Gå til innhold

Kulturo: Del Toro tar Hobbiten


Anbefalte innlegg

Støtter Findus fullt og helt. Filmen bør ikke være barnslig, farene i historien er helt og fullt reelle og kamper og slossing foregår. Det viktige i mine øyne er at filmen ses gjennom Bilbo, som i historien er en naiv liten hobbitt som aldri har sett den store verden før. Jeg vil se filmen som en oppdagelse av verden der ute, men samtidig at Bilbo gjør noen heltemodige handlinger uten at han selv kanskje er helt klar over hva han gjør. Blir Bilbo framstilt som en actionhelt som bare ber om flere ufordringer og kamper, da trer jeg på meg sørgebånd. Jeg ser ikke verdien av at denne filmen må være lik RH, de er to forskjellige bøker med to forskjellige utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om Hobbiten og LOTR er to forskjellige bøker så er de alikevel satt i samme verden og da bør ikke skapningene og rasene være fremstilt på noen annen måte enn de var i LOTR. Jeg mener det er helt greit å fortelle historien gjennom noen naive hobbitøyne men ikke selve verdenen og hvordan den møter ham. Hvis de forandrer alt i forskjell fra LOTR utseendemessig så gir jeg den :thumbdown: . Jeg personlig elsker Peter Jacksons fremstilling av orkene.

 

Orker, goblins, gigantiske edderkopper, troll og en drage kan ikke vises på en barnslig måte. Da ville poenget med dem bli helt borte. De skal jo være skumle og ekle, i hvertfall de fire første jeg nevnte. Smaug bør jo være skummel men også fabelaktig. Jeg gleder og gruer meg til å se hvordan de fremstiller ham i filmen. Dessuten så er det også mange steder i Middle-Earth som de besøker i Hobbiten som er ganske mørke og skumle. Myrkskogen er ikke akkurat en grønn park du tar deg en søndagstur i..

 

Men at HISTORIEN fortelles gjennom uskyldige og naive hobbittøyne er helt på sin plass, i hvertfall til å begynne med.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Hvis Peter Jackson får en del styring ja.

 

Selv om Hobbiten og LOTR er to forskjellige bøker så er de alikevel satt i samme verden og da bør ikke skapningene og rasene være fremstilt på noen annen måte enn de var i LOTR. Jeg mener det er helt greit å fortelle historien gjennom noen naive hobbitøyne men ikke selve verdenen og hvordan den møter ham. Hvis de forandrer alt i forskjell fra LOTR utseendemessig så gir jeg den :thumbdown: . Jeg personlig elsker Peter Jacksons fremstilling av orkene.

HELT enig. Dette er også det jeg er mest redd for, at alt skal se veldig ulikt ut fra Ringenes Herre. Jeg synes det er veldig viktig at Tolkiens univers som Peter Jackson klarte å fremstille så til de grader bra blir det samme i Hobbiten. Uansett blir det veldig spennende da jeg nettopp lot meg imponere av Pans Labyrint. Gleder meg. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...