Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Enda en samfunnsoppfatning


Anbefalte innlegg

Nå leste jeg et innlegg på vg's nett der en ung mann var sammen med en thailands jente og ønsket å gifte seg med henne. I følge ham kjente han henne godt.

 

Så kom det en kommentar i forumet der en forumbruker mente at ved første tanke tenkte han at dette gjaldt et "taper - lykkejeger" tilfelle, men ut fra hva han leste mente han at han tok han nok feil. Altså, situasjonen er at mannen var en taper fordi han ikke tiltrekker kvinner, og at damen han var med var ute etter velstand.

 

Så da tenker jeg; skal dette definere ham som en taper?

Er poenget i vårt samfunn at vi skal tekkes kvinnen og begjære henne som en lydig hund uten selvrespekt?

Skal vi gjøre oss til og latterligjøre oss for å ikke være tapere?

Kan vi kalle oss menn når vi lever som unger avhengig av pupp i kvinnens nåde?

Hvem er det som er mannen egentlig da? Jo det er kvinnen! For hun er all makt, utlevert av småguttene.

 

Videre tenker jeg; tenk om denne mannen med en asiatisk jente, ikke bryr seg?

Tenk om han gir blanke f i hva kvinner synes, og hva du der sitter synes?

Tenk om han faktisk er en selvstendig MANN!?

 

En mann som ikke trenger be deg om lov til å gjøre det han ønsker, og som ikke trenger bry seg om noe annet enn sin egen dømmekraft og selvstendighet. En mann som står for det han gjør, og avgjør etter eget hode hva han vil gjøre. Fordi han er en mann, og følgelig ikke fortsatt på ammestadiet!

 

Hvis jeg har rett har da en ekte mann emigrert, og barna i det gode landet sitter igjen med sin egen forklaring på det hele.

 

Hva tenker du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel et typisk lykkejeger-tilfelle, enten det stemmer eller ikke. Mange menn har i dag ikke selvrespekt, og det er som du sier, helt til noen gir dem en ordentlig påminnelse. Menn lærer ikke å være menn lenger. Ingen lærer dem noe som helst. Bortsett fra media da, og der har vi som oftest den typiske Hollywood-romansen – den offentlig aksepterte fremgangsmåten. Fasaden. Løgnen. Atskilte kjønnsroller er historie. Det eneste som ofte skiller mann og kvinne i dag er det fysiske, og snart er ikke det sant lenger heller. Det er tragisk.

 

Kvinnen sitter med makten. Kvinnen har valget. Kvinnen er den som gir etter, eller lar være. En ekte mann lar seg ikke lure av denne bløffen, og fremstiller seg selv som den som velger. Så er spillet i gang. Noen få lærer seg dette av seg selv. Noen andre få er heldige nok til å plukke opp kunnskapen fra andre. Resten lever livet i uvitenhet, forstår ikke hva som skjer når dama slår opp, og hvorfor, og slår seg til ro med at menn er fra Mars og damer fra Venus.

 

Fyren her har valgt å framstille seg som en taper, når han åpent tilsynelatende tyr til desperate tiltak for å få seg en dame. Hvorvidt det stemmer er en annen sak. Det kan jo hende han var på ferie og bare forelsket seg. Men hvorfor forelske seg i dame i Thailand når det er flust i Norge? Det lukter lykkejeger lang vei, og det er forståelig at folk tror det.

 

Hvis han er selvstendig og ikke bryr seg, ja, da spiller det ingen rolle for hans del. Da er han en av de få. Men sladdermølla går sin gang uansett, folk tror det de tror.

 

Hva tenker jeg? Jeg tenker at folk har rett, iallfall statistisk sett. Menn er ikke menn lenger, unntatt noen utvalgte få. På den andre siden har vi alltid hatt vinnere og tapere. Noen menn har vel aldri vært menn slik menn helst skal være. Noen vinner, de fleste taper. C'est la vie.

Lenke til kommentar
Men hvorfor forelske seg i dame i Thailand når det er flust i Norge?

 

For en flåsete kommentar! Det er da ikke geografien som bestemmer om en forelsker seg eller ei. Jeg skjønner godt at menn forelsker seg i jenter fra Thailand, flotte er de med en mentalitet som mange norske jenter mangler. De smiler og oser positivitet og livsglede, noe annet enn de sure røyene her på berget.

