Gå til innhold

Får respons fra WWW vha. ping, men ikke ellers.


Anbefalte innlegg

Etter en reinstall av OS og oppdatering av drivere, så sitter jeg nå med et forunderlig problem med kontakten med den store verdensveven, som utarter seg som følger:

 

Når jeg kjører netstat, tracert og ipconfig så ser alt ut til å være i skjønneste orden, og jeg får pinget gud og hvermann (les www.vg.no) med lav responstid.

Men: ved bruk av andre aplikasjoner og nettlesere (MSN, IE og FF er testet) så er det null respons, også når jeg prøver å få kontakt med VG ved hjelp av IP (193.69.165.21).

Nettet fungerer utmerket på andre maskiner i nettverket, både trådløst og trådfast(?).

 

Generell systeminfo om nødvendig:

OS: Windows XP

Koblet til vha. kabel

ISP: Telenor

 

Har noen vært borti noe lignende, evt. sitter på en Petter Smart-løsning?

Endret av Wlffrsether
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Dette gjelder som nevnt kun 1 pc i nettverket, resten fungerer finfint. Siden de alle er koblet til via samme router og dermed hos samme ISP, så anser jeg dette som en usannsynlig årsak. Det kan selvsagt være noe humbug på maskina som er synderen, men de virussjekkene som er kjørt har ikke funnet noe.

 

Det er uansett vedtatt å kassere denne PC-en da den uansett er en levning fra oldtiden, og siden det har fungert problemfritt med alle andre PC-er som er testet i nettverket, så regner jeg med at jeg ikke vil oppleve det samme problemet.

 

Men, jeg er fortsatt interessert i å høre om noen har erfaringer med problemer i samme kategori, og evt. en løsning.

Endret av Wlffrsether
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...