Gå til innhold

Hvor lenge kan du holde pusten?


WD40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oja, ja det er lov for når jeg hadde rekordforsøket slapp jeg ut litt luft i avtredet, men det var rett før rekordforsøket startet. Så hadde ikke planlagt å starte rekordforsøk men etter den brukte luften var sluppet ut så startet jeg.

Men kan man gjøre det hele tiden?

 

Vel, tenk deg at du er under vann, man kan da puste ut der? Skal da være lov å puste ut?

 

1min og 15sek må være min rekord... Veddemål om å holdepusten lengst er egentlig et veldig bra tidsfordriv i mattetimene... Er 16år

Endret av MrHansen
Lenke til kommentar

Faen, 2min og 52 sekunder. (so close til 3 min, og slått av en 15 åring ^^)

Ivhertfall det jeg klarte forran PCen akkurat nå. :)

 

Og personlig rekord egentlig. :p

 

19år, røyker ikke.

 

Edit: Tørte rett og slett ikke mer. Kroppen likte seg ikke helt uten O2.

Har ikke lyst på noe besvimeforsøk. (skal levere en pakke, og må jo holde meg våken) :whistle:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2,10 røyker, trener ikke testa just (rekord 3,20)

19 år

 

her er dykke metode, driver med fridykking

fyll lungene noen ganger til det maximale 4-5 over 7-9 sec og så ta et medium innpust og hold pusten.

 

forklaringer er den at da har man så mye oksygen i blodet, dette betyr at du kan få oksygen tilsvarende noen innhaleringer og du kan holde pusten lenger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har en rekord på 1,28 i luft. 19 år, snuser.

 

Men jeg må da jukse på et vis, for når jeg prøver i vann klarer jeg sjeldent mer enn 30 sekunder.

Ikke unormalt.

 

Kan være flere grunner til det.

1. Det er et visst trykk under vann, jo høyere trykk, jo mer komprimert blir lufta i kroppen. Men nå snakker vi vel om vann i vannkanten og der har det nok ikke altfor mye å si. Dog presser jo vannet litt på brystet også da.

2. Du blir mer nærvøs, og mindre konsentrert.

3. Du klarer ikke holde deg/presse deg like langt som på land fordi du er "redd for å drukne".

4. Du beveger deg mer. Husk at enhver bevegelse suger oksygen.

 

Jeg tipper på en god kombinasjon. :)

Klarer nok litt mindre under vann ja, og må en del forsøk til før jeg klarer å konsentrere meg skikkelig. Men å presse meg like langt synes jeg er vanskelig.

Lenke til kommentar

Hahahaha, prøvde nå nettopp for første gang på flere år!!! Og slo rekorden soleklart uten å engang prøve så veldig hardt... Jeg klarte 1:50.3, selv om jeg ventet litt med å trykke start og selv om jeg avsluttet litt før jeg blåste helt ut.... Sprelte som bare faen på slutten nå og kunne muligens pushet meg til 2 minutter.... Menmen... ny soleklar rekord.. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...