Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse kortene?


Bardis

Anbefalte innlegg

Driver å vurderer om jeg skal kjøpe et nytt skjermkort i den litt rimeligere enden av skalaen..

 

Se her på oversikten over mitt gamle kort, og det jeg planlegger å kanskje kjøpe.

Sammenligning

 

Er eneste forskjellen at det nye har DirectX10 og kanskje enda større oppløsning (som jeg ikke får nytte av på min 17" LCD-skjerm) ?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kortene kan ikke direkte sammenlignes på frekvenser eller noe som helst egentlig ut fra spec. Du må se på ytelsestester.

 

Hva skal du bruke kortet til? 8600GT er ikke et spill kort for å si det slikt.

 

Ville lagt på 80 kroner og kjøpt PowerColor Radeon HD 3850 256 MB.

Det jeg har spillt mest hittil er CS Source, Heroes 5, Dark Messiah of Might & Magic..

 

Disse spillene drar skjermkortet mitt glatt på høyeste grafikk...

Men hvis jeg skal kjøpe et nytt kort, burde det kunne spille nyere spill på en grei måte også.. Blir ikke så sinnsykt mye spilling, men litt av og til.. Greit å kunne kjøre Two Worlds bra, og mulig Age of Conan på middels nivå.. Kommer aldri til å spille no Crysis, så det trenger ingen poengtere at jeg må kjøpe et svindyrt kort til..

 

Kom gjerne med forslag, men vil ha nVidia og ikke ATI kort

Lenke til kommentar

XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express er det kortet som tilbyr mest ytelse pr kr fra Nvidia. Er da ganske mye dyrere enn 8600GT.

 

Du finner 8600GT fra ca 550 kr, vil sikkert holde.

 

"Topp kortene" har blitt såpass billige at det er vanskelig å anbefale kort som 8600 serien pga den dårlige ytelsen og den forholdsvis høye prisen.

 

Et 8800GT yter over dobblet så bra som et 8600GT.

 

Edit: 3850 kortet er på par med 8800GT kortet i forhold til pris/ytelse. Er forholdsvis "leit" å ikke vurdere det kortet i den situasjonen du befinner deg i på grunn av merke.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
XFX GeForce 8800GT 600M 512MB GDDR3, PCI-Express er det kortet som tilbyr mest ytelse pr kr fra Nvidia. Er da ganske mye dyrere enn 8600GT.

 

Hvis jeg først må gi 1200 kroner for et kort, da kan jeg jo like gjerne gå for dette da

GIGABYTE GeForce 9600GT 512MB GDDR3

 

Er ikke det da et bra kort for penga? :)

 

Det er et bra kort, men 8800GT 512 yter bedre :mrgreen:

 

Siden det er lik GT-betegnelse på begge, og det ene er i nummer-serien over..Hvordan kan da et 8800GT-kort yte bedre enn et 9600GT kort ?

Lenke til kommentar
Dessuten så trenger ikke et n600-kort av nyeste generasjon være raskere enn forrige generasjons n800-kort. 600 = mainstream; 800 = high-end

Så mitt gamle 6800GS er High-end det da?

 

ja, det kan du godt si faktisk! ;) men er på kanten til mainstream da tror jeg, i og med det er GS..

Endret av »frodo
Lenke til kommentar
Kortene kan ikke direkte sammenlignes på frekvenser eller noe som helst egentlig ut fra spec. Du må se på ytelsestester.

 

Hva skal du bruke kortet til? 8600GT er ikke et spill kort for å si det slikt.

 

Ville lagt på 80 kroner og kjøpt PowerColor Radeon HD 3850 256 MB.

Det jeg har spillt mest hittil er CS Source, Heroes 5, Dark Messiah of Might & Magic..

 

Disse spillene drar skjermkortet mitt glatt på høyeste grafikk...

Men hvis jeg skal kjøpe et nytt kort, burde det kunne spille nyere spill på en grei måte også.. Blir ikke så sinnsykt mye spilling, men litt av og til.. Greit å kunne kjøre Two Worlds bra, og mulig Age of Conan på middels nivå.. Kommer aldri til å spille no Crysis, så det trenger ingen poengtere at jeg må kjøpe et svindyrt kort til..

 

Kom gjerne med forslag, men vil ha nVidia og ikke ATI kort

 

Nvidia er ikke desidert best i alle katagorier og prisklasser. Du bør lese tester før du konkluderer med å sverge til nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...