Archeron Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Jeg vurderer å bygge meg en ny spill-pc. Ikke all verdens budsjett, men satser på en plass under 10000kr. Nå har jeg levd de siste årene med en 17" Hyundai Q17, og en 15,4" laptop, og kunne gjerne tenke meg å oppgradere skikkelig å skjermfronten. Da tenker jeg ikke "skikkelig dyrt", men "skikkelig stort" Ser at både BenQ og Samsunghar noen 24" som er greie på pris og ser åkei ut. Og de som sa det ikke var størrelse det kom ann på: det gjør faktisk det Men hva kreves det egentlig av maskinvare for å kunne kjøre nye fete spill på 1920x1200 i oppløsning? Må du ha maskinvare for 15-20k for å kompensere for en stor skjerm? Filmer og sånt er jo greit, det blir vel bra (nesten) uansett, men å påstå at jeg er så voksen nå at jeg ikke kommer til å spille er jo bare noe jeg sier til dama...
JKJK Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 dette lurer jeg å på .. har tenkt å invistere i ny pc snart og skal ha en samsung 24"
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 (endret) 20-25 tusen ville jeg nok forventet. SyncMaster 245B(den du henviste til) er ufattelig bra. Har den selv og er stor fornøyd Endret 26. april 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2
BrorBsd Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Hei, jeg har 2 av disse Samsung skjermene og de fungerer utmerket til det meste. Tror det er mulig å mekke en pc som duger til under 10k (kan bli en liten utfordring dersom skjermen er inkludert her...). Overklokking er en selvfølge Dersom du tar utgangspunkt i dette utstyret så er du godt på vei: E8400, som du kjører på 4GHz 9800Gtx, billigst mulig, klokkes etter behov. Ultra Extreme CPU kjøler. 2 GB bra og billig minne. 2 Små og billige harddisker i Raid0, eks: Samsung spinpoint 250mb disker. Ok strømforsyning. Fornuftig hovedkort. Ok kasse. Setupen over tilsvarer den jeg har, dette fungerer glitrende. Dersom det er sannsynlig at du kommer til å kjøre SLI så kan du overveie et hovedkort med SLI støtte. Personlig så droppa jeg dette, den dagen jeg trenger mer kraft enn et 9800gtx så er det forhåpentligvis på tide med noe nytt og spennende.
Filla Skrevet 26. april 2008 Skrevet 26. april 2008 Faktisk så er ikke skjermens "native" oppløsning så viktig i spill som i vanlig windows / desktop. M.a.o kan du kjøre spill i lavere oppløsning under spill, uten at dette har en dramatisk negativ effekt på opplevd kvalitet. Med et 9800 GTX e.l som nå selges for rundt 2100 kroner, skulle du være greit i mål. Dette betyr at du legger ut ca. kr. 5000 for skjerm og skj.kort, og har hele 5k å bruke på resten. Du skulle kunne få deg en grei maskin for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå