Gå til innhold

Artikkel; AoC endgame, raiding og PVP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://pc.ign.com/articles/869/869313p2.html

To summarize some key points:

1. The best gear will come from PvE raiding, only accessible at level 80

2. This raid gear will be more accessible than high-end PvP gear

3. Only the best PvPers will be able to achieve the high-end PvP gear because...

4. When you die in PvP, you will lose XP (and it will take you 2-3 kills to earn back the loss per death)

Pkt 1. er vel ingen bombe, men stusset over pkt 4, vel vel vi får se...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lest at selv om PvE utstyret er best, så vil crafting utstyret være bedre når man setter gems inn i dem. Og det er bare crafting utstyret man kan sette gems inni.

Skrevet (endret)

IMO er den beste løsningen slik:

Pvp gear er best i pvp, pve gear er best i pve, crafted er en all-rounder.

Beste pve gear er like vanskelig å få tak i som beste pvp gear.

crafted er aldri best men bra så det faktisk er noe grunn å lage det.

skrev dette i et annet topic, men gjelder minst like mye høres spendene ut med craftingen, men en ting:

Viss crafted gear er best hva skjer da?

vi får tusner av folk som alle skal crafte og tjene penger

Hva skjer når alle crafter og tjenere penger?

Til slutt blir det så liten etterspørsel på crafted gear at det ik vil koste noe som helst.

det ender opp med at raid gear du kan bruke måneder på å skaffe deg blir borkastet.

men jeg er sikker på at funcom har en løsning på alt sammen, vil iafeall ikke begynne å whine allerede :)

syntes iafeall at gem systemet ser fett ut.

Endret av AtleBer
Skrevet
Synes systemet var bra, men håper det ikke blir et spill hvor man blir nesten tvunget til å raide hver dag.

Helt enig der.

Raids er dritt fet, men er litt lei...det er god pvp som er best. men da må den være god.

syntes raids bør være helt valgfritt på samme måte som pvp.

håper ik crafting mats kommer fra raids f.eks.

Skrevet

Det er jo sånn at viss mange guilds angriper et battle keep og klarer og ta det så får det guildet med best minigames stats battle keepet

Leste litt på ageofconan.com forumet.

mange mener det er dritt at man får guild keepsene viss man har bedre pvp minigames stats.

Ser egentlig ikke noen annen løsning. Kan jo ikke akkurat rolle om hvem som får det da.

De som driver med pvp, fortjener pvp stuff.

men vis minigames blir kjedelige er jo det litt lame da...men er sikkert på at de adder nye steder man kan gjøre minigames og nye games etter hvert.

Skrevet
Angående Siege battles (også fra IGN): http://pc.ign.com/articles/869/869633p1.html

De har tatt noen litt kjipe, men forståelige valg når de har designet siege warfare. :(

hvilke valg syntes du var kjipe?

Since many guilds will likely be trying to schedule attacks on the limited number of battle keeps (there can be 8 active at a time), Funcom has implemented a priority structure. Whichever guild has members that fare better in the PvP minigames gets priority when determining who gets to lead a siege assault.

Kjedelig at man som guild må grinde i Mini-pvp for å få lov til å siege. Samtidig med systemet deres må det nesten bli sånn, siden det er bare visse tider man kan angripe et BK. Skjønner ikke helt hvorfor de kunne tatt den enkleste løsningen; gjøre sieging åpent for alle på visse tider av døgnet (når folk flest spiller). JA det hadde blitt helt Texas på slagmarken, men det kunne ha blitt utrolig gøy! :)

Skrevet (endret)
Angående Siege battles (også fra IGN): http://pc.ign.com/articles/869/869633p1.html

De har tatt noen litt kjipe, men forståelige valg når de har designet siege warfare. :(

hvilke valg syntes du var kjipe?

Since many guilds will likely be trying to schedule attacks on the limited number of battle keeps (there can be 8 active at a time), Funcom has implemented a priority structure. Whichever guild has members that fare better in the PvP minigames gets priority when determining who gets to lead a siege assault.

