Gå til innhold

Bygge pc selv, noen haker med oppsettet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville gått for raskere RAM, feks. PC 6400 eller PC 8500.

 

Er det en takne å oppgradere PSU'en til feks. 550W, i tillfelle oppgraderinger som sluker strøm?

 

CPU: STOOOOR hake. 1,8gHz? Ærlig talt. gå for en som er hvertfall 2,4 eller 3,0.

 

 

Ellers ser det greit ut.

 

 

EDIT: Er opperativsystem en tanke eller får du det artig nok med å se på den :p

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
CPU: STOOOOR hake. 1,8gHz? Ærlig talt. gå for en som er hvertfall 2,4 eller 3,0.

EDIT: Er opperativsystem en tanke eller får du det artig nok med å se på den :p

Har xp, valgt 1,8 ghz pga. at det er en lavbudsjettpc. Trur ikke det blir noe problem.

 

Men noen som veit for sikkert om jeg må oppgradere strømforsyninga?

Lenke til kommentar

Vel, med det oppsettet der klarer du deg nok fint med 400W. Du har jo ikke med skjermkort engang, men integrert i hovedkortet? Håper broren din ikke skal bruke den til noe annet en casual skrivebord oppgaver, surfing og lekseskriving, for noe annet duger den ikke til. Du kan forresten bare glemme å installere Vista på den med det oppsettet der. Og med denne prisklassen er jeg overhodet ikke sikker på om å bygge selv fremfor å kjøpe en ferdig fra feks Dell eller noe, er en god idè.

Lenke til kommentar
Bedre den ja. Men jeg tror jeg ville ringt til Komplett eller PS og bedt dem finne en pakke til omtrent den prisen slik at du får garanti på PC-en som enhet i stedet for hver enkel del.

 

Og poenget med det er? Han skriver jo i topic at han ønsker å bygge selv.. :)

Lenke til kommentar

Takk for alle innspill.

 

Trur nok HD 2600 Pro kan dra Wow på fullt, pcen skal bare brukes til litt spilling og det av eldre spill. Nyeste er vel GTA SA, noe som jeg er temmlig sikker på at går.

 

Men trur jeg fortsatt liker oppsett jeg har laget bedre enn det til Gizmo93, grunnet:

120mm vifte i kabinnet jeg har satt opp og 2 gb ram.

Skjermen (Vurdere å kjøpe brukt fra finn for å få billigere).

Tross bedre skjermkort og cpu i Gizmo93, foretrekker jeg mitt. Kan også enkelt legge på en hundrings eller to for en bedre en.

 

Uansett, begynner å bli litt usikker på om jeg skal kjøpe en helt ny. Hørt litt med noen venner og de har en fin gaming pc tilsalgs for samme prisen, med 8800gts.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg selv spiller Wow, men jeg hjalp nettopp en bekjent med å velge ut nytt skjermkort etter at GF 6800 GT slet i nettopp Wow. Tar jeg ikke helt feil er 2600 Pro mye dårligere enn dette. I forhold til prishoppet på 2-300kr til 3850 ville jeg før kjøpt 3850.

Lenke til kommentar
Ikke at jeg selv spiller Wow, men jeg hjalp nettopp en bekjent med å velge ut nytt skjermkort etter at GF 6800 GT slet i nettopp Wow. Tar jeg ikke helt feil er 2600 Pro mye dårligere enn dette. I forhold til prishoppet på 2-300kr til 3850 ville jeg før kjøpt 3850.

Skal vurdere det :p

 

2600 er ca. lik som 8600 gs, og den drar wow fint. Uansett, syns det høres litt merkelig ut at han sliter med wow med 6800 gt. Venn av meg kjører wow med 6600... Og wow er lite krevende.

Lenke til kommentar

Håper du er obs på at de fleste tester som er kjørt hvor 2600 serien kommer likt ut med 8600 serien til nVidia er det som regel 2600 XT som er sammenlignet. De har som regel 512MB DDR3, mens Pro kjører 256 DD2.

 

Jeg kan garantere deg at du ikke vil dra Wow på maks med et 2600 Pro. Ikke engang på vanlig lcd-oppløsning. (spiller ikke wow, og aner ikke om det kan kjøres på høyere oppløsning enn 1280x1028..)

 

Han slet med å kjøre det på fullt. Resten av riggen stod ikke i stil til 6800 GT uansett. (E4300, 2GB)

Lenke til kommentar
Håper du er obs på at de fleste tester som er kjørt hvor 2600 serien kommer likt ut med 8600 serien til nVidia er det som regel 2600 XT som er sammenlignet. De har som regel 512MB DDR3, mens Pro kjører 256 DD2.

Den 2600 pro som ligger i min handlekurv er 512mb dd2. Og den er på ingen måte sammenlignet med 8600 serien generelt men 8600 gs.

 

Og som de fleste spill så støtter wow høyere oppløsning, i den grad som Windows gjør det.

 

Angående Wow og systemkrav, så finner jeg det vanskelig at 6800 gt skal slite med det;

- Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz

- 1024 MB RAM

- 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX 5700 class card or above

 

Dette er anbefalt system, og da er det snakk om svært så dårlig grafikkort der. Minimum er på 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting.

 

Du har vel riktig med det at man ikke får dratt Wow på fullt med 2600, men med AA av så trur jeg du kan ha det meste på det beste ;)

Endret av Eirichr
Lenke til kommentar

For all del, kjøp det du har satt opp i første post, men skjønner ikke hvorfor du gidder poste her om du ikke tar til deg noe av det vi sier.

 

Velger du de komponentene der kommer du til å angre iløpet av den første timen etter du har bygd den.

 

1. Velg ett annet hovedkort, med overklokkingsmuligheter.

2. Raskere ram, så du i det hele tatt har mulighet til å overklokke. (PC6400)

3. Velg annet skjermkort. hd3850/8800GS kjører wow med _alt_ av instillinger på fullt, det vil ikke 2600pro opp klare overhode.

 

PS: du sparer inn en del penger på å finne ett rimelig kabinett med strømforsyning enn å kjøpe sånn du har satt opp. Og de pengene kan du jo da bruke til de 3punktene.

 

 

EDIT: og grunnen til at jeg maser om overklokking er at prosessoren du har satt opp ikke er så veldig rask i seg selv, men den kan _enkelt_ skrues opp til nesten dobbel hastighet og da snakker vi plutselig en kraftkar av en pc til spott og ingenting!

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...