Lenke til kommentar
Men hvorfor forelske seg i dame i Thailand når det er flust i Norge?

 

For en flåsete kommentar! Det er da ikke geografien som bestemmer om en forelsker seg eller ei. Jeg skjønner godt at menn forelsker seg i jenter fra Thailand, flotte er de med en mentalitet som mange norske jenter mangler. De smiler og oser positivitet og livsglede, noe annet enn de sure røyene her på berget.

Det er mistenkelig at man drar til en arena hvor man kan framstå som en sterkere kandidat, hvor fattighet er vanlig og utenlandske beilere som kan ta en med vekk fra dårlige forhold er svært etterspurte. Menn som ikke er selvsikre nok til å dra damer i Norge drar til en slik arena for å finne lettere bytte. Dessverre ender man kanskje opp med bare å lure seg selv.

 

Hvorvidt det er det som foregår i akkurat dette tilfellet skal jeg ikke uttale meg om, men det er liten tvil om at mange gjør dette. Forelskelse er intet hellig, intet unikt. Det er en følelsesmessig respons på en person som fyller ens krav for samlivspartner, samt gjerne litt ekstra. Poenget mitt er at det er nok av slike kandidater i Norge, så det må være andre grunner til at man stikker til Thailand. Sier jeg at man ikke får lov til å forelske seg i thailandske damer? Selvfølgelig ikke, for noe tull. Jeg sier at det er mistenkelig at man ser seg nødt til å gjøre det.

 

Ta heller og lær å bli en ordentlig mann i stedet for å løpe etter lette mål.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg ta dere på fordommene litt.

 

Først sies det at personen oppsøker en annen arena hvor han fremstår som sterk.

 

Det er vel ikke inneforstått at han oppsøkte arenaen? Det reiser 14 millioner turister til Thailand årlig.

Hvordan vet du at han ikke har vært vellykket på sin egen arena?

 

Så sies det at det er flust av jenter i Norge.

 

Ja, det er klart, men han skal vel ikke være tvunget til å velge dem?

 

Jeg spør meg selv, hvis kvinnen var fra Frankrike, er hun da fra samme arena? Eller hva med Japan? Ser du forskjell på Japanere og Thailendinger?

 

Det sies i diskusjonen her også, at kjønnsrollene her er tapt. Det som er et faktum er at de er bevart i Thailand. Vil du ha en tradisjonell kone som tenker familie og stell, så er de lettere å finne der enn her. Det er litt kaldt å tenke sånn, men det er fakta.

 

Hvis du hadde en venn som møtte en jente i Thailand, ville du ansett han som en taper da? Jeg har flere i ung alder.

 

Hvis du møter en kvinne som du ikke klarer å slutte å tenke på i Thailand, hva er vitsen med å lete videre i Norge? Det kan jo hende ting ligger godt til rette selvom avstander er store.

 

Dere MÅ innrømme at dere har fordommer og at disse ikke er gjennomtenkt.

Jeg skal likevel innrømme at jeg har hatt dem alle selv, og når jeg så en ung mann med godt utseende med en Thailandsk jente, tenkte jeg at han ikke hadde selvtillit og tro på seg selv.

 

Jeg vet i dag at jeg tok feil.

 

PS. Må legge til et par spørsmål til. Handler samlivet om å vise at du er sterk, eller å være lykkelig? Jeg spør igjen; er det en inneforstått regel i dette samfunnet at mannen skal tekkes kvinners eller samfunnets oppfatninger, eller kan han gjøre som han vil?

Endret av choer_
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg har fordommer mot alle gutter/menn som reiser uten jenter/familie til Thayland jeg. :thumbdown: Og i de fleste tilfellene (ikke alle) så har fordommene blitt bekreftet også.

 

Hvis man i utgangspunktet er fordomsfull så kan det fort hende at man automatisk leter etter bevis for dette og siler bort det som ikke passer med egen overbevisning.

Lenke til kommentar
Jeg har fordommer mot alle gutter/menn som reiser uten jenter/familie til Thayland jeg. :thumbdown: Og i de fleste tilfellene (ikke alle) så har fordommene blitt bekreftet også.

 

Men da har du helt feil inntrykk av Thailand!

