Gå til innhold

Crysis - Dx10 vs Dx9. Synspunkter?

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Jeg har installert Vista for å teste Crysis i Dx10, og det blir første gang jeg prøver det på very-high. Vil gjerne hvilke synspunkter folk har når det gjelder forskjeller i grafikken med dx10 og 9, og eventuelle andre ulemper/fordeler ved valg av det ene eller det andre.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Jeg leste en test der forskjellen mer eller mindre ikke var merkbar. Skuffende var det visst.

Skrevet

Testa begge versjonene på to helt identaiske PC-er (min og min kompis)på TG ... merket INGENTING! så de som sier de merker så sykt mye tror jeg nok er kjøpt å betalt av crytek.

Forskjellen kan vel måles i 1080i (ikke p) VS. 720... altså lite merkbart (får man kommer opp i strl seff).

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Men dette merker man lite til.

Gjest medlem-105082
Skrevet

Hvis man bruker øynene og vet hva man skal se etter, så er det forskjell.

Skrevet

Du kan jo bare modde Crysis eller bruke konsollen så får du alle dx10 effektene i alle fall, selv om du ikke har dx10....Uansett Crysis har jeg lagt på hylla - utrolig skuffende, særlig etter halveis løp....Tror FarCry 2 blir mye bedre :)

Skrevet

Selv om du modder Crysis til very high instilinger kjører den fortsatt på DC9.0c og det er en ørliten forskjell i grafikken sammenlignet med ren DX10.......men det er ikke mye.

Skrevet

Lyset og hvordan solstrålene oppleves blir noe bedre i dx10 - men helt enig at forskjellene er minimale.....dessuten er jo det eneste Crysis har, grafikk....så fikk jeg sagt det igjen :)

Skrevet

Jeg er enig med Swayne i at Crysis var noe skuffende, selv om grafikken var SYYYYYK :D

Når det gjelder DX9 vs DX10 så ser jeg faktisk forskjell, og ikke kom her og si at det bare er noe jeg tror. Forskjellen er ikke veldig stor, men den er der.

Gjest Slettet+9871234
Skrevet

Tenker jeg formaterer og installerer win xp igjen. Utrolig som PC-en startet å bråke når jeg spiller Crysis. Load temp på GPU ~ 72 grader.

Skrevet

Mulig det men jeg spilte Crysis rett etter at det blei sluppet og demoen månen før og det var her de nevnte forskjellene dukket opp.

Har du link til DX9fix forresten?

Skrevet

Jeg ser lett forskjell på Very High og High.

Kan ikke fatte hvordan folk ikke ser, og ikke minst hører, forskjell på den der. Dx10 er ikke bare grafikk, men lyd også, det må dere huske på.

Ellers vil jeg gjenta meg selv og si at jeg ser god forskjell på dx9 og 10. Føler det til og med (og da tenker jeg ikke på hakking:P).

Lyset, fysikken, texturene. Alt blir mer livaktig.

Kan legge til at disse forskjellene er kun ut i fra crysis med vanlig config. Ikke noe ultra-high config eller Dx9 fix, slik at du får bedre grafikk selv om du har dx9.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Den filmen der gjenspeiler overhode ikke hvordan den gjevne bruker vil oppleve forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...