Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enda en samfunnsoppfatning


Anbefalte innlegg

Mulig jeg dømmer på grunnlag av katastrofeoppslag i media, og jeg ser målgruppen min blir stadig snevrere. Men det får så være; for de få det gjelder, står det jeg sier. Slutt å dømme oss med fordommer! :tease:

 

La meg så trekke fram en parallell for de som føler seg truffet uten at jeg sikter til dem: Pedofili, eller seksuell tiltrekning til pubertale og/eller prepubertale barn. Gjerne et resultat av at man ikke klarer å forholde seg (fortrinnsvis seksuelt) til kvinner på sin egen alder, grunnet psykologiske vanskeligheter som forplanter seg til ens sosiale liv. I et noe mindre alvorlig tilfelle fører det gjerne til at man oppsøker kvinner som er dårligere stilt enn seg selv, på ulike måter, for da stiller man med lavere handicap enn vanlig. Har ingen forutsetning for å vite hvor mange det er, for alt jeg vet er det utelukkende unntakstilfeller. Utover det må du slutte å ta det jeg sier bokstavelig og bre det utover en langt større målgruppe enn det intensjonen er.

 

Jeg sier på ingen måte at det gjelder alle, sannsynligvis gjelder det svært, svært få. Det må du få inn i hodet ditt. Du ønsker tydeligvis at jeg snakker om «alle», så du har noe å angripe. Det fremstår for meg som like fordomsfullt som den stråmannen du kjefter på.

 

Edit: Leif.

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

????

 

Jeg har da aldri sagt at Thailandske damer mangler egen fri vilje. Jeg sier at enkelte menn utnytter økonomisk fordel for å finne seg en livsledsager. Og jeg sett eksempler på dette, menn uten sosiale antenner kommer med pene, livlige og snille koner. Jeg har sett ekteskap der mannen slår og ungene havnet på kjøret. Jeg har også sett eksempler på slike kjæresteforhold/ ekteskap du snakker om, men der har nesten aldri partene truffet hverandre i Thailand, utenom jobb.

 

Om du har truffet en dame på de rette premisser så vil ikke det si at alle Thaiekteskap er bra fordi om. Og møter jeg deg så vil jeg forhåndsdømme deg, merker at jeg allerede har litt problemer siden du reiste på guttetur dit. Jeg forhåndsdømmer ikke ett par jeg bare ser på gaten om man ikke kan se at dette var skjevt, altså gammel/ung stygg/pen. Men de som reiser til Thailand for å kunne dra fordel av økonomisk vellstand for å få sex eller en kone som de ikke er i klasse med, dem er det for mange av.

 

Og hvorfor vil mange av de som ønsker aksept for sin måte å leve på omtale norske jenter som stygge, feite, masete, ville ikke tatt i en slik med tang??? Må ligge noen mindreverdighetskomplekser en plass der?

Lenke til kommentar

En ting som er viktig å huske på er å uttale seg uten mulghet for tvetydighet. Dette er et sårt tema.

Det er ikke noe nytt at fordommer liger tungt i dette landet, og jeg tror ikke de som kritiserer i denne tråden er noe bedre.

 

Ja, jeg tror nok dere som de fleste andre fokuserer på det negative, ting dere har hørt men aldri fått bekreftet noen plass. Altså fordommer.

 

Verden er større enn stua di, og du vet nok lite om hva som foregår i de andre tusen hjem, om det er thaier der eller ikke.

 

De aller fleste thaier i norge vil jeg tro ikke er noen ofre. Og det er drøyt å anta det fordi de er thaier.

De fleste thaier i thailand sulter ikke, har mulighet til utdannelse, og et akseptabelt liv. Men det skal sant sies at mulighetene er klart større sammen med en vestlig mann enn en vanlig thai mann.

 

Det betyr likevel ikke at de er sammen med en vestlig mann for en hver pris.

 

Det finnes garantert haugevis av maktpsykopater som er elendige med kjerringa si her i norge, der både mannen og kona er norske. Dem har du ingen teorier om?

 

En arbeidskamerat jeg hadde en gang hadde en annen type fordom; norske menn banker bare utenlandske koner, og ikke hvite koner. Det er jo helt feil så klart, bare et eksempel på at man kan tro alt mulg.

 

Siden vi er inne på det, så finnes det faktisk kvinner som mishandler sine menn. Men da ikke fysisk.

Slike menn er ofte avhengig av den kvinnen de er sammen med og finner seg i mye psykisk vold via handlinger sosialt og i hjemmet. Det er akkurat samme greia når en kvinne føler seg avhengig av en mannb som slår henne.

 

Men vi glemmer fort dette, for vi tror alltid mannen er stor og sterk, mens kvinnen er liten og trenger beskyttelse.

 

Uansett, de tusener av thaier som bor i vesten, forteller nok forskjellige, tusenere av historier om sine liv og møtet med vesten og den mann de ble sammen med.

 

Om noen av disse historiene er dårlige, skal ikke alle andre menn også straffes for det.

 

Til slutt, jeg synes også det er teit å si at norske kvinner er dårligere enn utenlandske kvinner. Det er bare dumt å si. Men det kan hende at det ligger kulturelle forskjeller som en mann trives bedre med en annen plass. Så håper jeg ikke den der var mynta på meg. Jeg kjenner mange flotte norske jenter, og jeg har 4 flotte søstre selv, men jeg forbeholder meg likevel retten til å synes at eksen, min som var norsk, var masete og ikke helt rett i slutten av den tiden jeg kjente henne / var sammen med henne.

 

Smil og vær glad og tro godt om folk!

Det har vi alle godt av!

Lenke til kommentar

Men er det ikke et faktum at krisesentrene rundt om i landet er fullt opp med utenlandske kvinner, hentet av norske menn.

 

Det er et kjent faktum at enkelte mishandler sine "henteekteskap" og henter seg nye hver gang det "skjærer" seg den nye hustruen.

 

Heldigvis tilhører dette unntakene men slikt gjør at mange stusser over slike henteekteskap.

Lenke til kommentar

Jøsses. Skremmende at det er slik.

 

Over halvparten av kvinnene som oppsøker krisesentrene har utenlandsk bakgrunn, og tallet er økende. En tredjedel av disse er utenlandske kvinner med norsk mann,

 

Så hvis jeg ikke misforstår så er ca 1/5-6 av kvinnene på krisesentere utenlandske, og med en norsk mann?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...