Gå til innhold

Hva har blizzard å bygge på etter WotLK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg ikke forstår er alle som syter om lore."Uuuh guildet har drept Illidan/Arthas/Deathwing/Malygos/whatever. "

Det er ikke det samme som at han er død i lore. Hvis det var tilfellet, hvordan skal du ellers forklare at du dreper ham hver uke? Joda de bruker kjente bosser for å gi ekstra spice til instanser, men å se på det som at de har drept den og den figuren i lore da blir for dumt. Imho vil jeg si at ingenting spillere i wow foretar seg i spillet, spesiellt ikke ang. bosser og slikt er "canon". ( http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_%28fiction%29 ) Wow er ikke dynamisk, det er ingen særlig spillerpåvirket fremdrift i story, utenom evt. slike world events som åpnningen av AQ og slikt, og da i veldig liten grad m.t.p. main story arch.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tja, jeg ser på illidan som død når WotLK kommer ut. På samme måte er Onyxia og Nefarian døde nå.
I den grad Nerfarian faktisk er død da. Snakkes det ikke om ham i netherwing questne? Eller var det Onyxia?
Skrevet
Tja, jeg ser på illidan som død når WotLK kommer ut. På samme måte er Onyxia og Nefarian døde nå.
I den grad Nerfarian faktisk er død da. Snakkes det ikke om ham i netherwing questne? Eller var det Onyxia?

Er det ikke Deathwing de snakker om da? Eller tuller jeg med navn nå?

Skrevet

det er veldig mange som tror Emerald dream er den neset etter WOTlk, på wowwiki er det flere forslag til hvordan dette stede kan forgå som en expantion. Det er også i det siste blitt registrer en Ond kraft der som kaller seg "The nightmare". Hadde jo vært dritt kult og se Azeroth sånn som det kunne ha vært men det blir i så fall en stor expantion vis de skal gjenomføre det.

Vis du søker på youtube kan du se noen filmer av stede, så blizzard har helt klart "lekt" med tanken.

Skrevet
Er det ikke Deathwing de snakker om da? Eller tuller jeg med navn nå?

Nefarian er sønnen til Deathwing aka Neltharion the Earthwarder. Nefarian er død, Deathwing er ikke :)

Skrevet
Det er 5 år siden WC3.

Og de har fortsatt Maelstrom, Emerald Dream, Undermine, en haug med ubrukte zones i Azeroth, videre utforsking av The Great Nether, Warcraft 4, og deretter WoW2 (to siste er bare spekulasjon fra min side).

Fra introen til WoW

"(...)4 years have passed since the mortal races banded together, and stood united against the might of the burning legion(...)".

Så er 4 år siden sist krig, jeg tok 10 år fra starten av filmen hvor der sto "10 years of warcraft".

Men som jeg sa. Det er veldig mye lore i Warcraft igjen å ta av og WoW er bare siste spillet i historien som er kommet ut. De kan fremdeles lage ny lore og bygge på den som allerede eksisterer. Mange muligheter er der i alle fall.

Men jeg tror ikke Blizzard blir å gjøre for mye etter Wotlk. De har mye lore å ta av i Warcraft men tror ikke det blir å tømme dette ned i WoW for interessen for WoW kommer til å falme en dag. Da tror jeg heller de lager Warcraft 4, strategi eller RPG er jeg ikke sikker på, og forteller historien etter WoW der.

Skrevet (endret)
jeg antar at han mener det er 5 år siden WC3 ble gitt ut? men det er vel faktisk nærmere 6.

Det originale Warcraft 3 ble utgitt i herrens år 2002, nærmere bestemt juli, så du har helt rett. I sommer fyller spillet 6 år :)

Endret av elf_man
Skrevet

Selve quest teksten etter at Kel'Thuzad er "drept" indikerer at han kommer tilbake http://www.wowhead.com/?quest=9120 :

The phylactery is all that remains of the master of Naxxramas. Your better judgment dictates that you destroy the phylactery, preventing the lich from ever reforming. Thankfully, you seldom listen to that internal voice of reason.

Someone at Light's Hope will pay you hugely for this artifact. Who cares if Kel'Thuzad regenerates to full power?

Blizzard har som kjent indikert at Naxx vil bli justert til lvl 80 raiding i WotLK. Nå har jeg ikke sjekket om det er andre tilsvarende quest tekster etter Illidan bekjempes, ei heller Kil'jaden (siden ingen har drept han enda). Det er ingen hemmelighet at særlig de onde kreftene i Azeroths univers har muligheter til å gjenopplive døde helter og skurker. Vi har akseptert det tidligere, så hvis Blizz lager en god historie av det, kommer vi nok til å akseptere at noen som er drept kommer tilbake som en ny raidboss.

I tillegg til alt som nå er nevnt i denne tråden, så har vi fortsatt noen Old Gods igjen. Foreløpig vet vi at det er en som antakeligvis er død hvor restene befinner seg utenfor Auberdine, og en som er i AQ40 (C'thun). Det er dermed 1-2 mulige raidbosser blant Old Gods. Det er ikke utenkelig at en av de befinner seg i Uldum (hvis noen av dere lore-geeks vet mer en meg, så bare korriger dette).

Skrevet
de klarer alltids å finne på noe. Spesielt om de har en håndfull navn de kan bygge rundt. Arthas blir nok ikke drept i wotlk, i verstefall kjemper man mot han og han "rømmer" på 1% eller no. Og man looter feks en chest som er bak en dør etc etter han rømmer..
Nesten alle sa det samme før TBC "Nei ikke sjans i havet om man skal drepe Illidan. Han rømmer vel på

1% og legger igjen loot chest." Jeg tror Arthas får en enveisbillett til helvete i expansion.

Godt sagt men Illidan dør ikke, han blir defeated, det samme vil Arthas bli. Utrolig jalla om man dreper Arthas så dropper han Frostmourne... snakk om å rævkjøre lore.

Skrevet
Godt sagt men Illidan dør ikke, han blir defeated, det samme vil Arthas bli. Utrolig jalla om man dreper Arthas så dropper han Frostmourne... snakk om å rævkjøre lore.

Helt korrekt; Illidan er klassifisert som en demon i TBC; altså dør han ikke, men blir banished, på lik linje med ALLE demoner i spillet :)

Skrevet

Jeg tør vedde penger på at når man bekjemper the litch king vil Arthas få tilbake sin gamle sjel og Nerzhul (sjelen til originale litch king som nå er i hodet på Arthas) vil bli banished til the Twisting Nether.

Skrevet
de klarer alltids å finne på noe. Spesielt om de har en håndfull navn de kan bygge rundt. Arthas blir nok ikke drept i wotlk, i verstefall kjemper man mot han og han "rømmer" på 1% eller no. Og man looter feks en chest som er bak en dør etc etter han rømmer..
Nesten alle sa det samme før TBC "Nei ikke sjans i havet om man skal drepe Illidan. Han rømmer vel på

1% og legger igjen loot chest." Jeg tror Arthas får en enveisbillett til helvete i expansion.

Det er det jeg snakker om, den holdningen. Se litt igjennom fingra på lore når det gjelder item drops. Hvis du skulle følge den logikken ville det jo bare droppe 1 av hver ting i hele spillet på en bestemt server.

Skrevet (endret)

Bare lurer: Hva betyr/er "lore"? Ser det er blitt nevnt veldig mange ganger i tråden:P

Er det historien til Warcraft eller noe i den duren?

EDIT: Ok, takk:)

Endret av mIssyeah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...