Jeg har selv vært der, og var med flere andre venner(som er gutter).

Vi reiste mange plasser i Thailand, og så mye rart.

 

Men det betyr ikke at de alle lå med prostituerte, det gjorde de nemlig ikke.

En av kameratene forelsket seg mens han var der, men hun var ikke fra en bar.

Det ble vel slutt ikke lenge etter at han kom til Norge tror jeg, det er ikke lett med store avstander.

 

Thailand er et veldig stort land sammenliknet med Norge. Kanskje ikke geografisk, men i infrastruktur og befolkning.

Prostitusjon er ikke lovlig i Thailand, det er bare opprettholdt av korrupsjon og pengejag.

 

Prostitusjon er ikke akseptert i Thailand, bare i selve red-light districtene der folk er tvunget til å leve med det til vanlig.

 

Dessverre oppsøker redlight distriktene turistområder og setter seg der, det er fordi turister har penger.

Dessverre oppsøker turister redlight distriktene.

Dessverre forsøker pengejegere å lokke turister med andre tilbud til redlight distrikter.

Dessverre liker nordmenn å drikke i syden og oppsøker barer i Thailand.

Dessverre er ikke barer en fin plass å være i Thailand, der de fleste barer er tungt linket til kriminalitet og prostitusjon(oftest).

 

Så det sier seg selv at du får ikke rett inntrykk av Thailand via en bar i Thailand.

 

Thailand og Thailendinger er veldig opptatt av åndelighet og dens sammenhenger med Buddhistisk tro.

De er veldig glad i kongen sin, som er den øverste spirituelle leder.

De har et yrende dyreliv og mange store spektakulære dyreparker der dyrene går fritt.

De har fantastisk natur.

De har spennende historie og kultur, og mange gamle templer og ruiner som er verdt å se.

De har Muay Thai Boksing som er mulig å trene i forskjellige kurs(trente selv Muay Thai i Rangsit utenfor Bangkok), mens man får et unikt innblikk i et annet liv og kultur.

De har hvite sandstrender og hoteller i alle klasser, og norsk valuta er gir mye for pengene i Thailand. Det er altså billigere å feriere der enn i Spania feks.

 

Finnes også mange store internasjonale universiteter i Thailand, så å studere der er fult mulig. Mange vestlige gjør det.

 

Skal du til Thailand bør du planlegge litt hvor du skal.

Styr unna Pattaya etter min mening. Drit i å basere ferien på drikking. Drit i barer generelt, da opplever du mest.

 

Bottom line; Thailand er mye mer enn en bar.

 

Og jeg er helt enig med at om du har fordommer leter du ubevisst etter noe å bekrefte disse fordommene med og overser alt det andre.

Endret av choer_
Lenke til kommentar

Sa jo nettop at flesteparten, men ikke alle lever opp til fordommene.

 

De jeg kjenner som har vært i Thayland:

 

-familietur

-guttetur der opplevelsen av landet kom i sentrum

- red light district guttetur

- guttetur for sex

- guttetur for kjærest/kone

 

De tre siste er de som holder fordommene ved like, og reiser du til Thailand bare med andre gutter så liker jeg deg ikke frem til det er bevist at du er ett menneske som ikke setter egne behov langt over andres. Sånn er det, og det fortsetter nok å være slik så lenge mesteparten av de som reiser på guttetur nedover der ikke oppfører seg slik jeg mener man bør.

Endret av Ponzi
Lenke til kommentar
..., og reiser du til Thailand bare med andre gutter så liker jeg deg ikke frem til det er bevist at du er ett menneske som ikke setter egne behov langt over andres.

 

Okey, så du liker meg altså ikke fordi jeg har reist til Thailand og det mene du er et skittent land?

Du må jo bare innrømme at her er det ikke noe håndfast, bare masse ba bla som du tror. Altså fordommer.

De tre siste er de som holder fordommene ved like sier du, de tre siste var egentlig en repetisjon av det samme om og om igjen? Listen din burde altså se slik ut:

 

-familietur

-guttetur der opplevelsen av landet kom i sentrum

- sex turister

 

Her ble vel listen plutselig mindre?

 

Thailand er som sagt et stort land, det er opp til deg hva du vil oppleve.

