Gå til innhold

Veldig dynamisk rollespill hvor man lever et liv og lager historien selv etterhvert som man spiller?

Gjest Slettet-aNZFa3

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Finnes det er slikt spill som dette?

Hvor man ikke er tvungen til å følge en historie, hvor man selv ikke er helten men en vanlig innbygger, i en by. Tenker ikke på et MMO, med på et enspiller-spill, kan være multiplayer. Jeg veit man har spill som Oblivion og Morrowind. Men der er det ikke en historie man lager selv. Jeg driter i god grafikk, spillet trenger heller ikke å være i 3D. Noen som veit om et slikt spill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor man ikke er tvungen til å følge en historie, hvor man selv ikke er helten men en vanlig innbygger, i en by. Tenker ikke på et MMO, med på et enspiller-spill, kan være multiplayer. Jeg veit man har spill som Oblivion og Morrowind. Men der er det ikke en historie man lager selv. Jeg driter i god grafikk, spillet trenger heller ikke å være i 3D. Noen som veit om et slikt spill?

Egentlig så fins ikke det. Alle forslagene så langt har et fastlagt historie. Det er umulig å lage et spill der DU lager historien, men det fins spill som gir det ulike slutt og valg ettersom hvordan du spiller.

Personlig synes jeg Baldurs Gate II er det perfekte spillet i dette området. Hva du sjør og måten du oppfører deg i situasjoner avgjør spillets rettning. Dine valg avgjør hvordan folk reagerer til deg, og hva slaks oppdrag/missions du får, samtidg over hva slaks personer du treffer underveis. Ond eller snill, du avgjør slutten og din skjebne.

Endret av AvidGamer
Skrevet

Egentlig så fins ikke det. Alle forslagene så langt har et fastlagt historie. Det er umulig å lage et spill der DU lager historien, men det fins spill som gir det ulike slutt og valg ettersom hvordan du spiller.

Personlig synes jeg Baldurs Gate II er det perfekte spillet i dette området. Hva du sjør og måten du oppfører deg i situasjoner avgjør spillets rettning. Dine valg avgjør hvordan folk reagerer til deg, og hva slaks oppdrag/missions du får, samtidg over hva slaks personer du treffer underveis. Ond eller snill, du avgjør slutten og din skjebne.

A tale in the desert har ingen historie i det hele tatt, så der tar du feil. Second life har vel heller ingen historie, uten at jeg har peiling på hva folk egentlig gjør der. Ellers er det ikke umulig å lage et spill der du lager historien. Det er jo det rollespilling handler om, og det finnes (fantes...) mange Neverwinter Nights servere hvor man kan gjøre akkurat dette, selv om man kanskje ikke kan kalle disse egne spill... Nå har disse stort sett ikke så mange valg som gjør at det er veldig morsomt å være en vanlig borger, da.

Når det gjelder single player spill, så er det nok omtrent umulig å lage et spill hvor du kan forme en historie selv. Er noen spill som gir deg en del forskjellige slutter litt avhengig av hva du gjør. Er selvsagt en del spill som ikke har noen historie i det hele tatt, så om du har livlig fantasi kan du selvsagt finne på en historie selv. En million Rogue-kloner for eksempel...

Ellers så er ikke Baldur's Gate II langt fra å være det perfekte spillet, så den er jeg med på. :mrgreen:

Skrevet

Leste om et MMORPG for en stund siden som støttet at spillerne lagde egne gruppe-quests, husker ikke navnet, godt mulig det allerede er nevnt.

Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet (endret)

Har gravd fram Baldurs Gate 2 nå fra skuffen, men hvordan er dette spillet med Vista og et 8400M GS skjermkort? Og hvordan får jeg Widescreen oppløsning, må jeg endre det manuelt i en .ini fil?

Endret av Slettet-aNZFa3
Skrevet

Animal Crossing Wild World- kanskje ikke et RPG, men tilfredsstiller vel de andre kravene dine. Er for Nintendo DS.

The Guild og The Guild 2 vil definitivt også oppfylle kravene dine.

Skrevet

hva med GTA san andreas multiplayer? :p flere servere som du er en helt vanelig borger på... (ja ikke akkurat det du spurte etter men dette er ett flott spill :p) eller GTA IV som og virker som du har en del valg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...