Gå til innhold

Jeg har fått et gammelt TV


Anbefalte innlegg

Jeg har fått et gammelt TV av en kameat,men det det er et problem med det. Det skrur seg av etter jeg har hatt det på en stund. Det hadde gått fint viss jeg bare kunnet skru det på igjen med det samme, men det kan jeg ikke.. Det må stå og ha en "puase" så etter noen mitnutter så går det fint igjen. Noen som har vært borti det samme eller vet hvordan det kan fikses? Om jeg har kan fikse det selv eller om jeg må få noen utdannede tilå reparere det? Er litt kjipt å betale for å reparere for TVen mer enn det er verd.

 

MVH Gabriel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vakkelfeil.

Komponenter som blir varme "strekker" på bena. Etter en stund drar de seg løs fra printet når de blir varme.

Hvis du åpner kassa og titter litt på printa kan man ofte se feilen med det samme. Hvis ikke kan man banke lett på vrangsiden av printa med skaftet på et skrujern for å finne løse komponenter.

Når du har funnet feilen er det bare å lodde på nytt.

Men vær forsiktig med pølsene. Det er forferdelig høy spenning i en TV, selv om den er avslått.

Det gør ikke bare vondt, men det smeller også. :oops:

Lenke til kommentar

skru bort bakdekselet, vær forsiktig slik at du ikke kommer i kontakt med noen komponenter, bruk en støvsuger med plast-tupp og fjern sug vekk rusket. Stor sansynlighet for at tv'en funker etter det.

 

ps! pass på å være forsiktig slik at du ikke får støt.

Lenke til kommentar
er vel godt og væl 20k volt, men amperen er så lav at det ikker er no farlig så lenge du ikke har peace maker. Strømmen er ikke så ille som mange skal ha det til lenger opp i posten.

 

Du kan bli god & skjelven etter et slikt støt :)

 

Peacemaker er vel et gevær fra en eller anna bok/film? Pacemaker er sånn gamle folk med hjerteproblemer har.

Lenke til kommentar
Bare for all del husk å dra ut stikkontakten :)

 

Ligger en del spenning i systemet fordi, bla i kondensatorene.

 

Vet det.. Men hvis stikkontakten er i så kan en risikere å få seg en SKIKKELIG salve! (Den strøm-mengden som er opplagra i kondensatorene er ingenting i forhold til den som kommer fra "elverket".)

Lenke til kommentar
er vel godt og væl 20k volt, men amperen er så lav at det ikker er no farlig så lenge du ikke har peace maker. Strømmen er ikke så ille som mange skal ha det til lenger opp i posten.

 

Peace maker=Revolver som ble brukt på 1800-talls USA-western

Pacemaker=Sånn hjerteting

 

:lol: For stor forskjell til at jeg kunne la det gå upåaktet hen... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...