Gå til innhold

Låsing av speil på D70s


Anbefalte innlegg

Hei, tar masse macro med D70s'en for tiden, og fikk endelig fjernkontroll i dag.

Men jeg lurer på, kan jeg fotografere med speilet oppe, for å unngå vibrasjoner?

Speilfunksjonen her er vel bare for å rense sensoren?

Er det mulig i kombinasjon med selvutløseren kanskje? Forsøkte nå, men så ikke ut til at speilet gikk opp før eksponeringen...

 

Vet at noen kan stilles slik at første trykk vipper opp og låser speilet, og neste tar selve bildet, eller er det bare på D200?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, tar masse macro med D70s'en for tiden, og fikk endelig fjernkontroll i dag.

Men jeg lurer på, kan jeg fotografere med speilet oppe, for å unngå vibrasjoner?

Speilfunksjonen her er vel bare for å rense sensoren?

Er det mulig i kombinasjon med selvutløseren kanskje? Forsøkte nå, men så ikke ut til at speilet gikk opp før eksponeringen...

 

Vet at noen kan stilles slik at første trykk vipper opp og låser speilet, og neste tar selve bildet, eller er det bare på D200?

Du må nok heller eksperimentere med blits i forbindelse med makro, da unngår du en del problemer. Utfordringen blir å "kopiere" naturlig lys, dersom det er det du helst vil ha.

Jeg for min del skal innom Biltema og kjøpe (flere) solskjerming for frontruta...

Lenke til kommentar
Vet at noen kan stilles slik at første trykk vipper opp og låser speilet, og neste tar selve bildet, eller er det bare på D200?

D200 har speillås, D80 har noe som funker omtrent like bra - forsinket lukker. (speilet vippes opp, så går det litt tid før lukkeren åpner, slik at vibrasjonene får gitt seg.

Lenke til kommentar
Du må nok heller eksperimentere med blits i forbindelse med makro, da unngår du en del problemer. Utfordringen blir å "kopiere" naturlig lys, dersom det er det du helst vil ha.

Jeg for min del skal innom Biltema og kjøpe (flere) solskjerming for frontruta...

Takk for mange oppklarende svar!

Blitz er jo en løsning, men det er vanskelig å få det pent.. Har eksperimentert mye med diverse softing og reflektorskjermer. Men det er ikke noe som slår et spennende lys i skogbunnen...

Men trenger ny blitz også, Nikon har jo megabra blitzstyring...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...