Gå til innhold

Leter etter et koselig eventyrspill

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Savner et spill som gav en lignende følelse som zelda til nintendo 64 og gamecube, noe av den samme magiske stemningen som i heroes of might and magic 3, sånn helt enkelt spill med alver og blomster og skatter, gjerne med en litt overdrevet grafikk som gjør det ekstra idyllisk samtidig som det ikke blir klisje-aktig. Noen som vet om noen sånne spill? Edit: Helst noe fra de siste årene, klarer ikke å leve meg inn i spill fra 90-tallet lenger pga den dårlige grafikken.

Endret av Bellicus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har allerede spilt den lengste reisen+drømmefall. Og når det gjelder wii, så har jeg allerede en xbox360 som jeg nesten aldri bruker, så gidder ikke bruke mer penger på konsoller. Men har angrer virkelig på at jeg ikke kjøper wii isteddenfor..

Endret av Bellicus
Skrevet
hva med drømmefall? det er et flott spill + norsk :D ikke magi og sånne ting mer historie / fortelling men værdt å prøve

Jeg måtte bare svare på denne posten. Hva mener du med at det ikke er magi i Dreamfall? Det er jo mye magi der, det er bare det at Zoe ikke kan noe.

Skrevet

Prøv å selge 360'en din da, vettu ;)

Har selv en Nintendo Wii. Bruker den ikke så ofte lenger, siden jeg akkurat har oppgradert PC-en. Har lyst til å runde Zelda igjen snart! Det blir nok 4 gangen jeg runder det :D

Skrevet
hva med drømmefall? det er et flott spill + norsk :D ikke magi og sånne ting mer historie / fortelling men værdt å prøve

Jeg måtte bare svare på denne posten. Hva mener du med at det ikke er magi i Dreamfall? Det er jo mye magi der, det er bare det at Zoe ikke kan noe.

det va det jeg mente

Skrevet (endret)
En søt liten drage som flyr rundt i en fargerik eventyr verden.

Noen som vet om noe sånt til pc?

Kan du ikke spille det spillet som bildet er tatt fra?

Det spillet har ikke kommet ut.. dessuten tror jeg ikke at det kommer på pc ;)

On-topic: Tror ikke at det har kommet noen spyro spill til pc.. Jeg har ikke flere forslag, tror jeg :p

Med mindre jeg kommer på noe..

Edit: Jeg spiller prince of persia for tiden. Det er kanskje ikke et sånt eventyr du er ute etter, men fant et utrolig tilbud :p

Prince of persia- Sands of time

Prince of persia- worrior within

Prince of persia- the two thrones

Alle spillene får du for 100 kr :thumbs:

Det er Dritbillig!!

http://absoluttspill.no/component/page,sho...emart/Itemid,1/

Endret av Stellis
Skrevet

On-topic: Tror ikke at det har kommet noen spyro spill til pc.. Jeg har ikke flere forslag, tror jeg :p

Husk at trådstarter også har en XBOX 360 :) .

Skrevet

Husk at trådstarter også har en XBOX 360 :) .

Ja, det er sant :p

Men han har jo lagt dette emnet under "pc-spill" Så regner med at han skal ha det til pc ;)

Skrevet (endret)

Er pc-spill jeg tenker på ja, tv'en er som regel okkupert av samboeren, og jeg trives best å spille på pcen, har aldri vært noe konsoll-menneske.

Edit: Og ting som drømmefall og prince of persia er ikke helt det jeg leter etter.

Endret av Bellicus
Skrevet

Du kan jo vurdere The Elder Scrolls III: Morrowind (2002) og Elder Scrolls 4: Oblivion (2006). Begge spillene har en fantastisk verden som det går an å leve seg skikkelig inn i, i tillegg til en omfattende og bra historie (spesielt Morrowinds historie er flott og episk, ihvertfall med tilleggspakken Tribunal).

Skrevet

Beyond Good And Evil og Psychonauts er regnet som de to av beste spillene noensinne ingen har spilt. ;) Psychonauts er for øvrig laget av Tim Schafer, kjent fra blandt annet Grim Fandango og Day Of The Tentacle. Det sier jo litt. :)

Skrevet

Skammeleg at eg gløymte Psychonauts. I saman med Beyond Good & Evil er dette favoritten min i denne sjangaren, som eg rett nok spelar minimalt av. Begge to er gode spel som bør prøvast. Dei kostar heller ikkje så mykje lenger.

Skrevet

Beyond good and evil og Psychonauts, ja!

Dessuten så er det vel ikke så altfor lenge til remaken, oppfølgeren, eller hva man nå skal kalle det av King's Bounty. Er ute i Russland nå ettersom jeg skjønner til ekstremt bra kritikker, men det kan jo være utrolig subjektivt. Ser veldig bra ut i alle fall, og i følge Gamespot er releasedato her i September en gang.

http://www.kings-bounty.com/eng/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...