Gå til innhold

Når skal Canon støtte Vista 64 bit?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, når du nevner det... Jeg har en iP4000R, og Vista64-boksen er ikke venn med den. Sjekket nettopp canons nettside, men der hadde lite skjedd det siste året.

 

Egentlig ganske ynkelig at de ikke følger med i timen og holder driverporteføljen oppdatert. Godt mulig at de spekulerer i at man heller skal kjøpe ny skriver (og med de blekkprisene, så er man jo fort tilbøyelig til det), men da blir det neppe en ny canon.

Lenke til kommentar

Jeg har en "eldre" IP5200.

Den ble kjøpt føre Vista ble lansert.

Ikke noe problem med Vista 64 bits drivere med den i alle fall.

 

Ser at supported OS i inf fila til LBP5000 er :

[supportOS]

Win95=0

Win98=1

WinME=1

WinNT4=0

Win2K=1

WinXP=1

Win2003=1

WinVista=1

 

Ser for meg ut at der er kun 16 & 32bits OS.

 

 

Horge

Det ligger Vista64 drivere + sw av relativ ny dato for IP4000R (April 2008) her :

http://www.usa.canon.com/consumer/controll...s=windows_vista

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Huh? Min min Pixma MP500 fungerer ypperlig i Vista 64bit. Er det bare enkelte skrivere dette gjelder da? Måtte riktignok laste ned drivere fra hjemmesiden, men de hadde egene drivere for Vista (både 32bit og 64bit)

 

Bare søk etter driver for Smartbase MPC400 på Canons sider, så ser du at de tilbyr ikke en eneste Vista-driver. Dette er helt elendig av Canon, med tanke på at Vista har eksistert siden januar 2007!

Hvis de tror at jeg vil presses til å kjøpe ny printer så kan det kanskje være slik, men det blir ihvertfall ikke Canon i såfall...

Lenke til kommentar
Jeg hadde tenkt til å gå for en MP610 neste uke, og kjører Vista 64-bit. Hvis ikke dette fungerer blir jeg mektig forbanna :p Noen som kan bekrefte/avkrefte om dette funker? Fant ikke spesielle 64-bit drivere på sidene dems.

 

Da ville jeg ihvertfall ha tenkt meg om to ganger! Jeg kontaktet Canon for å høre om de ikke skulle slippe driver for Vista 64-bit til min Canon MPC400 multifunksjonsprinter og fikk til svar: "Beklageligvis vil dette ikke skje i nå eller i fremtiden som følge av kompatibilitetsproblemer med Vista." Vi er altså i stand til å sette folk på månen, men driver til Vista....? Jeg er derfor nødt til å selge min Canon printer. Kommer jeg til å kjøpe Canon igjen etter dette...neppe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...