Thailand er ikke et hore land fordi kameraten din er en horebukk.

 

Amsterdam er ikke en horeby fordi det er et stort Redlight distrikt der.

New York eller Calcutta likeså.

 

Jeg tviler på at du har kjent særlig mange som har vært i Thailand?

 

Jeg tror du er den vanlige Ola Nordmann i gata som ikke en gang kjenner bukselomma si skikkelig.

Men det har vært moro å utfordre fordommene dine.

 

Tilbake til tema;

skal en mann kunne gjøre det han ønsker, eller skal han tekkes kvinner og samfunnet generelt?

Det kan egentlig gjelde alt, også alle de fordommene som her er nevnt.

Endret av choer_
Lenke til kommentar
Tilbake til tema;

skal en mann kunne gjøre det han ønsker, eller skal han tekkes kvinner og samfunnet generelt?

Det kan egentlig gjelde alt, også alle de fordommene som her er nevnt.

 

 

Jeg er stor tilhenger av kardemommeloven

"man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, men forøvrig kan man gjøre hva man vil"

 

Så du som mann har lov til å gjøre det du vil, så lenge handlingene dine ikke går utover andre. Og om du gjør det du vil så må godta at andre vil ha meninger om det du gjør.

 

Så tilbake til Thailand, jeg tviler ikke på at landet er kjempefint. Inntrykket av de Thailendrene jeg har møtt samt det jeg har hørt er positivt. Så ingen kritikk av dem. Men det som er ett faktum at mange av gutteturene til thailand er sexturer, det er disse driver med slikt som er med på å stemple. Om du reiser alene til Amsterdam hadde jeg nok kanskje tenkt mine egne tanker om hva du skulle, selv om din egentlig intensjon var å se tulipaner så vet man også hvilke andre turistatraksjoner som har ett marked i denne byen.

 

Så om en gutt blir forelsket i en jente fra thailand må han nok finne seg i å bli dømt til det motsatte er bevist. Og om han er en skikkelig gutt så blir det nok godtatt etterhvert. Samme med de som reiser dit på guttetur.

Lenke til kommentar

Jeg skal halveis være enig med deg i det.

 

Jeg er helt sikker på at det finnes mange Thailandske kvinner som er glad i mannen sin i Norge, selvom det er populært å mene noe annet. Er det slik så går det jo ikke ut over noen.

 

Men er det ikke slik så er det selvfølgelig synd, da går det jo sin gang det forholdet.

 

Poenget er at du vet aldri hvem det gjelder. Fordi han er hvit og hun mørkere betyr ikke det at noen blir utnyttet, eller at ingen er glad i hverandre. Det er ikke en universel lov som sier hvit + mørkere = taper og lykkejeger.

 

Det KAN være sånn ja, men tror du ikke det er samme greia for en med muligheter og penger i Norge?

 

Røkkes damer er ofte utenfor hans klasse mener nå jeg...

 

Poenget er at dette har ikke noe med rase å gjøre, og det har ikke noe med å være Thai eller Norsk. Dette skjer over alt, og vi som er utenforstående vet ikke noe om enkeltindividene før vi har blitt kjent med dem.

 

Det finnes over 8000 Thailendinger i Norge. Sikkert 2-3 000 Thai-Norske Par. Det er mange måter alle disse kan treffes på, og det er mange muligheter for hvorfor disse skal holde sammen eller ikke. Du alene kan ikke si at du vet det.

 

Uansett, vi har sporet helt av.

 

Jeg lever etter loven: "ha et åpent sinn og ikke fordøm det man ikke kjenner."

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg lever etter loven: "ha et åpent sinn og ikke fordøm det man ikke kjenner."

 

Det synes jeg er et godt råd eller leveregel.

 

Så kan jo de som sliter med fordommer tenke over at feilene man ser så tydelig hos andre bunner i at man har disse selv. Derfor er de både synlige og kanskje for noen så uspiselige ...?

Lenke til kommentar
Jeg lever etter loven: "ha et åpent sinn og ikke fordøm det man ikke kjenner."

 

Det synes jeg er et godt råd eller leveregel.

 

Så kan jo de som sliter med fordommer tenke over at feilene man ser så tydelig hos andre bunner i at man har disse selv. Derfor er de både synlige og kanskje for noen så uspiselige ...?

