Gå til innhold

GTAIV salgstall X360 vs PS3


Anbefalte innlegg

Er det noen som har sett noen salgs tall ? vil vel tro at ps3 har solgt en go-del fler da de fleste er utsolgt for dette til ps3.

Så hadde vært morsomt og sett ??

 

Men grunnen til at det selges mindre på 360 (tror jeg ) pga. at de kan laste ned spillet og da ikke gidder og kjøpe det? eller er det så stor forskjell på kunde gruppene for ossen spill man ønsker ?

 

Hvis det så viser seg at det er pga. ulovlig nedlastning som utgjør forskjellen vil ikke det da føre til at spill selskapene da vil prioritere ps3 da det SELGES fler spill på denne uavhengig om det er flest 360 eller ps3 konsoller i denne verden ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grand Theft Auto kommer nok til å selge best på 360, vis vi tar verdens salget, men her i Norge så kommer det nok til å bli kjøpt mest til Playstation 3, dette er fordi Playstation er meget populært her i Norge. Jeg har i alle fall Playstation versjonen, men det har hengt seg, kommer ikke noe lengre så får ikke spilt den noe mer, i alle fall ikke før dem legger ut en oppdatering.

Lenke til kommentar
Her i Norge vil nok PS3 versjonen selge rundt 5 ganger bedre. Også mye grunnet piratkopiering på 360.

 

Kan ikke si jeg kjenner mange som ikke spiller kopier på 360 dessverre.

 

Vel, da har vi faktisk veldig forskjellige venner.

Hos de jeg kjenner er heller trenden at de får såpass mye igjen for XBL at de ikke gidder å risikere noe ved å piratkopiere.

 

Hva får deg til å spekulere i at vi snakker om fem ganger så mange solgte kopier til PS3?

Lenke til kommentar
Her i Norge vil nok PS3 versjonen selge rundt 5 ganger bedre. Også mye grunnet piratkopiering på 360.

 

Kan ikke si jeg kjenner mange som ikke spiller kopier på 360 dessverre.

 

Vel, da har vi faktisk veldig forskjellige venner.

Hos de jeg kjenner er heller trenden at de får såpass mye igjen for XBL at de ikke gidder å risikere noe ved å piratkopiere.

 

Hva får deg til å spekulere i at vi snakker om fem ganger så mange solgte kopier til PS3?

 

Fordi jeg så haugevis av folk kjøpe PS3 og GTA4 men ikke noen kjøpe 360 og spillet.

 

Pluss at PS3 versjonen ble utsolgt overalt på under 1 time til tross for at det var bare ca 30% mindre PS3 opplag mens 360 versjonen finner man overalt ENDA.

Lenke til kommentar
Her i Norge vil nok PS3 versjonen selge rundt 5 ganger bedre. Også mye grunnet piratkopiering på 360.

 

Kan ikke si jeg kjenner mange som ikke spiller kopier på 360 dessverre.

 

Vel, da har vi faktisk veldig forskjellige venner.

Hos de jeg kjenner er heller trenden at de får såpass mye igjen for XBL at de ikke gidder å risikere noe ved å piratkopiere.

 

Hva får deg til å spekulere i at vi snakker om fem ganger så mange solgte kopier til PS3?

Enig med det du sier der, alle de vennene jeg kjenner som har 360 er stort sett inne på live ihvertfall en gang pr. dag og vi var 3 stk som kjørte i langfriminuttet ned til den lokale elkjøp butikken bare for å kjøpe GTA IV. Resten av gjengen skulle skaffe det senere.

Så tror nok det er flere som kjøper spillene sine, istedefor å laste dem ned.

Lenke til kommentar
Her i Norge vil nok PS3 versjonen selge rundt 5 ganger bedre. Også mye grunnet piratkopiering på 360.

 

Kan ikke si jeg kjenner mange som ikke spiller kopier på 360 dessverre.

 

Vel, da har vi faktisk veldig forskjellige venner.

Hos de jeg kjenner er heller trenden at de får såpass mye igjen for XBL at de ikke gidder å risikere noe ved å piratkopiere.

 

Hva får deg til å spekulere i at vi snakker om fem ganger så mange solgte kopier til PS3?

 

Fordi jeg så haugevis av folk kjøpe PS3 og GTA4 men ikke noen kjøpe 360 og spillet.

 

Pluss at PS3 versjonen ble utsolgt overalt på under 1 time til tross for at det var bare ca 30% mindre PS3 opplag mens 360 versjonen finner man overalt ENDA.

 

Hehe! Jeg tror jeg kjenner deg igjen fra diverse andre brukernavn (men skal ikke banne i kirka på at jeg har rett) og da tror jeg heller vi setter en strek for vår diskutering.

