Gå til innhold

HP 2133 Mini-note tråden


stormx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bestilte nettopp denne via komplett, men ble litt usikker når jeg senere fant ut at trådløst nett ikke funker på denne med SUSE linux. Ikke webcam heller vistnok.

 

Skal laste ned ubuntu nå og forsøke å installere det når pcen kommer, men jeg er 100% grønn når det gjelder linux, så det spørs hvordan dette går :hmm:

Lenke til kommentar

Trådløst fungerte under SuSE hos meg, men jeg trengte visst å betale for å laste ned oppdateringer, så jeg fjernet det.

 

Måtte bruke netboot for å få installert Ubuntu på grunn av noe tull med videodriveren (grafikk funka etter jeg installerte en tredjepartsdriver). Men å få nettverk til å fungere var ikke verre enn å huke av Enable her.

 

Det letteste er nok å installere Fedora (som uansett er en veldig solid distro), da installasjonsprosessen kan startes med oppstartslasteren som følger med SuSE (for å så installere fra harddisk eller nettverk).

Lenke til kommentar

Jeg vurderer også sterkt tilbudet fra komplett. Klarer maskinen å spille av hd-filmer? Det er mulig det er for mye å be om, men det hadde vært flott i så fall. Kanskje noen kan teste noen hd-filmer, f.eks 720p h.264 filmer og poste her hvordan det fungerer?

 

Og en annen ting for dere som har PCen, hvordan er støynivået og varmeutviklinga? Jeg hater nemlig støyende PCer... :p

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Sitter på min nye 2133 nå :)

ikke noe problem så langt, trådløst nett funket med en gang! Tastaturet virker veldig bra.

Noen som vet hvordan man forandrer system språk? valgte engelsk pga at da blir det lettere å få hjelp på nett hvis noe er galt, men da tenkte jeg ikke på at spellchecken til firefox markerer alle norske ord som feil :p

 

veldig godt fornøyd med min føste bærbare så langt :D

Lenke til kommentar

Fikk min for et par dager siden, og må si meg veldig fornøyd. Til generell skrivebordsbruk er den kraftig nok, og med den høye oppløsningen tror jeg faktisk det kan funke greit. Selv om skrift er på kanten til å bli for liten. Syntes ikke så alt for mye om Suse da, så la inn xp.

 

720p ser dessverre ikke ut til å funke. Prøvde en mkv-fil i mpc, men det hakker ganske mye. Uansett er skjermen såpass liten at gode gamle divx-filmer ikke ser så gale ut.

 

Dessuten er jo byggekvaliteten helt nydelig. Stiv aluminium som ikke bøyer seg når man klemmer på ting.

Lenke til kommentar

Hei.

Vurderer å kjøpe HP 2133.

Noen som vet noe om strømforbruket ?

Skal bruke den i seilbåt en god del.

Den som jeg har nå bruker 4.5 amp. (inverter fra 12v til 19volt)

Har også brukt inv. fra 12v til 220v da tror jeg forbruket er større.

Tror ikke den går direkte fra 12v. Noen forslag. ?

 

Magve

Lenke til kommentar

Vurdere å gå til innkjøp av denne. :) Har sett på MSI Wind og Acer Aspire One, før jeg la merke til denne fra HP. Den ser utrolig fin ut, og har fått veldig god omtale. :)

 

Jeg har noen spørsmål allikevel.

 

Hvis jeg kjøper modellen med Linux (Suse?), vil det gå fint å instalere Windows? Har aldri brukt Linux før, så vet ikke hvor komfortabel jeg er med det. Ser også noen nevne et OS som heter Fedora? Det hadde et design jeg likte veldig godt. Er det lett å instalere dette også?

 

Og til slutt, er det noen forskjell (hardware) på modellene som kommer med linux og windows?

EDIT: Ser ikke ut som det er noen forskjell, hvertfall har ikke jeg lagt merke til noen.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

ingen forskjell på modellene såvidt jeg vet nei. Har ikke prøvd å installere windows på min, men det gikk veldig lett å installere Ubuntu fra minnepinne :)

suse versjonen som følger med pcen virket ganske håpløs for meg, men Ubuntu funker flott. til og med en linuxnoob som meg klarer det ;)

 

pcen anbefales! skriver på den nå. Det eneste jeg synes er negativt er at skrifta på skjermen er veldig lita, pluss at laptopen blir veldig varm under (og på siden av "musflaten")

Lenke til kommentar

Går fint ann å innstallere windows ja. Brukte selv en ekstern cd-rom, men skal fungere fint med minnepinne og. Var ikke så alt for fornøyd med linux-distroen som fulgte med jeg heller. Synes ikke det er noe problem med windows på den. Den er godt responsiv, og det meste av ikke alt for tunge programmer kjører fint.

 

Magve: Batteriet på pc-en er på 55wh, og dette varer i ca 4 timer. Dermed trekker den vel ca 15w. Dette er dog med skjermen dimmet litt ned, og ikke full load. Så regn med litt mer hvis du skal bruke den til noe krevende. Strømadapteren leverer 18,5v, slik at din 19v adapter sannsynligvis vil fungere fint. Du kan muligens prøve 12v og, da jeg har hørt at en del pc-er kan bruke denne spenningen og. Men dette vet jeg ikke så mye om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...