 

Ligger noe i det.

Bodde i en bygd en gang i 3 år.

Der rusa alle seg på fest i ny og ne.

Så mye uspiselige holdninger og oppførsel.

 

Men likevel fant de en eler to i bygda som de likte å hakke på.

De hakket på dem for at de gjorde akkurat de uspiselige tingene de selv gjorde.

 

Ruse seg, sloss og oppføre seg som tosker.

 

"Du må ikke snakke med han, han er jo ******"

 

Så var de alle ***** selv....

Lenke til kommentar

Vel....jeg vil si at mange menn er utrolig naive. Det er feks ikke unaturlig at en norsk mann, kanskje han er nærmere 50 år, reiser til thailand og finner seg en dame. Det er ufattelig at han ikke fatter ugler i mosen, når kvinnen kanskje fortsatt er i 20 årene. Vi snakker om nesten 30 års forskjell..... Hvor stor en sjansen for at ei kvinne i 20 årene blir forelsket, på ekte, i en 30 år eldre mann som har både pondus, grått hår, må bruke briller, og med et nesegrev i trynet.

 

Ringer det ingen bjeller??

Selvsagt vil disse unge damene bort....fra sine fattige kår. Hvor ofte er det man ser ei norsk dame i 20 årene sammen med en 30 år eldre mann? Ikke ofte :tease:

 

Så...mange av norske kvinner forstår hensikten fra asiatiske kvinner, men norske kvinner blir oppgitt over norske menn som biter på kroken. At det er mulig å være så inbilsk og dum. Dessuten blir nok ofte, kanskje synd men sant, norske menn som må kjøpe seg koner, ansett som "tapere". Det er liksom... " okey, ingen norsk dame vil ha vedkommende, ja da er det noe galt med han".

Lenke til kommentar

Det er så dumt å lese det du skriver der! De jeg kjenner som har dame fra Thailand er verken gamle eller har pondus. De er unge vanlige menn som ble forelsket i Thailand. Saken er at du kjenner ikke en sjel som har dame fra Thailand, og dermed så bare tror du at det er slik du beskriver det. Da heter det fordommer, for du tror noe og dømmer på forhånd uten å vite.

 

De eldre karene jeg vet om som har dame fra Thailand har damer i samme aldersklasse.

Jeg har faktisk aldri sett damer nede i 20 år med menn på 50. Aldri. Har du?

 

Poenget er at ikke du heller har noe håndfast, du bare tror og dømmer på forhånd!

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg blitt litt lei denne tråden her så jeg velger å kaldkvele den, jeg tror neppe jeg får noen fornuftige svar etter dette innlegget, men føl deg fri til å skrive hvis du ikke allerede føler deg for dum til å svare etter å ha lest dette.

 

Jeg er en mann på skarve 25 år, veltrent og i god form.

Jeg likte ofte å drikke meg full og sjekke damer da jeg var i alderen 19- 21 år. Mange korte forhold og mye tull.

Fikk et dårlig rykte på meg for det til og med. Var vel en bråkmaker på den tiden, så måtte jo få noen kjefter mot meg.

 

Men roet meg ganske ned det året jeg var 21, møtte en jente jeg var sammen med i 3 år. Hadde store planer med hu, og det hadde hu med meg og, men så lever vi ikke Hollywodd heller. Endte med at jeg pakket sakene og hun lå igjen i en halvtom leilighet og grein. Hu kunne vel for det selv. Veldig pen jente, men hjelper lite i den saken.

 

Hu masa mye etter at det ble slutt, men hu ble liksom aldri noe smartere selvom hun alltid påsto at hun ble det.

Ca 7 måneder etter dette dro jeg med et par kamerater til Thailand. Hadde akkurat sagt hadet til mas kjerringa jeg ikka var sammen med lenger, og hørt pisspreiket hennes igjen. Var ganske lei og tok det lite seriøst av mange grunner.

 

Ingen av kameratene mine hadde dårlige intensjoner, selvom jeg skjønner at det er forutbestemt her i dette forumet at de skulle ha det. De utnyttet heller ingen for å si det slik. De var unge menn, studenter eller menn med arbeid. Til sammen ble vi vel 4 stk. 2 kom fra besøk i kina og møtte meg og en til der nede.

