Gå til innhold

Tilbakemelding på header


Anbefalte innlegg

Ja nå skal jeg være så uoriginal som be om tilbakemelding på bare headeren. Grunnen til dette er fordi jeg bruker en template på siden min som jeg ikke har laget selv så det blir litt feil å ta imot ris og ros på den. Men headeren har jeg laget selv og jeg lurer da på hva dere synes om den. Passer den med resten av siden?

 

Siden finner dere her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Jeg ville brukt en annen font. Arial blir fort veldig kjedelig og tam i uttrykket. Trajan er jo "film-fonten" over noen, men er strengt tatt også fryktelig mye brukt (legg merke til at jeg sier fryktelig, ikke veldig eller noe liknende...).

 

trajan.jpg

 

Hos smashingmagazine kan du finne endel gratis fonter som også ser ok ut :)

 

- Jeg ville også forsøkt å plassere "ØYVINDS" og "FILMBLOGG" sammen, slik det står nå blir det veldig oppdelt.

 

- Gandalfs sverd tuller litt med balansen, det samme gjør fargene. Ettersom resten av karakterene er mørke og Gandalf er nesten helt hvit blir headeren visuelt tung på høyre side. Ubalanse er alldeles ingen uting, men det må gjøres korrekt for å bli bra.

 

- Mulig du kunne fylt filmstripen med noe for å øke detaljnivået?

 

:)

Endret av epifant
Lenke til kommentar

Takk for mye god kritikk!

 

Fonten: Kanskje jeg kan hive meg på den hypen jeg også og velge den fonten. Tror ikke det er så mange som tenker over det i lengden.

 

Plassering av tekst: Var egentlig dette jeg slet mest med. Klarte aldri å bestemme meg for hvor jeg skulle plassere dette. Tips til hvor jeg kan plassere det mottas med stor takk!

 

Balanse: Mulig det blir litt bedre hvis jeg putter inn bilder i filmstripen. Skal se litt på det.

 

EDIT: Er det ikke mulig å skaffe Trajan gratis?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Selv om jeg som grafiker helst vil fraråde bruk av Trajan fordi den er så mye brukt tviler jeg på det er så mange andre enn vi som driver med det som har reflektert så mye over det.

 

Trajan er en kjøpefont, så det er tvilsomt at du vil finne den som gratis nedlastning. Men etter hva jeg vet følger den med Adobe-programvare, så dersom du har Photoshop, Illustrator e.l. er det mulig du allerede har den.

Lenke til kommentar

Tenke seg til. Hadde den ja. Trajan Pro til og med! :D

 

Det er nok som du sier bare de som driver med det som ser at den brukes overalt. Jeg har faktisk aldri tenkt over det før jeg så denne filmen på youtube nettopp:

 

 

 

EDIT:

 

Da har jeg mekket litt på headeren.

 

Den ligger fortsatt på denne siden.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Banneren var veldig behagelig, veldig kreativt og bra lagd, men fonten var litt kjedelig. Den må gi meg noe, et "wooow"! Det handler om førsteinntrykk. Om du ikke vil endre på fonten, hva med å bare gi den bittelitt skygge? Bare for fremhevelsen og utsene sin skyld. Ellers vil jeg bare nevne en ting: Jeg følte at teksten i menyen burde være midtstilt i forhold til headeren. Bare min mening, tror det ville sett bra ut.

 

Mvh

 

Jørgen Pedersen

Lenke til kommentar

Fonten vil jeg helst ikke endre på nei. Jeg syntes den er glimrende, men skal prøve å piffe den opp litt ja.

 

Har prøvd å midtstille menyen også, men fikk det ikke til. Oppsettet på templaten gjorde det vanskelig å gjøre det. Jeg måtte skrive om hele menyen og det orket jeg ikke. Dessuten syntes jeg den var bra slik den er nå.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for mye bra kritikk her.

 

PencilCase:

Skal se på det med å lage mer luft rundt "En blogg om film og sånt". Når du sier det så blir skriften litt gjemt bort ja.

 

Oddvar Knus:

Det med å blurre kantene høretes ut som en god idé ja. Har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Når det gjelder skriften så skal siden være sentrert og ikke venstrejustert. Regner med at du bruker IE, fordi det er et problem at siden min blir venstrejustert i IE. Men hvis du åpner den i FF eller Opera fungerer det helt fint.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...