Gå til innhold

N95 og oppdateringer


OddvarM

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp oppgradert min Nokia N95. Dette må jeg si var en skuffelse.

1) Det er blitt lenger oppstartstid på GPSen (like treg som første utgave av N95), og det tar mye lenger tid etter at jeg kommer ut av en tunnel før den klarer å finne igjenn possisjonen.

 

2) Telefonen er blitt mer ustabil

 

3) Noen programmer kan jeg ikke lenger installere (f.eks. Sportstracker)

 

Er du noen som kjenner seg igjenn?

Endret av OddvarM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp oppgradert min Nokia N95. Dette må jeg si var en skuffelse.

1) Det er blitt lenger oppstartstid på GPSen (like treg som første utgave av N95), og det tar mye lenger tid etter at jeg kommer ut av en tunnel før den klarer å finne igjenn possisjonen.

 

2) Telefonen er blitt mer ustabil

 

3) Noen programmer kan jeg ikke lenger installere (f.eks. Sportstracker)

 

Er du noen som kjenner seg igjenn?

 

 

Har og opplevd mer ustabil telefon etter siste oppdatering. Bryter i samtaler, mye treigere...

Lenke til kommentar

Om siste versjon er 21.0.016, så må jeg si meg enig med Werable - det føles som om jeg har fått ny telefon etter at jeg oppgraderte for et par uker siden (hadde ikke oppgradert siden jeg fikk telefonen).

 

Plutselig er GPS (Amaze) brukbar og rask, minnehåndteringen er en annen verden, de stadige krasjene er borte og de viktigste av de mange irriterende manglene i funksjonalitet er fikset.

 

Edit: Mulig Amobil bør endre overskriften sin til "Forum: – N95-oppdatering ødelegger (ikke?)" ;)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare her. Begge deler egentlig. Telefonen er jo en helt annen å bruke. Det å oppgradere til v20 var som å få en ny telefon.Det var også mye bra som kom med v21, som bl.a galleriet har blitt mye raskere.

 

Men jeg har faktisk tatt meg selv flere ganger i å lure på om jeg skal flashe på nytt etter at jeg oppgraderte til v21. Uten at jeg helt husker hvorfor akkurat nå, så det kan ikke ha vært så veldig mye som har plaget meg. Det eneste jeg kommer på er at telefonen bruker en halv evighet for å skru seg på etter siste oppatering. Det var mye bedre i v20 og et skritt tilbake i v21. Jeg skrur ikke akkurat av og på telefonen, så det bryr meg egentlig lite.

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting å utsette på v21. Oppgradering gikk smertefritt. Mange små, men gode forbedringer på denne versjonen. Batteritiden mener jeg er forbedret, om enn bare et lite hakk.

 

Jeg restarter telefonen så sjelden, kanskje en eller to ganger i mnd at jeg ikke har lagt merke til at det tar lengre tid. Det jeg har opplevd tidligere er at enkelte applikasjoner ikke virker etter oppgraderinger, og må fjernes helt og deretter reinstalleres, samt at jeg måtte fjerne oppsett manuelt på telefonen. Det er mulig dette også må gjøres med Sportstracker, men da burde flere ha dette problemet.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noen problemer med oppdateringen, annet enn at jeg installerte feil versjon av sports tracker en gang, og dermed fikk en som ikke funka. Å fjerne den for å installere korrekt versjon, gav meg "oppdateringsfeil". Flasha på ny, og nå har jeg sports tracker og alt perfectly installed! Alt funker supert!

Lenke til kommentar

Jeg opplever også at siste oppdatering har gjort telefonen mer ustabil. Den bryter ofte innkommende samtaler etter 15-20 sekunder og GPS bruker lengre tid på å få fix. Var mye mer fornøyd etter v.20

Ser at folk opplever det stikk motsatt i forumet også, så det er kanskje en mulighet at oppdateringen ikke har gått helt som den skulle?? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg må nok føye meg til i rekken over de som har opplevd problemer etter oppdateringa.

 

GPS-en bruker ett minutt lengre på å starte, oppstart av telefonen er kun vellykket iblant (må prøve flere ganger.) og den henger seg oftere..

Endret av petersveistrup
Lenke til kommentar
Jeg må nok føye meg til i rekken over de som har opplevd problemer etter oppdateringa.

 

GPS-en bruker ett minutt lengre på å starte, oppstart av telefonen er kun vellykket iblant (må prøve flere ganger.) og den henger seg oftere..

da har du hatt uflaks i flashe prosessen bare oppdater den på nytt så vil du merke forskjell...

Lenke til kommentar

Har versjon 20.0.016 installert på min... finnes det en versjon 21.0.016?? Hvis det stemmer at det finnes en versjon 21.0.016 Hvorfor vises ikke denne når jeg kjører Nokia Software Updater? Er en helt vanlig versjon av N95 8GB kjøpt på Lefdal...

Endret av jcnorway
Lenke til kommentar
Nå har jeg installert programvaren på nytt. Nå fungerer den fantastisk - jippi

 

21.0.016 er siste versjon

 

Snakker vi da om N95 eller N95 8GB?? Når jeg kobler til min N95 8GB så får jeg bare beskjed om at siste versjon er 20.0.016....

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål som ikke er direkte relatert men som jeg håper noen kan hjelpe meg med...

 

Av en eller annen grunn så sluttet Nokia Software Updater å virke på dataen min, så jeg lastet det ned på nytt. Etter installasjonen prøver programmet å starte seg selv opp, men etter en stund uten noe aktivitet får jeg meldingen "Manglende programvarekomponenter, Viktige programvarekomponenter mangler. Installer på nytt".

Selvfølgelig har jeg forsøkt å installere det på nytt, noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...