 

Han ene måtte jo snakke med de innfødte, og ble forelska, men det gikk dårlig da han reiste hjem. Han var jo student og hadde ikke penger eller tid til å opprettholde kontakten med besøk etc.

 

Jeg selv kunne ikke la vær å snakke med en av de lokale jentene der også. Jeg bar jo på et lite eventyr, så hvorfor ikke bli kjent med folk? Etter å ha oppnådd kontakt og tilbragt tid med henne i dyreparker, muay thai stevner og annet thai ting kunne jeg jo ikke unngå å flørte litt med henne og det ble en del kjemi. Jeg spurte likevel aldri om nummeret hennes, og dro etter 3 dager videre i Thailand.

 

Var frekk nok til å spørre om hun ville være med, men hun sa jo nei. Hun kjente ikke meg.

 

Så var jeg på toget fra Bangkok til Surath Thani, og savnet henne litt. Det hele var jo litt magisk. Plutselig fikk en av kameratene mine en melding, den var fra henne. Jeg hadde lånt telefonen hennes til å ringe ham da han hadde lokalt nummer, en gang han var borte.

 

Så etter litt sms'ing på veldig dårlig engelsk over flere dager mens jeg var på Koh Samui +++ tok jeg så flyet derfra til Bangkok. Vi var blitt enige om at hun tok seg en uke fri fra fabrikkene i Nawanakorn utenfor Bangkok mot at jeg betalte det hun tapte i lønn. Jeg syntes det var greit, det var ikke mye penger for meg og jeg kan jeg kan jo ikke forvente at hun skal sulte seg for å treffe meg igjen.

 

Så da ble det søt musikk, og mange fine toner, et utall templer og masse steder å kikke på i regionen den uka. Så dro jeg hjem og savnet henne masse. Hjemme var maskjerringa, like pen som alltid, men også like tett som alltid. Så jeg dret helt i hu, og bestilte ny reise til Thailand.

 

Jeg jobbet på anlegg og hadde en fin rotasjon der, 14 dager jobb og 21 dager fri. Så hvorfor ikke ta en ferie til?

 

Det ble 4 turer til Thailand, og hun var også her i Norge på besøk i nesten 3 måneder. Det var en veldig fin opplevelse. Lengste turen min i Thailand var på nesten 30 dager, og da leide vi en vanlig thai leilighet i en del av thailand der det vanligvis ikke er hvite mennesker. Så jeg ble ofte beglodd der, men det var moro. Trente en del Muay Thai den måneden.

 

Men her i Norge får jeg altså høre at jeg er en taper på min egen arena og at jeg har kjøpt og utnyttet en Thailandsk jente og nærmest tvunget henne til å være sammen med meg??

 

Hvis jeg er en sånn taper på min arena, hvorfor var eksen min så utrolig hengende etter meg? Hu ble ikke særlig glad da hun fikk vite om den nye dama heller.

 

Er det sansynlig at en veltrent mann på 25 år, med bra sosialt liv skal regnes som en taper? Nei, det er det ikke. Og de jeg kjenner som har dame fra Thailand er typsik 29 -39 år med dame i samme aldersklasse. Har familie og hjem og har hatt det i mange år. Helt vanlige menn.

 

Poenget er. Jeg bestemme er selv hvem jeg er samme med, og jeg hadde aldri byttet ut denne damen mot noen jente her i norge. Det å ha finne noen å dele livet med er ikke noe man resonerer over og vurderer som en slags matematikk, det er noe man føler er rett eller ikke.

 

Jeg føler absolutt ikke at jeg har tapt noe som helst, og jeg ønsker absolutt ikke å flørte / ligge med / kysse / bli kjent med / eller dele nærhet på noen måte med andre enn den jenta jeg er sammen med, samme hvor hun er fra.

 

Det er ikke slik at en lokal jente er mer verdt, eller mer attraktiv fordi hun er hvit eller mer i nærheten.

 

Ja, jeg bekymret meg for at hun var ute etter penger. Jeg gjorde det klart at hjemme i mitt eget lad hadde jeg bare nok, ikke mer. Det er faktisk det de fleste Thaier har også, de har nok, ikke særlig mer.

