Gå til innhold

HP 2133 Mini-note tråden


stormx

Anbefalte innlegg

hei folkens!

 

vi har fått inn denne maskinen på jobb nå, og jeg vurderer å kjøpe.. utseende er helt OVERLEGENT asus eee og aspire one. jeg kommer til å bruke pcen til å se på video (typ tv serier 350MB xvid filer) og spille musikk + surfe.

 

Klarer maskinen dette, eller blir den faretruende treg? Tenkte jeg skulle legge inn xp uansett..

 

Jeg orker ikke ha en maskin som føles treg selv i windows, har hatt aspire one med 120GB disk, og denne tilfredstilte mine behov.. så, noen som kan svare?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er helt klart ikke sprek. Men den har faktisk klart å bli min hovedmaskin hjemme. Jeg solgte Macbook Pro fordi den ikke ble brukt lenger... Video klarer den om du installerer siste programvare, samt riktige kodeker. (Jeg har i hvert fall sett gjennom hele Rome-serien på min...)

 

Musikk og surfing går helt greit, men ikke forvent deg et hastighetsmonster. Xp er å anbefale. Og gjerne den raskeste Via-prosessoren, selv om jeg greier meg greit med den treige på 1,2. Men kan du vente, så gjør det - neste utgave, som ifølge ryktene trolig kommer med oppgradert Via-prosessor, er nok et par hakk kjappere. Dog er det usikkert når denne kommer.

 

Edit: Glemte å nevne at HP 2133 faktisk har overraskende god lyd fra interne høyttalere.

Endret av hizzz
Lenke til kommentar

Jeg leste i en test at 2133-en ikke fikset filmavspilling, er dette riktig?

 

For meg er HP 2133 det klareste alternativet (bl.a. grunnet oppløsningen), men jeg bruker ikke 5' på en maskin som kun håndterer surfing og tekstbehandling.

 

Hvordan fikser folk å jobbe i 1024x?

Endret av SEO
Lenke til kommentar

hvor varm blir denne? har lest om at den blir ubehagelig varm etter 30-40min.

 

versjonen det er snakk om har 1.6GHz VIA, designen er rett og slett overlegen.. fikk inn 901 her også nå, den ser ut som en leke i forhold, og har minitaster.

 

blir vel til at jeg legger inn XP uansett, men surfing og musikk via itunes må gå greit hvis jeg skal gidde å kjøpe. avspilling av xvid tv serier må også gå greit, ellers blir jeg litt muggen :)

 

lyden virker god ja :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blir en slik en nå, for fikk den største utgaven til en meget meget lav pris.

Det jeg imidlertid ikke skjønner er hvorfor de ikke kan ta ut det som er av potensiale i en slik sak.. Hvorfor ikke sette i en 10' skjerm i samme maskinen... Dropp de store høytalerne på siden og det web-cameraet man ikke trenger på toppen.... En litt hvassere prosessor og WWAN i neste omgang så er det jo en sinnsykt rimelig versjon av langt dyrere business modeller til andre merker.

 

Skjerm som fylte det meste av lokket ville vært bedre enn disse høytalerne.. Kunne jo klart seg med høytalere av samme type som i en mobiltelefon og satt de i chassiet

Lenke til kommentar

Nå har jo hp kommet med ny utgave. Men etter min mening har alle de viktigste grunnene for å velge hp forsvunnet. I den nye har de byttet ut aluminiumskabinettet med plast, og skjermoppløsningen har blitt samme dårlige 1024*600 som alle andre har. Det eneste som skiller den fra de andre er et kanskje litt penere design. Hadde håpet på en mini-note slik du beskriver.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk 2133 Mininote for ca en uke siden. Og er så langt fornøyd.

Specs:

1gb Ram

1.6ghz

120gb HD

Prisen 3695kr.

 

Jeg er ingen hardcore bruker men kan jo komme med følgende. Pcen er meget rask på vanlige ting, surfing osv. Spiller også av filmer uten noe problem. (Ligger i sofa med høretelefoner og får en bra opplevelse!)

Den klarer å kjøre WoW, går greit å sjekke posten og by på AH i de store byene. Går også greit å spille instances har jeg hørt :-)

Ellers så spiler jeg en del ePSXe (Playstation1) gran turismo 2. Også veldig moro.

 

Vet det ikke er noe spill-pc, men greit å vite uansett!

Lenke til kommentar

Har hatt PCen siden fredag nå, og den er genial.

 

Kjører CS og Half-Life veldig greit - og det å gjøre mindre oppgaver i WoW funker også, men å queste tror jeg blir litt knotete.

 

Den funker utmerket til avspilling av divx og musikk - og sidehøyttalerene er veldig gode. Eneste jeg kunne ønsket meg er litt større skjerm, men alt i alt, en veldig god PC.

 

Mitt beste kjøp på en god stund iallefall...

 

Har imidlertidlig fått 1 problem - får ikke "scroll zone" på touchpad til å fungere (funket til å begynne med, men jeg tror jeg har slått den av på en eller annen måte. Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye det store batteriet stikker ut? Bestilte en i går, og så nå at det var med 6-cellers batteri.

 

Har hatt en sånn en i en måned eller to nå, og den var veldig bra, om enn litt treg. Noen som har fått Fedora 9/10 til å kjøre fint? F8 kjører bra.
Jeg fikk Fedora 10 til, men jeg måtte starte Anaconda i tekstmodus med GRUB, for å så starte i init 3 for å installere Via-drivere og konfigurere xorg.conf. Hvis noen vil ha detaljerte instrukser, er det bare å skrike ut. Endret av haalo
Lenke til kommentar
DP, har kört maskinen en vecka nu ungefär. Den blir en del varmare än Aspire one och eee, men detta är ju i alla fall i närheten av en pc. Har bara provat Vista på den, men ser inga som helst problem med det så XP lär ju vara en del bättre.

 

Hvordan kan man innstallere XP på denne? Er man avhengig av å kjøpe seg en ekstern CD-rom, eller finnes det noen andre lure triks for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
DP, har kört maskinen en vecka nu ungefär. Den blir en del varmare än Aspire one och eee, men detta är ju i alla fall i närheten av en pc. Har bara provat Vista på den, men ser inga som helst problem med det så XP lär ju vara en del bättre.

 

Hvordan kan man innstallere XP på denne? Er man avhengig av å kjøpe seg en ekstern CD-rom, eller finnes det noen andre lure triks for å gjøre dette?

 

Gjelder selvsagt når man har Vista-versjonen....

Endret av Mofo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...