Gå til innhold

problemer med å instalere ubuntu på virtual pc


Anbefalte innlegg

jeg kjører windows vista ultimate og har lastet ned microsoft sin virtual pc 2007.

når jeg prøver å instalere ubuntu får jeg opp følgende melding

 

" isapnp : checksum for device 1 is not valid (0x89) "

 

har dere noen ideer? er det filen som er skadet, eller er det virtual pc som ike kalrer å kjøre ubuntu? jeg instalere fra et ISO image jeg har ikke brent det ut på cd, men det skal vell ikke ha noe å si!?

 

 

 

takk for all hjelp.:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjekk MD5 summen til iso-filen du har lastet ned iforhold til det den skal ha, så får du skjekket om det er filen som er skadet. Og dersom VirtualPC ikke klarer å kjøre Ubuntu, så ler jeg. ;D

 

 

 

 

jeg vet ikke hva md5 summen skal være, men "md5sum.txt = 6kb og inneholder en haug med tall og bokstaver " forklarer dette deg noe?

Endret av yngvenot
Lenke til kommentar
Skjekk MD5 summen til iso-filen du har lastet ned iforhold til det den skal ha, så får du skjekket om det er filen som er skadet. Og dersom VirtualPC ikke klarer å kjøre Ubuntu, så ler jeg. ;D

 

jeg vet ikke hva md5 summen skal være, men "md5sum.txt = 6kb og inneholder en haug med tall og bokstaver " forklarer dette deg noe?

 

md5sum.txt inneholder MD5 summen som filen skal ha. Denne må du da sammenligne med den faktiske md5summen til filen du har laste ned. Litt nede på denne siden finner du informasjon om hvordan dette gjøres :)

https://help.ubuntu.com/community/HowToMD5SUM

 

EDIT: til dere andre, dersom det er en feil med nedlastningen vil verken Wubi, LIVE-CD, vanlig innstalasjon eller innstalasjon under andre virtuelle miljøer fungere. :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...