Akse Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Beste måten å tjene penger med 0 anstrengelse er Jewelcrafting. Kjøp Adamantite ore, prospect. Kjøp gems, cut og selg. Jeg gjør ingenting annet, og sitter på en god slump med penger;>
Darth Kjell Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Beste måten å tjene penger med 0 anstrengelse er Jewelcrafting. Kjøp Adamantite ore, prospect. Kjøp gems, cut og selg. Jeg gjør ingenting annet, og sitter på en god slump med penger;> Det forutsetter at han er JC da. Hvis han ikke har det, har han ikke nok gull til å kjøpe mats fra AH uansett. Et annet problem er at han ikke har flying mount. Uten det får han ikke gjort Netherwing/Ogri'la/Skyguard dailys. På "min" server selger primal shadow ganske bra. Dette er i mine øyne det letteste å tjene penger på. Drep elementals i Nagrand (ved den store steinen i sør). De dropper også penger og cloth. Et annet pluss med denne plassen er at det er mange elementals, så du slipper å kjempe med andre om mobs hele tiden. Hvordan du klarte å ha så lite gull når du dinget 70 er et mysterium, men gjort er gjort. Jeg tipper at du har kjøpt masse gear fra AH? Slutt med det. Det er å kaste bort penger i de fleste tilfeller. Det eneste du kjøpe er større bagger (hvis du ikke har det). Å ha minst 18-slot bagger er en selvfølge. Du skal jo tross alt plukke opp alt av loot du finner, så lenge det kan selges til vendor for 70s-1g og opp per stack. Ofte når jeg gjør instances blir jeg overrasket over at folk som klager over at de har lite gull, ikke plukker opp The Stoppable Force/Stone Reaper o.l. Jeg dinget 70 med en alt hunter for ikke lenge siden. Jeg kjøpte epic vanlig mount ved lvl 60, og etter det hadde jeg bare et par gull. Jeg skillet opp engineering og mining. Pga at engineering er veldig dyrt å få til 375, solgte jeg ikke noe fra mining på AH før lvl 70. Selv om jeg gjorde dette hadde jeg godt over 1000g da jeg dinget 70. Husker ikke akkurat hvor mye, men det var mange mange hundre gull igjen etter at jeg hadde kjøpt vanlig flying mount. Måten jeg klarte dette på er enkel. Ikke kjøp ting fra AH. Plukk opp alt crap du finner og selg det til vendor eller på AH. Hvis jeg hadde kuttet ut engineering og heller solgt alt jeg fikk av mining på AH, ville jeg sikkert nesten hatt råd til epic flying mount med en gang da jeg ble 70.
MrLee Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Jepp, folk undervurderer STORT hvor mye det er å tjene på å vendore grå items. Spesiellt alt av rustning og våpen du finner. Grå outlands våpen er fort verd 1g+ når du selger til vendor...
NikkaYoichi Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Sekkene mine er alltid fulle av "vendor meat". En kjapp portal, selg unna, HS og fylle opp på nytt.
kafan Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Det er svært enkelt å tjene penger i tbc. Selv kjører jeg JC + mining og noen dailys på en char på en for meg ny server. Den ble 70 for et par uker siden. Kjøpte epic flying når jeg dinga. Nå har jeg drøyt 5k igjen. Det krever ikke alverdens tid heller. Jeg kunne dratt inn enda mer om serverøkonomien ikke hadde vært særdeles ustabil. Tidvis ligger rågems langt høyere i pris enn ferdige gems og i stedet for å legge en gem ut til en kopper mindre enn de(n) som allerede ligger ute finner folk det for godt å legge de 5-25g lavere. Virker av og til som om folk ikke vil tjene penger.
DaXoN Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 (endret) shattered sun dailys. dette gir i overkant ca 130g hver dag.. og er gjort på en time? tja tar lengre får meg *cry* dam loladinhealers men kan anbefale deg og gjøre quest quest quest som du ikke har gjort før:) kanskje laste need questhealper addon vis du finner den *husker ikke navnet helt* brukte kun thottbot.com + MYE quest og fikk meg vel en 2-3k gull på grei tid på prot warrioren min *hadde alle questene i 2områder nesten:P Endret 24. april 2008 av DaXoN
DaXoN Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Beste måten å tjene penger med 0 anstrengelse er Jewelcrafting. Kjøp Adamantite ore, prospect. Kjøp gems, cut og selg. Jeg gjør ingenting annet, og sitter på en god slump med penger;> skill må du ha i jc får og prospecte adamantite?
Lucifer 666 Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Hvor er det best og grinde? Svar: AH, uten tvil
GLN Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å tjene tusenvis av gold på AH, forklar.
Darth Kjell Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 IKKE sats på å tjene penger med AH-spekulasjoner! Trådstarter virker relativt fersk i gamet siden han ikke viste stort om primals. Å prøve og tjene penger på AH med lite kunnskap om server-økonomi kan ende med katastrofe.
MrLee Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 ikke bare kan.. Sammenligne det med 28 åringen som kjøpte 10 bo enheter mde 50k innskudd på hver og nå sitter med ca 9mill fellesgjeld Ok, du kan ikke gå i minus da (med mindre du låner penger ingame da )
GLN Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Samma om trådstarter ikke vet så mye, jeg vil vite hvordan man tjener cash på AH, fatter ikke at det er mulig...
