Gå til innhold

Får ikke installert Ubuntu 8.04


Anbefalte innlegg

Da har jeg fått sjekka ut Ubuntu 8.04 Alternate cden igjennom VirtualBox. Den sjekka ut ok. Da jeg skulle sjekke integriteten på 64 bit versjonen av Ubuntu fikk jeg bare opp at jeg ikke hadde en 64bit prosessor. Det er jo bare tull da. Så den skjønte jeg ikke...

 

Men uansett. Alternate cden fungerer fint. Så det forklarer ikke problemene med installasjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjipe greier! Har prøvd med bare en harddisk også.. Er det som er. Men er det noen som skjønner seg på hva feilkoden er? den som kommer opp? noen som vet hva som faktisk får problemer under installasjon og boot?

Endret av Skitongen
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å lese nøyaktig hva som gir deg de problemene ut fra de skjermbildene, men det er noe som heter «kvalifisert gjetting». ;)

 

Jeg har to forslag:

1. stabilitets/kompatibilitetsproblemer... kjør de stabilitetstestene jeg foreslo fra prime95.

 

2. en eller annen modul (driver) som lastes, som ikke er i orden. Men ettersom det virker som det ikke er mange andre enn deg som har det hovedkortet og har disse problemene, virker det også litt rart. - Men du kan jo teste andre distroer og se om de virker bedre. Evt vente lenge og se om ubuntu booter på tross av feilmeldingene og kjøre en dmesg > bootlog og laste opp bootlog hit.

Forslag til distroer du kan teste:

GNewSense

openSUSE

fedora (ver 9 kommer om 9 dager).

Sabayon (bruk DVD versjonen)

Lenke til kommentar

jeg kom til å innse en ting. Jeg har tre disker. En 74gb WD sata, en 320 WD sata og en 120 gb Maxtor IDE. Maxtoren står kobla på samme ide kabel som cdrommen min (er bare en IDE slot på hovedkortet) Jeg prøvde derfor å koble ut 120 gb fra systemet og lot bare cdrommen stå på IDE kabelen. Da kom ikke feilmeldingene opp lengre. Men hver gang jeg skulle installere ubuntu så ble jeg bare kastet til BusyBox.. Noen som har noen tips til det? Det skal sies at jeg bare prøvde å installere ubuntu i windows nå. og ikke i en egen partisjon.

Lenke til kommentar

Fant problemet. 120gb maxtor disken og cdrommen er på samme ide kabel. Om jeg fjerner cdrommet booter ubuntu opp fort som f! blir altså konflikt når dem står sammen. har prøvd å lekt meg litt med å bytte om jumperen på cdrommen. men gjorde ikke noe utslag. harddisken står som master. og er koblet som master på kabelen. Er det ingen vei uten dette da? må jeg virkelig kvitte meg med en av dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...