Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan en webside foraarsake gjentatte Blue-Screen?


Anbefalte innlegg

Har proevd aa feilsoeke mine gjentatte blue screen uten aa finne noe entydig svar. Feilmeldingene varierer mellom 3-4 forskjellige. Trodde foerst det var foraarsaket av varme pga flash da iexplorer.exe tok 97% av systemressursene. Fjernet flash add-onnen og ressursbruken i iexplorer.exe sank betraktelig.

Har likevel inntrykk av at noen web-sider (tom. uten flash) krever mye av maskinen som foraarsaker varme som igjen foerer til Blue Screen of Death. Kan dette vaere en riktig antagelse?

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det!

 

Om en nettside er avhengig av en Activex som er en brikke brukt av flere applikasjoner, så kan det oppstå problemer. Altså nettsiden bare "vekker" problemet og du får en krasj. Altsådette om det allerede er noe feil i registret / activex eller bare software som er avhengig av disse.

 

Om jeg ikke husker feil så var det snakk om en adobe flash / shockwave player som forårsaket endel problemer for en stund siden. (Mulig jeg bare surrer, så korriger meg gjerne)

 

 

Men prøv å se om du kan få bluescreen uten å ha brukt IExplorer. Mulig bare du har problemer med ram.

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Blåskjermer skal bestandig feilsøkes med Windbg...guide for hvordan du bruker det finner du her

 

Og som Sokkalf sier skyldes blåskjermer, med visse unntak bestandig en feil i kjernen.

Takk for infoen

Skal proeve aa faa sett naermere paa det i helga.

Uansett mener jeg noe av aarsaken maa? skyldes varme. Naa kjoerer jeg kun en aapen explorer og kun en fane - og maskinen er relativ cool - har kjoert i denne modusen for flere timer naa uten crash...

Lenke til kommentar

Det som forårsaker Blåskjermen når du gjør dette er faktisk Keyboard driveren for PS2. Keyboard driveren kjører på kjernenivå så problemet oppstår faktisk i kjernen.

 

En av de få unntakene er 21a blåskjermen som skyldes et problem med enten CSRSS eller WINLOGON. Dette er en av de få gangene der et problem i User mode resulterer i blåskjerm. (Selv om selve blåskjermen fremdeles blir trigget i kjernen av SMSS.

Lenke til kommentar
Det kan virke som det skyldes maskinvareproblemer og om du mener dette kan være relatert til minne eller varmgang bør du da selvsagt sjekke dette.

 

Poenget er at man enklere kan diagnostisere problemet ved å bruke Windbg.

Hmmm vet det blir mye oppkok og gjetninger men poenget er at dette er en ca 3 aar gammel acer travelmate laptop i ny-konfigurasjon - saa om det er hardware er vel rammen sannsyneligvis den mest skyldige komponeneten??

Lenke til kommentar

Maskinvareproblemer kjennetegnes oftest ved at de er ufortsigbare og lite systematiske, minneproblemer spesielt vil kunne gi en haug av tilfeldige problemer---men som regel vil ikke maskinen fryse pga problemer i det fysiske minnet. Og med mindre du har byttet minne eller har skrudd på maskinvaren bør heller ikke minne slutte å fungere uten videre.

 

Så problemer kan like greit skyldes problem med minnet i skjermkortet, L2 cachen, hovedkortet, harddisken osv.

 

Så det blir egentlig for mye gjetting for min egen del til at jeg kan si om at det er sannsynlig at det skyldes verken det ene eller det andre. Jeg har forresten også sett problemer som minnet om maskinvareproblemer men faktisk var problem med software.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Det som forårsaker Blåskjermen når du gjør dette er faktisk Keyboard driveren for PS2. Keyboard driveren kjører på kjernenivå så problemet oppstår faktisk i kjernen.

 

En av de få unntakene er 21a blåskjermen som skyldes et problem med enten CSRSS eller WINLOGON. Dette er en av de få gangene der et problem i User mode resulterer i blåskjerm. (Selv om selve blåskjermen fremdeles blir trigget i kjernen av SMSS.

 

 

 

But it is still a feature :p

 

I og med at man kan skru den av og på :p

Lenke til kommentar
Det som forårsaker Blåskjermen når du gjør dette er faktisk Keyboard driveren for PS2. Keyboard driveren kjører på kjernenivå så problemet oppstår faktisk i kjernen.

 

En av de få unntakene er 21a blåskjermen som skyldes et problem med enten CSRSS eller WINLOGON. Dette er en av de få gangene der et problem i User mode resulterer i blåskjerm. (Selv om selve blåskjermen fremdeles blir trigget i kjernen av SMSS.

 

 

 

But it is still a feature :p

 

I og med at man kan skru den av og på :p

 

Det er faktisk en veldig nyttig funksjon---jeg bruker dette ofte når en maskin fryser helt for å generere en Kræsj som dermed dumper ut minnet slik at jeg kan feilsøke den for å se hva som var årsaken til at maskinen hengte seg. (Enten den var manisk depresiv eller andre årsaker :p )

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Ja for all del.

 

 

Men om du bruker det ofte så lurer jeg på hvor uheldig du er med drivere og hardware (med mindre du gjør dette på jobb da).

 

Kan ikke huske sist jeg hadde en blåsjerm (med unntak av ett par jeg fikk i presang fra intel og des Robson chip. Trengte å være noe geni for å fatte hvor den kom fra :p).

 

 

Uansett. Genial tråd!

 

Kommer garantert innom her neste gang jeg kommer borti en blåsjerm som ikke er innelysende.

Lenke til kommentar
Ja for all del.

 

 

Men om du bruker det ofte så lurer jeg på hvor uheldig du er med drivere og hardware (med mindre du gjør dette på jobb da).

 

Kan ikke huske sist jeg hadde en blåsjerm (med unntak av ett par jeg fikk i presang fra intel og des Robson chip. Trengte å være noe geni for å fatte hvor den kom fra :p).

 

 

Uansett. Genial tråd!

 

Kommer garantert innom her neste gang jeg kommer borti en blåsjerm som ikke er innelysende.

 

Bruker denne funksjonen selvsagt på ANDRES maskiner. (Dog skal det sies at med ofte mener jeg at jeg har brukt den 3 ganger iløpet av livet :p ) Selv kjører naturligvis min egen Windows maskin helt prikkfritt ;)

 

Ifølge analyse fra Microsoft Error Reporting skyldes 70% av alle blåskjermer tredjeparts-drivere så dette er bestandig den første synderen jeg ser på når jeg feilsøker.

 

Poenget er at en maskin som henger seg kan være veldig trøbblete å feilsøke da man ikke får noen feilmelding og kan ikke analysere problemet nærmere når hele maskinen er fryst.

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

En annen "artig" ting jeg oppdaget var under kontroll panelo / system / general. Her er det listet cpu- og minne info. Fjerde linja under "supported and manufactured by" er det info om cpu's minnehastighet som hos meg er 2.00 Ghz - denne viser alltid rigtig. Men i linja under hender det at ghz er oppgitt i en annen verdi (foran rammen) som f.eks .980 Ghz.

Snodig....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...