Gå til innhold

Kjøp av kamera med direktevisning til en grei pris.


Anbefalte innlegg

Du får litt mer lengde på telen med 70 vs 50, men altfor lite til at det skal bety noe for valget ditt. Forskjellen er noen få (veldig få) skritt fremover, for 20mm på telesiden er omtrent ingenting. Selv om Sigma 17-70 er et kapabelt objektiv så regnes både Sigma 18-50 og Tamron 17-50 som klart bedre. Sigma 18-50/2,8 er dyrere enn 17-70, og det bør fortelle en del om at antall millimetere ikke betyr bedre optisk kvalitet. Selv de som bruker 17-70 innrømmer at disse to er bedre, og Tamron 17-50 er mest populær her på forumet. Det er et bedre objektiv enn Sigma 17-70 mht skarphet på største blender, noe som gjør at du får en mer anvendelig lysstyrke, i og med at du ikke må blende ned for å få skikkelig skarpt bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg bestemt meg.

Canon 30D hus

Tamron 17-50 f/2,8 objektiv

og ett 2 eller 4 gig minnekort.

Ringte JapanPhoto på byporten og fikk bekreftet at de hadde dette inne.

Dro bli og fornøyd ned, tittet i 10 min og fikk takk i en av betjeningen og forklarte hva jeg ville ha.

Får til svar at de kun har kit med objektiv inne. Jeg forklarer da at jeg har ringt på forhånd og får beskjed om at de har en feil i datasystemet og at den jeg har pratet med ikke har sjekket hva di faktisk har inne. Så dette lar seg ikke gjøre. Hun prøvde å ringe sjefen for å spørre om hun kunne splitte en kit pakke, men fikk ikke tak i han så dette lot seg heller ikke gjøre.

 

Så da ble det ikke noe kamera på meg. Utrolig skuffende.

Får vente til mandag å prøve igjen ett annet sted.

Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg.

Canon 30D hus

Tamron 17-50 f/2,8 objektiv

og ett 2 eller 4 gig minnekort.

Ringte JapanPhoto på byporten og fikk bekreftet at de hadde dette inne.

Dro bli og fornøyd ned, tittet i 10 min og fikk takk i en av betjeningen og forklarte hva jeg ville ha.

Får til svar at de kun har kit med objektiv inne. Jeg forklarer da at jeg har ringt på forhånd og får beskjed om at de har en feil i datasystemet og at den jeg har pratet med ikke har sjekket hva di faktisk har inne. Så dette lar seg ikke gjøre. Hun prøvde å ringe sjefen for å spørre om hun kunne splitte en kit pakke, men fikk ikke tak i han så dette lot seg heller ikke gjøre.

 

Så da ble det ikke noe kamera på meg. Utrolig skuffende.

Får vente til mandag å prøve igjen ett annet sted.

 

 

Hadde samme "utfordring" når jeg kjøpte mitt 30D til 3990.- hos JP Fredrikstad,hadde kun et kitsett igjen,men skulle kun ha kamera.

Ingen diskusjon/problemer med det,dem tok bare ut Objektivet og ga meg resten med et :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det er sånn det skal være, men ikke f. om det gikk her.

Spesielt etter at ansatte hos dem har tatt feil. Da burde det ikke vært spm. engang, bare tatt det sugne objektivet og solgt kamera. Skulle jo kjøpe objektiv også.

Vurderer sterkt å sende en mail til sjefen der hvor jeg forklarer meg, men delete knappen blir vel fort brukt.

Lenke til kommentar

Den stakkars jenten som var på jobb kan jo ikke ta en slik avgjørelse selv. Det må hun spørre sjefen om. Et slik objektiv er jo usalgbart alene, så det er god grunn for henne å tro at sjefen ville blitt sint på henne. Hun gjorde nok det som var forventet av henne, så det synes jeg hverken hun eller Japan Photo bør kritiseres for.

Lenke til kommentar

Greit nok det, men når betjeninga på stedet får meg til å sette meg i en bil, kjøre 25 minutter, passere en bomring og parkere bilen min der det koster en god del penger, fordi en av de ansatte har tatt feil og ikke sjekka hva de faktisk har på lager (personen som jobba der sa det hadde vært flere slike tilfeller den dagen, så en burde vel ha sjekket fysisk) så mener jeg en burde ha tatt ut objektivet og solgt meg kun hus. Er tross alt 25 minutter tilbake igjen også.

Eller ettersom jeg også skulle ha ett ekstra objektiv og minnekort, gitt meg rabatt på kittet så prisen ville blitt det samme.

Eller spurt om nummeret mitt og sagt at en ville fortsette å ringe sjefen sin for å spørre.

 

Nå skal jeg heller ikke gå for sikkert fram, men det var 2 på jobb når jeg kom dit, og jeg ringte ikke så lenge før jeg var der, så faren for at det var en av dem som ga meg feil informasjon er stor.

 

Til de ansattes forsvar skal det legges at dem som tok seg av meg var meget hyggelige og forståelsefulle, men det gjør ikke bilturen tilbake noe mindre sur av den grunn...

Endret av syklitengutt
Lenke til kommentar

Uansett kunne ikke hun ta den avgjørelsen. Det finnes ingen garanti som beskytter en mot at en ansatt tar feil i sine uttalelser over telefon. Jeg ville ikke ha gitt deg det kameraet uten å myndighet til å gjøre noe slik, dessverre. Synd med bomturen, men slik kan åpenbart forekomme.