 

Skal du ha familie i norge og kjøpe hus skal du ikke tro at din norske lønning vil gjøre deg mye mer enn å betale regningene, fø ungene, kjøpe gaver til dem etc etc. Du kan føle deg som en konge i utlandet, men det er bare pga valtaforskjell og ikke fordi du er så jævlig rik.

 

Uansett har jeg vært med henne i ett år nå, og nøye vurdert det meste rundt henne. Både her i Norge og der nede i Thailand.

 

Det jeg har å si er egentlig at det er helt opp til de som lever sammen å vurdere dette, og det er ikke slik at folks antagelser og uvitenhet vet bedre. Merk deg, uvitenhet er ikke å vite, og allmen frykt for det ukjente definerer ikke noe. Det er helt opp til de det gjelder å dømme selv i sitt eget privatliv.

 

Så de tidligere deltagerne i denne debatten må gjerne så at jeg velger å fremstå som en taper, og at jeg ikke klarer å finne meg noe på min egen arena, men det er i såfall fordi de ikke vet noe bedre og de ikke klarer å se dette mennesket jeg er sammen med som et menneske.

 

For det er det hun er, ikke en sak jeg har kjøpt på et marked, men et menneske med et hjerte og en sjel og en personlighet, en vilje og egne tanker og meninger.

 

Til slutt vil jeg minne om at vi som besøker dem der nede blir behandlet veldig bra. Jeg skammer meg over at holdningene ikke er de samme tilbake her i mitt eget land. Jeg vil også si at det er ikke noe vits å oppfordre meg til å velge en norsk jente, eller komme med andre tåpelige utsagn.

 

Jeg gjør som jeg selv vil, og jeg trenger ikke be om lov til det.

Lenke til kommentar

Hvorfor ha noe imot menn som forelsker seg i en thaidame? Har man ikke lov til å forelske seg og elske den man vil uten å bli hengt ut? Hvem pokker er dere til å ha fordommer mot menn med thaikjæreste? De har mange gode egenskaper som verdsettes, og det at man utvider horisonten utover norges fjell og fjorder burde INGEN kunne si noe på! Latterlig og patetisk av siviliserte og voksne mennesker som dere (med unntak) å ha slike meninger mot andre mennesker.

Lenke til kommentar

Har noe i mot menn som går hen og skaffer seg dame med annen motivasjon til grunn som det at man ikke er i stand til å skaffe seg dame i Norge, om det så er en thailandsk dame fra fattige forhold, eller at man kjøper seg kone fra Russland som man senere banker opp. Begge tilfellene tyder på at man ikke er i stand til å tiltrekke en normalt oppegående dame med egen vilje og egne meninger. Slike menn har også tendens til å «forelske» seg i «svakere» kvinner.

 

Har absolutt ingenting i mot menn som rent tilfeldigvis forelsker seg i en thailandsk dame som er like oppegående som seg selv. Så lenge motivasjonen bak forelskelsen er den riktige, er alt såre vel. Hvis trådstarter eller andre følte seg truffet av at jeg tok opp min avsky for det enkelte foretar seg, får jeg bare beklage det. Jeg presiserer igjen at mine tidligere innlegg i denne tråden er siktet mot de med lumske hensikter, og hvor patetiske de er som «menn».

Lenke til kommentar
Begge tilfellene tyder på at man ikke er i stand til å tiltrekke en normalt oppegående dame med egen vilje og egne meninger. Slike menn har også tendens til å «forelske» seg i «svakere» kvinner.

 

Akkurat ja, så russiske og thailandske damer som gifter seg med norske menn mangler egen vilje og egne meninger? Og de er faktisk ikke normalt oppegående? Nå har jeg ingen erfaring med russiske damer, men jeg har mange venner på min alder (30+) som er gift med thaier, og er det en ting disse damene har til felles så er det nettopp egen vilje og særs sterke meninger. De er på ingen måte "svakere kvinner", snarere tvert i mot!

 

Nå må det snart bli slutt på fordomsfulle nordmenn som tror det værste om folk. Er vel ikke uten grunn at samtlige av mine venner med thaikoner har valgt å bosette seg i andre land enn Norge. En thaivenninne av meg forklarte meg hvorfor hun ikke ville bo i Norge. "Norge er et kaldt land" sa hun, "og da mener jeg ikke været".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...