Kjedelig at man som guild må grinde i Mini-pvp for å få lov til å siege. Samtidig med systemet deres må det nesten bli sånn, siden det er bare visse tider man kan angripe et BK. Skjønner ikke helt hvorfor de kunne tatt den enkleste løsningen; gjøre sieging åpent for alle på visse tider av døgnet (når folk flest spiller). JA det hadde blitt helt Texas på slagmarken, men det kunne ha blitt utrolig gøy! :)

Det er jo egentlig åpent for alle. Men tror det er sånn at du må velge hva side du velger å sloss får..kan ik komme å bare drepe hva fean du vil.

Men jeg husker å se et sted at både angriperne og defenserne kan betale andre til å sloss for dem. funcom syntes ik det er rikitg at du må være med i et hardcore guild for å oppleve denne morsomme delen av Age of Conan

er så mye jeg har lyst til å vite om dette system, gleder meg til å komme i gang med det :)

skal ik sitte her å gjette så særlig mye mer :)

Endret av AtleBer
Skrevet (endret)

Ja, som Atlebear sier, alle kan angripe og ha battlekeep etc. (om de har riktig guildstørrelse og pve by) Men om to guilder angriper et keep sammtidig, så får den guilden med beste "pvp-stats/ranker" seieren om angriperene vinner. Er enig med deg LordjOX, den guilden som gjør mest skade eller har flest kills burde vinne keepet (om de vinner over forsvarerene og ødelegger det innerste keepet selvfølgelig)

Endret av Christeven
Skrevet
Håper det tar litt tid å lage et skikkelig item. Ikke slik som i wow og lignende der du masseproduserer det meste sålenge du har det som trengs.

Crafting i MMO spill trenger en overhaling.

Likte veldig godt systemet i SWG, selv om det kanskje var litt for komplisert,

spesielt hvis du spesialiserte deg på å lage våpen.

Men hele ideen med å ha en plan som tar diverse komponenter, der komponentene kan være enkle,

mer avanserte, gjerne med flere sub-komponenter, eller drops fra mobs (king gurk hide farming var gøyalt!) er genial.

Når du parer den med muligheten til å bruke poeng til å eksperimentere for å forbedre produktet (f.eks et sverd...du kan bruke poeng på å forbedre skaden, balansen, osv), så blir det med en gang mye mer interressant.

Problemet er å finne en balanse mellom alt for enkelt (wow) og så tregt at å skille opp føles som arbeid (vanguard).

I wow, så er den eneste måten å skille seg ut på å raide nok, og være heldig med drops på oppskrifter, og det er rett og slett ikke godt nok.

Det burde være en måte en person som bruker mye tid på crafting kan lage bedre produkter enn en som ikke gjør det, og uten å lage en million forskjellige oppskrifter som du må rep farme eller farme mobs for.

Skrevet (endret)

Var veldig glad i lotros eldeste system.

Du måtte alltid ha en singel use recipe som var gnaske vanskelig å skaffe.

Du måtte farme litt jern og skinn fra dyr.

Og sist men ikke minst du måtte ha en rare mats.

Så viss jeg skulle lage meg heavy breast plate måtte jeg lete etter en mammut og dreper den får å få mammut tannen hans. Den trenge man en fellowship får å ta. den mammuten var ganske skjelden å finne, så da du fikk fikk lagd deg en sånn breast plate var det ganske stas. Det som ble or voldsomt med det var du måtte også critte disse matsene.

Tubine fjerna det fordi jeg tror det ble for mye for casual players.

Endret av AtleBer
Skrevet

Så viss jeg skulle lage meg heavy breast plate måtte jeg lete etter en mammut og dreper den får å få mammut tannen hans. Den trenge man en fellowship får å ta. den mammuten var ganske skjelden å finne, så da du fikk fikk lagd deg en sånn breast plate var det ganske stas. Det som ble or voldsomt med det var du måtte også critte disse matsene.

items av bedre kvalitet har det enda

Skrevet

hva var det du tenkte på her?

:p skjønte ikke helt

Skrevet (endret)

hva var det du tenkte på her?

:p skjønte ikke helt

du sa det er fjernet, som det ikke er på alle items. man må fremmdeles ha sjeldne enkeltitems og må critte for å lage de beste tingene.

Endret av Christeven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...