Lenke til kommentar

helt klart, men det som gjør meg litt bitter er at de sa i butikk at dette hadde skjedd flere ganger denne dagen. Derfor er det ett problem de vet om, og burde ta forhold for.

Men uansett skulle de tatt nummeret mitt, så kunne f.eks. sjefen eller hvemsomhelst ringt meg på mandag, beklaget og kanskje sagt at de hadde holdt av ett kit som kan splittes eller at de hadde kontaktet en av butikkene i nærheten og fått dem til å holde av det jeg skulle ha hos dem. For det er det helt sikkert.

Lenke til kommentar
helt klart, men det som gjør meg litt bitter er at de sa i butikk at dette hadde skjedd flere ganger denne dagen. Derfor er det ett problem de vet om, og burde ta forhold for.

Men uansett skulle de tatt nummeret mitt, så kunne f.eks. sjefen eller hvemsomhelst ringt meg på mandag, beklaget og kanskje sagt at de hadde holdt av ett kit som kan splittes eller at de hadde kontaktet en av butikkene i nærheten og fått dem til å holde av det jeg skulle ha hos dem. For det er det helt sikkert.

 

Vil anbefale deg å ta en telefon eller møte opp til uka og legge fram fakta for dagligleder i butikken,kan hende du kan få en form for kompensasjon i tillegg hvis du beslutter og handle der.

Lenke til kommentar

ja, det har seg sånn at canon eos 450D (har testet den endel) ligger godt i henda mine. Jeg har ganske små hender og føler at de nikon kameraene jeg har testet blir litt klumpete i henda

 

Ok... hehe. Da har jeg lest, lest litt til, tenkt og tenkt litt til og har da til slutt bestemt meg.

Jeg var i butikken idag og holdt og lekte meg med ett canon 30D og ble litt forelsket. Ligger godt i hendene mine og føles bra. Hjulet er på sin rette plass og liker at det er litt tungt, føles godt og stabilt i henda.

 

 

 

Må bare kommentere en liten ting. Du sier tidlig at du liker eos 450 pga grepet osv... senere når du har sett på eos 30 så liker du det bedre på grepet og tyngden...

Såvidt jeg vet er det en del forskjell på de to kameraene....

VIser bare at de færreste har tatt seg bryet med å gå i butikken å se og kjenne på de forskjellige kameraene...

 

På meg virker det som du har bestemt deg for canon og endrer kriterier etterhvert for å få det til å passe.

Lykke til med ditt eos 30 som i likhet med alle andre er et bra kamera.

Lenke til kommentar

Endrer ikke mening, liker grepet på 450 veldig godt, bedre enn på 400, men liker som skrevet tyngden på 30D og måten dette får kameraet til å "passe" i hendene mine. Nå skal det sies at jeg holdt på og tok i 30D, eos 450, 400, og prøvde også ett par fra olympus. Men må igjen si at 30D alt i alt er den som falt mest i smak.

Lenke til kommentar

Da er kamera, minnekort og objektiv innkjøpt.

Har foreløpig bare tatt endel testbilder, men kommer til å ta med meg hunden i morra for en skogstur å se hva vi finner.

Kjøpte hus brukt og sparte 1000 kr på det.

Noen gode tips om en billig og grei sekk til kameraet.

Eneste krav er egentlig at objektivet kan stå på huset i sekken, gjerne med litt ekstra plass til småtterier.

Lenke til kommentar
Må bare kommentere en liten ting. Du sier tidlig at du liker eos 450 pga grepet osv... senere når du har sett på eos 30 så liker du det bedre på grepet og tyngden...

Såvidt jeg vet er det en del forskjell på de to kameraene....

Er vel ikke noe problem det? Jeg liker grepet på Pentax K100D, som er et av de minste kameraene på markedet, men liker grepet på D3 også - som er et av de største kameraene på markedet. Fordi BMW 1-serie kan være god å kjøre, skulle liksom ikke BMW 5-serie også være det? Forstår ikke helt logikken din...
Lenke til kommentar
Uansett kunne ikke hun ta den avgjørelsen. Det finnes ingen garanti som beskytter en mot at en ansatt tar feil i sine uttalelser over telefon. Jeg ville ikke ha gitt deg det kameraet uten å myndighet til å gjøre noe slik, dessverre. Synd med bomturen, men slik kan åpenbart forekomme.

 

Jeg kjøpte mitt a350 på JP på Manglerud, hvor det ikke var noen problemer å ta ut kit-objektivet og bare selge meg huset.

 

Det som i mine øyne skiller en god ansatt fra en "ikke så god" er at den gode tar initiativ og ordner opp! Damen bak disken på Manglerud, som såvidt jeg kun er deltidshjelp, tar telefonen fatt så raskt hun er usikker på noe. Først ringer hun en større JP-butikk, og når hun ikke får klart svar der ringer hun sjefen direkte.

 

På tre minutter hadde hun funnet ut at Nokia-kamera med mobiltelefonfunksjonalitet fungerer som innbytte på a350-innbytte-kampanjen deres, og fikk fortalt sjefen at han måtte sende en mail om dette da hun hadde snakket med JP Byporten og der var det heller ingen som visste noe om dette. Og kit-splitten tok hun på strak arm uten å konferere med noen.

 

En ansatt som står bak disken og sier at de ikke vet, ikke tør, ikke kan og ikke vil, så blir jeg irritert. Det er ofte ikke så mye som skal til for at kunden skal få en positiv opplevelse og gå ut av butikken noen tusen fattigere, men langt mer fornøyd enn å måtte gå derfra med uforrettet sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...