Darth Kjell Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 (endret) Samma om trådstarter ikke vet så mye, jeg vil vite hvordan man tjener cash på AH, fatter ikke at det er mulig... Du finner ting som er lagt ut med alt for lav buyout. Hvis du er enchanter kan du også kjøpe billige greens, disenchante de, for så å selge dust/essence/shards til en høyere pris. Det er også mulig å tjene penger hvis man vet at noe kommer til å bli mer etterspurt om en stund. For lenge siden kjøpte jeg et lass med primal shadow fordi de var nesten ubrukelige. Kostet 3-4 gull for en. Etter en patch ble det innført nye craftables/enchants som trenge primal shadow. Prisen steg dramatisk, og jeg hadde en greit fortjeneste. Hvis du har veldig mye penger er mulighetene for å tjene mye på AH veldig gode. Det du gjør er å skaffe deg monopol på noen få produkter. Hvis noen legger det ut for salg, kjøper du det. Er du dyktig nok (og rik nok), blir du eneleverandør av disse tingene. For å gjøre slikt bør du ha veldig god peiling på hva som selger/ikke selger. Over til noe annet. En ting mange gjør feil når de skal farme ting, er at de ser seg blind på AH-pris. Da jeg farmet gull til mitt første epic mount, skaffet jeg nesten alle pengene via salg av primal water. På min server kostet en primal fire ca. 4-5g mer enn en primal water. Dette førte til at alle sammen farmet primals, siden det virket som det med best fortjeneste. Det de ikke tenkte på var at det var veldig mange andre folk som også farmet primal fire. Det fører igjen til at man vente på at elementals skal respawne, men ikke bare det, risikoen for å bli ganket var veldig høy. I mens farmet jeg primal water på elemental plateau. Der var jeg en ca. 20 sek løpetur fra de som farmet primal fire, men jeg var helt alene. De andre fikk solgt sin primal fire for noen gull mer enn jeg fikk for min primal water, men på tiden de brukte på å få en fire, fikk jeg kanskje 4-5 water. Poenget er at du kanskje ikke bør farme det som selger for mest, men det som selger for mest i forhold til tiden du bruker på å skaffe det. Edit: Må legge til at jeg også har 375 i fishing. Fisket primals samtidig som jeg drepte elementals. Fisking har jeg tjent enorme summer på. Enkelt å levle er det også. Endret 24. april 2008 av Darth Kjell
Sati Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 AH hvis du vet hva du driver med. Min rogue-alt hadde 100g på level 20 =D
Akse Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Beste måten å tjene penger med 0 anstrengelse er Jewelcrafting. Kjøp Adamantite ore, prospect. Kjøp gems, cut og selg. Jeg gjør ingenting annet, og sitter på en god slump med penger;> skill må du ha i jc får og prospecte adamantite? Er ikke helt sikker, men det we lavt.
PSV Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Samma om trådstarter ikke vet så mye, jeg vil vite hvordan man tjener cash på AH, fatter ikke at det er mulig... Skal gi noen eksempler. Før patch 2.1 så droppet Motes of Shadow fra alle mobs i hele Outlands omtrent, så ble det skiftet til kun demoner. Det jeg gjorde var å kjøpe 400 Primal Shadow for 50 sølv per stykk før patchen kom ut, for så å selge for 15-20g etter patchen, altså 6-8000g i profitt. Når patch 2.4 kom ut økte behovet for Primal Might betraktlig, og i alle fall på min server har prisen steget. Jeg kjøpte rundt 80 stykker for 90g per stykk før patchen, og vips så var prisen oppe i 160g, og jeg satt igjen med rundt 5500g i profitt. For tiden sitter jeg på cirka 140 Void Crystals fordelt på 2 servere, når de tar bort cooldown på Transmute Void => Large Prismatic Shard x2 neste patch så slår jeg til. Litt spekulasjonsevne er alt man egentlig trenger. Jeg vet også at noen tjener mye på å gjøre daglige handler, enkelte laster ned en addon ved navn Auctioneer som noterer priser og kan da fortelle deg om noe ligger ute under eller over medianpris over den siste uken eller måneden. Ganske flott måte å lage penger på. Men som sagt, med litt innsikt er det en del penger å tjene. Når det gjelder trådstarter så vil jeg anbefale å grinde i Zangarmarsh på Bog Lords, etter nye patchen når prisene på Terocone ble tredoblet, samt at Primal Life nesten ble doblet ligger jeg på mellom 200 og 300g i timen der, samtidig som jeg får XP. (64 druid) Husk å plukk opp alt det grå som dropper, alltid. Heller en ekstra tur til vendor enn penger tapt, vær gjerne litt grisk. Selv er det ufortståelig for meg hvordan man kan være nydinget level 70 med kun 500g uten at man måtte ha sløst noe sinnsykt med penger på bare fjas og fanteri.
Knofle Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Gawd, jeg ser det er INGEN på førstesida som fulgte rådet om at det skrives "DAILIES". Dailies er finfin måte å tjene cash på.
PSV Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Gawd, jeg ser det er INGEN på førstesida som fulgte rådet om at det skrives "DAILIES". Dailies er finfin måte å tjene cash på. Haha, så det nå, skremmende. Får vel bare anta at folk ikke er så konsekvent på akkurat det da Selv skjønner jeg ikke hvordan folk kan gjøre sånne feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå