Gå til innhold

Ip-telefon fra ventelo


Anbefalte innlegg

Hei. Har store problemer med iptelefonen fra ventelo. Har flere PC-er i nettverket, og har ofte problemer med at det ikke blir igjen nok båndbredde til telefoni. I beste fall er det hakkete, andre ganger kommer man ikke igjennom i det hele tatt. Har hørt at noen leverandører leverer utstyr hvor det er satt av 100 eller 200kbps til telefoni. Var i dag i kontakt med ventelo og fikk et noget forvirrende svar (første gang jeg har kommet igjennom dit uten kø).

 

Når jeg spurte om de kunne skaffe utstyr som satte av en viss båndbredde, fikk jeg beskjed om at det allerede var, men at det i en del tilfeller funker dårlig. Jeg sa at det ikke hadde virket her i det hele tatt, og han lurte på om vi har for gammelt utstyr hjemme. Etter å ha forhørt seg, sa han at de ikke hadde det allikevel. Senere i samtalen spurte jeg om det var noe som ville komme i nærmeste fremtid. Da sa han igjen at de allerede hadde det. Da jeg sa at han hadde sagt at de ikke leverte det, sa han at de faktisk gjorde det, men at det fungerte så dårlig så de pleier å si at de ikke gjør det. Forstå det den som vil :p

 

Så lang historie kort: Det eneste han tibød meg var høyere båndbredde. (vi har 3500/640 Kbps). Noe som sikkert vil hjelpe noe, men det vil jo egentlig bare forskyve problemet..

 

Er det noen som vet om ventelo tilbyr slikt utstyr? Og hvilke leverandører er det som faktisk gjør det?

Og er det evt mulig å sette ata-boksen etter en router som kan sette av en viss båndbredde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Har store problemer med iptelefonen fra ventelo. Har flere PC-er i nettverket, og har ofte problemer med at det ikke blir igjen nok båndbredde til telefoni. I beste fall er det hakkete, andre ganger kommer man ikke igjennom i det hele tatt. Har hørt at noen leverandører leverer utstyr hvor det er satt av 100 eller 200kbps til telefoni. Var i dag i kontakt med ventelo og fikk et noget forvirrende svar (første gang jeg har kommet igjennom dit uten kø).

 

Når jeg spurte om de kunne skaffe utstyr som satte av en viss båndbredde, fikk jeg beskjed om at det allerede var, men at det i en del tilfeller funker dårlig. Jeg sa at det ikke hadde virket her i det hele tatt, og han lurte på om vi har for gammelt utstyr hjemme. Etter å ha forhørt seg, sa han at de ikke hadde det allikevel. Senere i samtalen spurte jeg om det var noe som ville komme i nærmeste fremtid. Da sa han igjen at de allerede hadde det. Da jeg sa at han hadde sagt at de ikke leverte det, sa han at de faktisk gjorde det, men at det fungerte så dårlig så de pleier å si at de ikke gjør det. Forstå det den som vil :p

 

Så lang historie kort: Det eneste han tibød meg var høyere båndbredde. (vi har 3500/640 Kbps). Noe som sikkert vil hjelpe noe, men det vil jo egentlig bare forskyve problemet..

 

Er det noen som vet om ventelo tilbyr slikt utstyr? Og hvilke leverandører er det som faktisk gjør det?

Og er det evt mulig å sette ata-boksen etter en router som kan sette av en viss båndbredde?

 

Jeg kan si deg bare en ting.....Ventelo brenn ett viss sted...Servicen der er latterlig...Skift leverandør...Vet telenor er dyre men de leverer varen :) + de fikser ting på smekken hvis det er noe galt :) