AllFather Skrevet 28. april 2011 Rapporter Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Har en 2010 kuga som jeg byttet til sommerdekk her før påske, der brukte de slegge på ene bakhjulet for å få det av (slo på innsiden), orket ikke å kommentere da jeg skal ikke ha den til jul. (bytter bil vært 2 år). Endret 28. april 2011 av AllFather Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 28. april 2011 Rapporter Del Skrevet 28. april 2011 Uten noen form for "mellomlegg"? Har gjort det en gang eller to selv, men da med en skikkelig feit plankebit i mellom. Lenke til kommentar
Den Allmenne Skrevet 28. april 2013 Rapporter Del Skrevet 28. april 2013 Du jekker opp bilen og løsner hjulmutterene deretter finner du deg en god lengde med 2"X4" eller noe tilsvarende plankebit på ett par meter Denne kan du bruke til enten spett eller til å klaske til felgene innvendig uten at felgene tar skade, du ødlegger planken før du ødelegger hjulet, dette er en vanlig metode på verksteder også Jekking i felgen er like så skadelig for felgen som slegge eller hammer, bulk i felgen er ikke noe serlig. Dersom det ikke går er faktisk ett av de bedre allternativen som er blitt nevnt tidligere, du løsner hjulmutterene ca 2-3 omdreininger og tar deg en slalomtur på en utrafikkert strekning, du merker med en gang dersom hjulene løsner og dette gir faktisk ikke noen skader på hverken felg eller bil, dette er faktisk også en metode som blir brukt av verksteder i nøden. En mekanikker på ett bilverksted er faktisk ingen tryllekunster, han er også nødt til å bruke makt, enten med slegge eller jekk og da er det akkurat like stor sanynlighet for å få bulk i felgen han kan er jo nødt til å bruke den samme kraften for å få av dekke som det du selv måtte trenge, verkstedet står heller ikke ansvarlig for skader dom måtte oppstå på felgen din i dette forsøket, ett annet alternativ er jo å varme det, men da er det en sator sansynlighet for at du brenner opp fett og pakninger i hjullageret ditt og att dette må byttes, dette også på din regning. Dersom ett verksted tar 250,- for å bytte hjul på bilen er ikke dette inkludert masse ekstra arbeid, verkstedet er ikke interessert i å ta ansvar for at ford har lagd en dårlig patent, slik er det hele tiden på verkstedene, derfor verksted regningene ofte blir høyere enn forventet, pga de tr seg ekstra betalt for eventuelt ekstra arbeid som måtte dukke opp ved en repperasjon. Har selv jobbet som bilmekanikker i mange år på diverse verksteder og vet dette av erfaring. Prøv med rustløser og ikke vær kip, men spray gjerne på flere ganger og forsøk deg med fremgangsmetoden over, det er garantert det billigste alternativet for din del og det er heller ikke farlig eller skadelig for bil/felg Ps: husk kobberpasta etterpå, da slipper du dette problemet til høsten igjen Lykke til Takk skal du ha. Det funket fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå