan også synes synd på dem pågrunn av måten de er blitt slik

Jeg falt for grafikken, stemningen, historien og plasmidene. 60 - tallsstemningen i spiller er rett og slett fantastisk :D

Så, ja

Bioshock kan definitivt anbefales ;)

Skrevet

Har nå gått til innkjøp av dette spillet, og frem til nå lever det helt opp til forventningene. Men jeg lurer på, hvor mye ADAM får jeg om jeg harvester isteden for å redde de (redde de gir = 80)?

Og hvordan får jeg flere plasser til plasmids, og får de gamle tilbake (flere enn 2)?

Skrevet

du får dobbelt så mye. men du får ikke gaver. så egentlig taper du ikke så mye på å redde de. dog suger den onde slutten hardt ræv, så det er best å redde alle.

Skrevet

Bioshock er et fantastisk spill!

Prøvde litt på rekrutten på en lånt PC, og det spillet fikk meg til å kjøpe spillPC for litt for mange tusen.

Men back to Bio;

Byen har noe av de feeteste omgivelsene jeg har sett i et spill. Det føles ekte ut. Plasmids, er som noen sier "kun" magi, men jeg likte det. Ganske moro å ta imot granater med tankene, og sende den tilbake ;)

Big Daddies ble litt for enkle etterhvert, men det sier seg selv siden man får bedre våpen og bedre ammo. Historien var bra, med små detaljer som er rett og slett geniale!

For meg er dette årets spill (foreløpig) - til tross for at jeg har spilt Super Mario Galaxy.

Anbefales på det sterkeste!

Skrevet

Først og fremst: Bioshock er et fantastisk spill. Herlig story, herlig grafikk.. atmosfærisk. Flott lyd og skuespill hos de som leste inn stemmene. Jeg anbefaler det helhjertet (til PC, jeg har ikke prøvd konsoll). Tvers igjennom kvalitet.

Deretter: Designstilen i Bioshock er Art Deco, og er fra 1920 og 1930-tallet.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja, da var Bioshock ferdig, og jeg må si det var et jækla bra spill. Levde absolutt opp til forventningene :D Jeg fikk den gode slutten, noe jeg er veldig glad for, for de onde synes jeg var dårlige!

Eneste minuset er at vi skulle fått se hvordan du så ut (men spillet er vel lagt opp til at du ikke skal kunne det, så det skal minne om det selv), og hvordan de voksne Little Sisters så ut. Det som fikk meg til å lure nå er hvordan en evt. 2er kommer til å se ut ;)

Spillet som står for tur nå er vel MassEffect, og jeg håper for guds skyld at det ikke er noe dårligere spill!!!

Skrevet
Vi snakker to installeringer, og that's it. Kjøp ny kopi om du vil installere enda en gang. Som sagt er det rettet i en patch til fem, seks installeringer, men hadde jeg visst om den kopibeskyttelsen tidligere hadde jeg aldri kjøpt BioShock selv om jeg elsket System Shock.

Da har du totalt missforstått. Antall installeringer betyr på antall maskiner samtidig, du spiller bare somregel på 1PC uansett, så hvorfor du skulle trengt 7 installasjoner fatter jeg ikke. Når du avinstallerer går installasjons tellingen tilbake.

Enaste som vil skape problem er avinstallering hvis du er frakoblet internett og dersom du formaterer PCen.

Problem er det ikke, og egentlig vil du ikke legge merke til den. Dersom du er vannvitting uhelding og for en eller merkelig grunn formaterte PCen 6 ganger eller avinstallerte når du ikke hadde internett så kontakter du bare support og de legger tilbake installasjonen din.

Skrevet

Et av de beste spillene jeg spilt. Det har en god fortalt og interessant historie og gir deg mange muligheter hva gameplay angår. I starten løp jeg bare inn og skøyt som en gal, men dette blir dyrt i lengden (bruke mye penger på medkits, men absolutt en mulighet). Etterhvert innså jeg at sniking og å plukke fiendene var det lureste, helst med headshots :)

Den plasmiden som gjør at de du bruker den på blir targetet av kamera osv. er genial :D

Skrevet (endret)
Jeg har bare sett positive omtaler av bioshock, men synes det er et drittspill selv, er lut lei av alle spillene der man ikke ser hvor man er hen for det er så mørkt. Det er en dårlig doom og fear og farcry clone der de har brukt opp igjen de kjedelige "dagbok"-klippene som kommer etterhvert, som liksom skal lage en story, men hvis hvis man skal høre alle blir spillet 90% tørr og lite fengende lydbok og 10% action. Radiosamtalen med den klisjeaktige skotten er like kjedelig og subtitles er ikke i takt med de som blir sagt engang. Når man skal "hacke" seg inn på ting får man absurd nok opp et meningsløst pipes-minispill, skjønner ikke hvorfor de har tenkt at det var en god ide, det er jo hacking man driver med ikke rørlegger arbeid. Og det er ikke skummelt sånn som fear og doom var. Hvem gidder å spille et spill der man må ha gamma på fullt for å kunne se hva som foregår.

Dagbøkene har jo i og for seg ikke noe med story å gjøre. De brukte samme greia i System Shock 2 som kom ut i hva, 1999, så er nok neppe noen FarCry-klone. Dagbøkene brukes slik at du skal få en bedre innsikt i hva Rapture var før du havnet der, veien mot undergangen, og forteller også om en del av karakterene i spillet.

Other than that, gleder meg som en liten unge til Bioshock 2.

Endret av Shifty
Skrevet

Bioshock er et av de mest overhypa spillene i den senere tid.

Det er ikke noe annet enn et skytespill i et depressivt miljø med mulighet for å delvis tilpasse noen spesielle powers.

Fenget aldri veldig bra for meg og jeg synes det var ganske kjedelig og ensformig etter en kort stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...