Gå til innhold

windows vista bedre en xp?


Anbefalte innlegg

Jeg liker personlig best XP, sitter nå på en pc med vista, og har gjort det i overkant av et halvt år.

1. XP er raskere, og nå som SP3 har komt blir dette forhåpentligvis enda bedre.

2. XP spør deg ikke 2 ganger om du virkelig vil installere et prgram når du har startet instalasjonen.

+ en haug med andre grunner.

 

Men den viktigste grunnen for meg er nok at det hvertfall i starten var vanskelig å finne fram. Jeg som er vant med XP fant ikke fram i det "enkle" oppsettet i vista, jeg var vandt med å ha det litt mer avansert, og likte det faktisk bedre på den måten. :p

 

Og til dere som sier at Vista er mer stabilt, les dette!

 

Jeg har sittet på XP maskiner i mange år, minst 4. Aldirg opplevd en BlueScreen. I dag opplevde jeg min første, og gjett hva? Den var på maskinen med Vista :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker veldig myke Vista og XP privat og i jobb samangheng. Liker best vista. Begge versjonane har komt seg mykje etter SP1 og SP3 kom til vista og xp. Du bør ha ein bra krafftig pc viss du skal kjøyre vista, minst 2 GB minne og ein noke lunde bra skjermkort og CPU.

 

Heime bruker eg Vista mest til speling det går i, har ikkje hatt noke problme med det so langt. So kan godt anbefale det.

Det som er viktig viss du skal bruke vista er og laste ned dei nyaste drivarane til hw din og ta ein windows update.

Der er ein del tilvening når du går i får xp til vista, det første du bør gjerde er og deaktiver UAC (pga det enorme irritasjonsmomentet!).

Vista kjappere enn XP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...