Jeg orker rett og slett ikke debattere med mennesker som kaster ut prosenter, tall og markedsanalyser uten å støtte opp noe som helst med en antydning til kilde.

Lenke til kommentar

ChartTrack data shows game is now UK’s fastest-selling title in 24 hour period

 

Data obtained by MCV from official UK industry monitor ChartTrack shows that Rockstar’s GTA IV has become the fastest selling game ever in a 24 hour period.

 

The figures – based on EPoS sales data and estimated retail transactions – show that total online and High Street sales for the game hit 609,000 in one day.

 

That beats the previous record of 501,000 set by another Rockstar title, GTA: San Andreas, on Friday, 29th October, 2004.

 

Xbox 360 narrowly nudged out PS3 in the ‘battle of the consoles’.

 

335,000 copies were sold on Microsoft’s machine – 55 per cent of all formats sales. The figure is a new record for the console, beating Halo 3’s first-day sales of 266,000 units on Wednesday, September 26th, 2007.

 

GTA IV sold 274,000 copies on PS3 yesterday – 45 per cent of all sales and another format record breaking performance.

Lenke til kommentar

Kan ikke lese særlig ut av det. Det er vel det som ble shippet og solgt ut. 360 fikk litt mer versjoner i butikkene, derfor solgt litt bedre.

 

I de kommendene ukene hvor spillet vil være lett tilgjengelig vil vi se at PS3 versjonen vil selge mye bedre. PS3 salget vil også øke betraketlig mens 360 vil stå på stedet hvil er jeg rimelig sikker på.

 

Virker som alle som ikke har konsoll allerede kjøper PS3 for GTA4. Merkelig nok. MS har gjort en elendig jobb.

Lenke til kommentar
Kven bryr seg egentleg om kva format som sel mest? :hmm:

Det er jo nesten meir prat om det enn spelet i seg sjølv.

 

Kva er det forresten MS har gjort ein dårleg jobb med?

 

Jeg bryr meg mye mer om salg enn spillet. Selv har jeg ikke giddet å spille det mer en et par timer i går. Tviler på at jeg gidder å spille det mye mer.

 

MS har gjort en elendig jobb med å fortelle folk om de eksklusive episodene og at man kan spille det på en maskin til 1490kr.

 

Hadde de hatt litt hjerne så hadde de laget en offisiell 360 arcade bundle med spillet for rundt 1500-2000kr. Isteden løper PS3 av gårde med alt salget fordi Sony er de eneste som har laget en bundle som er godt synlig i butikkene enda den koster 4000kr+.

Endret av crosby32
Lenke til kommentar

Vel, i så fall er det ikkje ditt problem. Heile verda kan kjøpe PS3 og Wii for min del, eg koser meg like godt med Xbox-en uansett. Er det snakk om vener og bekjente er eg litt meir aktiv, det skal være sagt, men eg kan kun gje min subjektive meining, så får kvar enkelt ta vurderinga sjølv og velge det dei synest passar best.

 

Kvifor MS ikkje har markedsført og brukt GTAIV betre veit eg ikkje, men for min del er det trillande likegyldig sidan eg veit meir enn det som blir servert i diverse annonser.

 

Det er ikkje noko i veien med å informere andre om fordelane ved ein konsoll, men dei må sjølv få lov til å ta valget. Om dei kjøper PS3 til 4000 eller Xbox til 1500 er ikkje noko eg sit og bekymrar meg for. Her på forumet er det dei mest fanatiske som ropar høgast, gjerne er det dei som blir høyrt og, sjølv om eg håpar at dei som les dette forumet er oppegåande nok til å sjå forbi alt vrøvlet enkelte presterer å lire av seg.

 

Forresten så ville eg ikkje brukt eit knippe forumbrukarar sitt inntrykk som noko fasit. Norge er eit lite land og ganske ubetydeleg i det totale antal spel som blir solgt. Eg er mykje meir interessert i tal frå Europa og USA enn "Alle kjøpe PS3 med GTAIV og det var 5 GTAIV til Xbox igjen i hyllene! HYL!" ;)

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Herregud folkens, klapp igjen brødsaksa og spill GTA4 for faen. Hvem bryr seg om hva man spiller denpå?

 

For all del, Ostesaks, folk må gjerne spille det på SNES om de vil :)

Hvem som selger mest er egentlig riv ruskende likegyldig for meg, men folk som fremstår som orakel, uten å backe opp det de skriver med noe som helst av kilde, får litt tyn av meg.

Det gleder meg uansett dersom det viser seg å bli en forholdsvis lik balanse mellom salgene da dette betyr videre satsning på begge konsoller for denne spillserien.

Jeg har konsoll fordi jeg liker å spille, ikke fordi jeg kjemper en kamp for noen av aktørene på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...