Gå til innhold

Gaming PC, Intel Core 2 Quad, 10-15K, Hjelp med oppsett


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe ny gaming PC om en månede eller to...

Det jeg trenger er råd, om delene jeg har valgt...

Tastatur, skjerm og DVD-brenner har jeg alt...

Det jeg vil ha:

Intel Core 2 Quad prosessor

Nvidia skjermkort, som støtter tri-SLI

Bare SLI-Ready komponenter

Nok strøm til tri-SLI

En PC som er ikke er dårligere enn det jeg alt har valgt...

Noe som koster mellom 10 og 15K

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71799

 

Totalpris PCutstyr.no u/frakt: 14 208,-

 

Takker for tipsa nå med en gang jeg :)

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har allerede en 150GB S-ATA disk, og jeg trenger ikke i nærheten så mye som 1TB... Klarer meg fint akuratt nå med 410GB og jeg har brukt mindre en 50%...

 

(typisk ass, når jeg lager en ny tråd siden denne ikke får svar får denne svar... en eller annen moderator kan gjerne stenge en av de...)

Lenke til kommentar
2000 på PSU var vel litt mye å ta i?

 

2000W eller 2000,-?

Det er bare 1200W hvis du trodde noe annet... (bare, :dribble:)

Og angående hard disken: Jeg hører at hvis man kjører hard disker i RAID0 blir de kjemperaske, og det er jo selfølgelig noe jeg vil ha...

 

 

jaa,, det har du jo rett i ,, men samsungs f1 750 gig diskene i raid 0 ,, er ikke mye forskjell mot de gamle raptorene du har valgt!

Lenke til kommentar
Du har fortsatt raptor selv om den er like rask som en 1TB disk?

og 750w PSU er nok.

 

Det er ikke raptor det er velociraptor :!: Jeg vil gjerne ha en 10K RPM... (Og så er det 3Gbit/s båndbredde :ohmy: )Og jeg har uansett 150GB fra før så det blir 450GB... mer enn nok for meg...

Om PSU: Jeg vil være sikker på at den kan kjøre tri-SLI, og hvis det blir overskudd, så kan det jo være "Just for the kickz!"

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar

Så dere sier at jeg kanskje burde skaffe 790i isteden?

 

Den er ganske dyr da...

Og andgående når jeg skulle kjøpe de ekstra skjermkortene: etter 9900 skjermkortene kommer ut, for da regner jeg med at de dumper prisen på de andre kortene... Det skjer i juli en gang...

 

OK, hvis jeg fjerner musa (har allerede Microsoft Intellimouse 3.0) og bytter til 790i blir prisen 14318,- på PCutstyr.no...

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71799

 

Men jeg er litt skeptisk til 2373kr... Men det kommer vel godt med å ha mer en 800mhz på RAM hvis jeg skal oppgradere senere...

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar

Ville ikke holdt pusten og ventet på de helt store priskuttene. Muligheten er ganske stor for at det nye kortet vil erstatte 9800GTX.

 

Men man vet jo aldri.

 

Om du har planer om tri sli må du nesten også gå hele veien.

 

Jeg ser ikke på SLi som en mulighet til å legge til et kort senere, da det ofte er mer hensiktsmessig å bare kjøpe et nytt. Jeg ser på det som en mulighet til å kjøpe det ypperste for de som er villig til å betale prisen, og da burde ikke prisen på 790i eller DDR3 være avskrekkende.

Lenke til kommentar
Ville heller valgt dette skjermkortet: https://prisguiden.no/product.php?productId=56494

 

Et XFX GeForce 8800GTX, du kmr til å bli fornøyd med det ;]

 

Jeg har hørt en del bra om 9800GTX, men nå fikk du meg til å bli usikker...

Får vel høre hva de andre sier...

Syns den ble littegrann dyr i forhold til ytelse, siden jeg har hørt at 9800GTX er bedre... Jeg har også hørt at 8800 kortene ikke gir mer enn 30% ekstra per kort i SLi

 

Ville ikke holdt pusten og ventet på de helt store priskuttene. Muligheten er ganske stor for at det nye kortet vil erstatte 9800GTX.

 

Men man vet jo aldri.

 

Om du har planer om tri sli må du nesten også gå hele veien.

 

Jeg ser ikke på SLi som en mulighet til å legge til et kort senere, da det ofte er mer hensiktsmessig å bare kjøpe et nytt. Jeg ser på det som en mulighet til å kjøpe det ypperste for de som er villig til å betale prisen, og da burde ikke prisen på 790i eller DDR3 være avskrekkende.

 

Jeg har planer om tri-SLi og jeg skal gjøre det, men jeg må ha pengene først... (Kan ikke bruke 18K nå liksom, men til sommeren burde jeg ha klart å skaffe mer...). Når jeg så hva totalprisen ble, så synes jeg ikke det var SÅ ille... (men jeg kutta jo ut musa da...)

Endret av LooperNor
Lenke til kommentar

1-3 9800 GTX kort, xfx 790i(?) du trenger virkelig ikke velociraptor vil jeg tro, gå heller for en mindre men kanskje like rask OS disk, og muligens en extra sata disk(?) kommer ann på hvor mye plass du trenger, eventuelt kan du kjøpe en ekstern disk i senere tid til diverse film osv.

 

bare forslag: ) du kan også vurdere ATI og et annet HK men virker som du foretrekker nvidia sine kort

Lenke til kommentar

Velg en annen cpu-kjøler, det finnes bedre kjølere til samme pris som den zalman-kjøleren dersom du trenger en annen cpu-kjøler. Skal du ikke overklokke cpu duger stock-kjøleren mer enn nok.

Kjøper du en vifte til døren til det kabinettet du har og kjører alle vifter på medium så holder du tempen under 40 grader på cpu med standard klokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...