Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til teoriprøven

napaIm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg har nettop begynt å lese på teorien og håper på å få tatt prøven så snart som mulig.

Så jeg sitter da med en svær feit teori bok forran meg. Men er det noen mere "effektive" måter å lære det på? Jeg skulle ønske det var en bok elns hvor det bare sto korte fakta om alt man måtte kunne. teoriboka er jo stort sett bare brødtekst. Og jeg tror jeg ville lært mye mere og fortere dersom jeg fikk alle svarene med en gang, istedenfor å måtte lese igjennom en halv side med tekst først. Finnes det noe sånt?

Og er det noen bra teoriprøver man kan ta på nettet?

Jeg har prøvd litt på prøve.no, men jeg har hørt at mange sier denne prøven er mye lettere/dårligere en den virkelige prøven. finnes det noen andre alternativer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøpe "veien til førerkortet" om det ikke er den du leser i nå.

http://www.teoritentamen.no/ Den prøven der virker veldig ekte men koster noen kr.

Jeg har også en bok som heter trafikant Abc-en og der står det mye som er enkelt forklart. Hvis du stikker innom en kjøreskole eller en bokhandel så burde de ha den der.

Skrevet

Når jeg hadde prøven var det mest om trafikksituasjon og skilt.Så kom deg ut og kjør mye og lær deg skiltene.Og tenk logisk i trafikken.

Skrevet (endret)

Jeg har den boka her:

bok_forekortet.jpg

Den er fra 1999, og er boka til søsteren min.

men jeg regner med at mesteparen av det som står der er uforandret?

Eller er det noe vits i å invistere i en ny bok?

Og jeg har også trafikant Abcen som jeg fikk av kjøreskolen.

men er det ikke bare de mest basic tingene som står der da?

og kjørelærern min mente btw at zensor.no var den beste online testen.

Edit: "Når jeg hadde prøven var det mest om trafikksituasjon og skilt. Så kom deg ut og kjør mye og lær deg skiltene.Og tenk logisk i trafikken."

Jeg har kjørt kjempemasse i 1,5 år nå, så selve kjøringa sitter som et skudd :p

Så jeg kan stort sett alle skiltene. og jeg har også lest litt i skiltboka, så er rimelig sikker på skilt.

Endret av napaIm
Skrevet

Ta testen mange ganger på nette helt til du svarer rett på alle spørsmåla! Det gjorde jeg og sto første gang :thumbup:

Fikk riktig nok 7 av 7 feil men... 2 kamerater av meg gjorde også dette, begge med 7 av 7 feil hehe :!:

Skrevet
Ta testen mange ganger på nette helt til du svarer rett på alle spørsmåla! Det gjorde jeg og sto første gang :thumbup:

Fikk riktig nok 7 av 7 feil men... 2 kamerater av meg gjorde også dette, begge med 7 av 7 feil hehe :!:

og hvilken test tok du da?

den på prøve.no?

Jeg synes den virker litt dårlig, da jeg har fått samme spørsmålene flere ganger, selv om jeg bare har tatt noen få tester.

Skrevet

tror det var den på prove.no ja! Hørte også at det ikke var så bra test, men var faktisk veldig mange like spørsmål på den "virkelige" prøven.

Skrevet
Det er en "pinned" tråd i trafikkforumet med linker og masse greier https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=551402

Jeg tok masse tester på nett og strøk på alle sammen. Sto på den ordentelige da med få feil mener jeg og huske.

nice

der var det jo mange forskjellige gratis tester.

Jeg prøvde DinSide.no sin test da. og den var helt på jordet!

selve testen virket veldig bra med relevante spørsmål, men når jeg var ferdig sto det at jeg hadde _mer_ en 45 feil!?

så sjekket jeg i fasiten, og der hadde jeg hvertfall bare 1 feil på de første 10 spørsmålene.

Skrevet (endret)

Prove.no er en urealistisk teori prøve. Gå på den siden som er andbefalt lengre oppe som koster 30 kr, liten invistering.

Endret av ErikFN
Skrevet

Jeg hadde mopedlappen fra før av, tok ingen tester på nettet og leste halve teoriboka og gjorde halvparten av spørsmåla i den spørsmålsboka som hører til teoriboka, og jeg bestod med 2 feil.

Les teoriboka og gjør oppgavene i oppgavesamlinga, der har du nemlig mange like oppgaver som dukker opp på den ordentlige prøva.

Skrevet

Ville bare nevne at jeg nettop tok teorien nå ;)

bestod med 5 feil ^^

Men den prøvden var vanskeligere/annerledes en jeg hadde trodd.

så etter de føste 10 spørsmålene hvor det ble en del tipping, var jeg rimelig sikker på at jeg kom til å stryke.

men etter det kom det for det meste spørsmål om trafikksitvasjoner og skilt, så da gikk det greit! :yes:

Skrevet
tok teorikurs på kjøreskolen men ga blaffen i og kjøpe boka, sto på første forsøk og mange av spørsmålene er rein og skjær sunn fornuft

Høres bra ut. :D

Hva lærer man på teorikurset egentlig?

Skrevet
tok teorikurs på kjøreskolen men ga blaffen i og kjøpe boka, sto på første forsøk og mange av spørsmålene er rein og skjær sunn fornuft

Jeg har ofte lurt på hva det kommer av at all denne sunne fornuften glemmes så fort man har fått lappen. Her jeg bor er det for eksempel svært få unge sjåfører som bruker blinklys. Ikke stort bedre blant de som har hatt lappen noen år, men de unge er verst. Det er kanskje ikke kult å bruke blinklys?

Skulle ønske flere brukte sunn fornuft også etter bestått førerprøve.

Skrevet
Skulle ønske flere brukte sunn fornuft også etter bestått førerprøve.

nå som jeg har pugga hele boka skal jeg kose meg med å glemme alt sammen igjen! :D

(jeg har derimot planer om å fortsette å bruke blinklys)

Skrevet

Høres bra ut. :D

Hva lærer man på teorikurset egentlig?

Trafikkreglene :) og ja jeg er enig i att mange er idioter i trafikken spesielt når det gjelder bruk av bliklys er jo tross alt den eneste måten man kan komunisere med andre sjåfører om hvor man skal

Skrevet
Trafikkreglene :) og ja jeg er enig i att mange er idioter i trafikken spesielt når det gjelder bruk av bliklys er jo tross alt den eneste måten man kan komunisere med andre sjåfører om hvor man skal

Jeg fåreslår at vi bruker tuting istedenfor blinklys fra nå av! :D

små korte tut hvis du skal til høyere, og ett langt hvis du skal til venstere. og som vi alle vet må man begynne å signalisere 5 sec før man svinger XD

Skrevet

Når det gjelder trafikkregler er det greiest at alle følger de samme reglene istedenfor å finne på sine egne slik napaIm foreslår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...