Gå til innhold

Vurdering av styrkeprogram


Anbefalte innlegg

Jeg har vel i det små begynt å trene litt styrketrening om dagen, tenker det blir sånn 3 ganger i uka. Grunnen er at jeg vil ha litt mer fullverdig trening (har blitt mye kardio og lite til ingen styrketrening før). Samtidig så prøver jeg å gå litt ned i vekt, og det siste jeg vil er å miste muskler. Derfor, styrketrening.

 

Øvelsene jeg tenker å bruke er:

Knebøy

Markløft

Benkpress

Skulderpress med manualer

Nedtrekk

Sit-ups på ball

 

Jeg tar 3x10 reps på alle untatt situps som er 3x15.

 

Ser dette bra ut? Får jeg med alle de store muskelgruppene? Noe jeg burde gjøre annerledes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det ser helt greit ut egentlig. Dekker alle de store muskelgruppene. Du kan kanskje oppleve at det blir tungt å trene markløft og knebøy sammen, i så fall kan du jo vurdere å trene strake markløft isteden. Dette kommer jo naturligvis veldig an på hvor tungt (i forhold til din egen styrke) du trener.

Lenke til kommentar
Du mister nødvendigvis ikke muskler av å gå ned i vekt(eller var det jeg som misforstod). Hvor mange kilo tar du i benk da? :!:

 

 

er da ikke å skyve under en stol at på deff så mister man muskler/styrke da... så jeg tror det er du som har misforstått alt

 

edit: og hva har det med saken og gjøre hvor mye han tar i benk?

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Du har egentlig øvelser som dekker alt :) Kanskje et av de mest fornuftige programmene jeg har sett på lenge. Eneste jeg ville vurdert i tillegg er kanskje dips, veldig fin øvelse for triceps, lats, bryst og fremside skulder. Om du ikke greier vanlige kan du ta dem fra benk. Vær veldig nøye med utførelsen på spesielt mark, bøy og benk, disse øvelsene tar det ofte litt tid å få innarbeidet god teknikk i.

Lenke til kommentar

Hva med legge til en form for roing, f.eks stående stangroing? Siden nedtrekk øker ryggbredden kan det være greit med en øvelse som øker ryggtykkelsen (ikke bli skremt av dette - du får ikke tykk rygg helt uten videre). På denne måten blir også fordelingen mellom press- og draøvelser på overkroppen 50/50.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...