Gå til innhold

Test: OCZ Vendetta 2


Anbefalte innlegg

Du har vist oversett denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikler/ny_testlab...maalinger/40840

 

Problemet er at den ene dagen jeg testet disse tre kjølerne for støy, drev de med tunge maskiner. Jeg passet på å time støymålingne i perioder hvor jeg ikke kunne høre eller kjenne noen during, men ting kan ha sluppet igjennom. Det er en sannsynlighet for at dette faktisk ikke har påvirket målingene, men jeg har skrevet dette for å være på den sikre siden.

 

Dette tilfellet har derimot kun gjeldt disse tre luftkjølerne jeg har testet frem til nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor tok du ikke en støymåling med viften slått av slik at du bare fikk bakgrunnsstøy, for så å sammenligne resultatet med målingene under testen? Da hadde du sannsynligvis kunne kommet med en konklusjon om hvorvidt de lave frekvensene kom fra vifta eller fra anleggsmaskinene.

Lenke til kommentar

De tre kjølerne vi nå har testet var den første puljen jeg har testet, og samtidig den første puljen med de nye testrutinene. Samtidig er det første gang testrutinene for støy blir brukt på noe annet enn bærbare datamaskiner. Enkelte ting kunne ha gått bedre. Jeg tar selvkritikk for glippene som har oppstått, og takker alle dere for å ha funet dem!

 

KjellV: Jeg vil anbefale deg og lese over artikkelen en gang til. Som det kommer frem i artikkelen så har vi faktisk gjort en måling av bakgrunnsstøyet. Ulempen er, som jeg beskrev litt av i forrige innlegg, at vi ikke vet hva som er bakrundsstøy og ikke. Selv om vi under refferansemålingen fikk 42 db ved 20 Hz, og den samme verdien ved måling av kjøleren, kan kjøleren faktisk støye med 41 db ved 20 Hz. Dette er da en verdi som blir skjult.

 

Å trekke bakrundsstøyet fra støyet til kjøleren kan også by på utfordringer. En sammenligningsgraf vil da kun være 100 % riktig hvis bakrundsstøyet er det samme - noe det ikke er året rundt. Vi mener derfor at å presentere en graf med støymålinger for de forsellige frekvensområdene, samt bakrundsstøyet, vil gi et bedre bilde. I fremtiden vil jeg også presentere grafen for bakrundsstøyet, ikke bare et tall.

 

Kom gjerne med konstruktive tilbakemeldinger på disse svarene.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg ser etter en ny kjøler til junior sin PC og tenkte på denne.

Dvs helt til jeg så i anmeldelsen :

Kjøleegenskapene til Vendetta 2 er gode, men det er fortsatt klar avstand opp mot kjempene fra Noctua og Scythe.

 

Nå har jeg en Noctua U12P og vet fra reviews at den er ca on par med TRUE.

 

Så kommer jeg over denne testen av Vendetta 2 som har TRUE og Danger Den vannkjøling i sitt sammenliknings grunnlag som den er like i nærheten av ytelsesmessig.

http://www.overclockersclub.com/reviews/ocz_vendetta_2/4.htm

 

Kan ikke tro noe annet enn at hw.no har feilmontert den e.l i sin test , eller må den testes i kabinett m/uttrekksvifte for å komme til sin rett .

 

Jeg vurderer å anskaffe den alikevel basert på andres anmeldelse/test.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Dette har vært en perfekt kjøler dersom den har hatt bakfestet og fått fjernet disse "push pins" festene. I mine øyne er alle kjølere med push pins feste noe dr.... Jeg har dårlig erfaring med disse festen.

 

Bra kjøler med elendig innfesting tilhovedkortet. Beklager. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...