Gå til innhold

Risikerer stryk i gym


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At han er borte 1 time fra trening i uka, når han sikkert trener 30timer i uka, så tror jeg ikke det gjør så mye.

 

Utdannelsen er viktigere i det lange løp, eventuelt så foreslår jeg at han tar det faget som privatist.

Grunnen til at han var borte var fordi han var på sykkelsamlinger, han kunne neppe styre selv når de skulle være. Disse kan ha vært viktig for hans utvikling i idretten. Jeg synes skolen skulle vært litt fleksibel og lagt til rette for folk som skal drive med profesjonell idrett, det burde ikke være et valg mellom enten utdanning eller idrett. I dette tilfellet er det kun snakk om litt fravær i et fag som han i prinsippet burde være knallgod i.

Lenke til kommentar

Cry me a river, build me a bridge and get over it!

 

Hadde jeg vært en råtass i norsk, men isteden for å være i norsktimen så hadde jeg innimellom vært hos Ari Behn å skapt litterære underverker. Skulle jeg stått da? NEEEI! Selv om jeg har kunnskap og skills til en 6'er så blir det ikke rettferdig hvis jeg ikke trenger å vise det like mye som de som sliter med en 2'er.

 

UuUuuu.. Han kombinerer sykling på et proft nivå sammen med full skolegang, da sier det seg selv at det må gå litt på bekostning av en av delene! Hvis han er så jævlig rå kan han lett ta det opp som privatist!

 

Saken har ingenting i en avis å gjøre! Burde skamme seg!

Lenke til kommentar
Hvis han er så jævla sprek, så kan han jo bare ta gym som privatist og være ferdig med det. Er jo bare å møte opp en dag det. Han burde strykes i flere fag bare for å være en krisemaksimerer.

Da må han lære seg alt det skriftlige, men du har rett i at han kan gjøre det.

 

Jeg mener egetlig at det er for mye fokus på å møte opp på timene. Så lenge du er med på alle vurderingskriteriene, mener jeg at du bør få lov til å skulke alle de andre timene. Om det var vurderingskriterier for en dag han var borte er det vel ikke vanskligere enn at lærere tar han med en dag og lar han gjøre alle øvelsene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg mener egetlig at det er for mye fokus på å møte opp på timene. Så lenge du er med på alle vurderingskriteriene, mener jeg at du bør få lov til å skulke alle de andre timene. Om det var vurderingskriterier for en dag han var borte er det vel ikke vanskligere enn at lærere tar han med en dag og lar han gjøre alle øvelsene.

Ja. i alle fall på allmennfag burde man slakke litt på oppmøtekriteriene. Mange går jo videre til høyskole/universitet, og der betyr oppmøte til timene ingenting så lenge du består eksamen.

Lenke til kommentar

Nå får vi jo bare høre fra en side i saken, men det virker jo unektelig rart. Er vel folk med høyere fraværsprosent enn 16 som har klart seg?

 

 

– Det dreier seg kun om aktivitetslære. Vi har ikke hatt noe teori. Min fysiske form er vel bedre enn hos de fleste. Dette skjønner jeg lite av. Det virker som de har bestemt seg for å ta meg nå.

 

Har dette noe å si på gymkarakteren?

Lenke til kommentar

Når jeg var på den alderen der, så trente jeg mye på fritiden, var i kanon form. akuratt som Stian. Betyr det at siden jeg var i god form og fordi jeg trente mye på fritiden at jeg skulle vært fritatt fra gym?

 

Blir feil hvis gym bare skal være et fag for de som er i dårlig form.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...