Gå til innhold

To nye spill: et godt valg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg kjøpte nå nylig World In Conflict og Empire Earth.

Så bare lurte jeg på om det var et godt valg? :wee:

Endret av n4w
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd en 10 day trail på WiC, det var utrolig deilig.

Også er jeg forsåvidt fan av Empire Earth.

Men har ikke prøvd det.

Så jeg bare lurte på deres erfaringer angående disse to :wee:

Skrevet

WiC er supert ja. Eg har ikkje spelt igjennom heile, men det er veldig fin grafikk (litt greitt om du har god pc...) og bra gameplay.

Empire earth har eg aldri prøvt.

Skrevet
WiC er supert ja. Eg har ikkje spelt igjennom heile, men det er veldig fin grafikk (litt greitt om du har god pc...) og bra gameplay.

Empire earth har eg aldri prøvt.

PCen skal jeg nok ikke bekymre meg for :p

Hørt at det er et bra gameplay som du sa og gleder meg veldig til å få prøvd det!

Empire Earth serien er veldig fine spill.

Det vanlige er at du begynner i Steinalderen og bygger deg opp til nanoalder.

Veldig fint gameplay der og. :wee:

Skrevet

World in Conflict er et av tidenes spill, jeg synes du har gjort et fantastisk valg med det. Jeg vant spillet og jeg har aldri angret på det. :wee:

Empire Earth har jeg ikke hørt så mye om, men det er vel et sånn spill hvor du bygger et rike ala. noe slikt som i Age of Empires.

Skrevet

Empire Earth 1 og 2 er morsomme saker. Det virker som en naturlig forlengelse av Age of Empires, siden man kan gå fra steinalder til nanoteknologisk framtid i ett og samme spill. EE3 er betydelig mindre morsomt, siden noe åpenbart gikk veldig galt på et tidlig tidspunkt i utviklingen.

World in Conflict har jeg ikke prøvd enda,

Skrevet

Hvis du har kjøpt dem, får du vel prøve dem og se da vel..? ;)

Kan ikke si jeg likte World in Conflict (demoen..) så veldig mye , men Empire Earth derimot er et underholdende spill! :)

Skrevet
Trådstartar: Kva for eit empire earth er det du har kjøpt?

Det er Empire Earth III (3). Nyeste som er kommet ut.

Har spilt alle forgjengerene og de er virkelig underholdene :)

Fikk ikke prøvd PCen her PGA for dårlig minne o.l.

Skrevet

Jeg har bokstavelig talt spilt RTS siden starten i Dune 2 (Dune 1 var strengt tatt først med RTS-elementer, men det var ikke "ekte" RTS som i Dune 2), og elsker hele sjangeren. Dessverre er det utrolig mange spill og få som når opp til min standard, og selv Command & Conquer 3 skuffet. Supreme Commander kunne ha blitt bra, men noe slo feil. Faktisk har jeg blitt skuffet av mer eller mindre samtlige siden det første Dawn Of War, men World In Conflict og Universe At War gav meg endelig følelsen av gjennomførste, morsomme spill det er verdt å bruke tid på. Begge to er utrolig bra og helt klart verdt pengene om du liker sjangeren. Vet jo ikke om du har Universe At War ennå, men det er kanskje verdt en tanke?

Når det gjelder Empire Earth ble jeg skuffet over det første og har ikke prøvd det andre. Det høres morsomt ut å gå fra steinalder til nanoalder, men i det første gikk utviklingen for fort. Den første som kom til neste tidsalder fikk automatisk et suverent forsprang over alle andre, noe som i praksis betydde at første til neste alder automatisk vant hele greia. Det er jo liten vits å kaste stein mot folk med gevær. :p Men det var da morsomt en stund likevel. Mange liker det jo, så du får det sikkert moro med det. :)

Skrevet

Har spilt World in Conflict demoen og må si den skuffet veldig, var jo bare å spamme units hele spillet gikk ut på. Har kun prøvd det første Empire Earth spillet og liker det veldig godt.

Skrevet

Du kan jo ikkje berre spamme units, då vil det i alle fall ta lang tid før du blir ferdig, sidan du ikkje får tilbake inforcement-poenga med ein gong (går sakte).

Litt av pointet er jo å tenke strategisk. Viss du berre sender inn troppane dine for å døy, for så etterkvart å kjøpe nye, så tek det jo evig lang tid. Men dersom du tenkjer litt, så døyr ikkje så mange, og du får meir driv i det.

Det blir ikkje kjekkare enn du gjer det sjølv.

Skrevet

Poenget med et strategi spill er jo OFC at man skal tenke strategisk, lage seg sine egene planer for hva som er mest lønnsomt.

Spiller man ikke et strategispill fult ut er det jo dømt til å bli drittkjedelig. Man skal dra seg helt ut og tenke som om man faktisk varmit i batllefielden selv. :)

Skrevet

2-ern er fett. :p

Liker egentlig den nye modusen på 3-ern hvor man har det kartet. (Når du kan ta over verden :wee:)

Skrevet

Hele poenget med den "tradisjonelle" RTS-sjangeren er å bygge base, bygge en stor hær og denge løs på fienden.

World In Conflict og Blitzkrieg er heldigvis annerledes. Her bygger du ikke baser, men har et visst antall enheter å forholde deg til. Dør de sliter du. Selvsagt kan du "spamme" noen enheter, men de krever at du har nok refinforcementspoeng og kan bare slippes ned på et trygt område. Du kan jo ikke bare slippe en masse enheter rett ned i frontlinjen. ;) Og hvilke enheter er best å ha? Tankser kan dose ned det meste, men koster mye. Vanlige soldater tåler lite, men er bra mot andre soldater og/eller kjøretøy og er billige. Noen kjøretøy kan reparere andre, så trenger du noe slike? I såfall hvilke? Noen er rene reparasjonskjøretøy og kan reparare mye skade over kort tid, men tåler lite selv og kan ikke sloss tilbake. Andre kan sloss litt og tåler mer, men reparerer mye saktere. Det er mye taktikk der. I tillegg vil alle enhetene få erfaring og bli bedre jo lengre du holder dem i live, så vil du ha få, men bra enheter eller mange dårlige? En jedi eller femten stormtroopere? :p

Dessuten er det for eksempel et oppdrag ganske tidlig der du får tilgang på noen store tankser som kan hjelpe deg. Problemet er at du kun får fem av dem, så du må tenke strategisk her. Om en av dem blir ødelagt får du den ikke tilbake, så da sliter du. ;) Selvsagt kan du bli fristet til å spamme alle fem med en gang, men da har du plutselig fem tankser å tenke på i stedet for bare en eller to. Det kan være lurt å spare en eller to til senere når du virkelig trenger en ny tanks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...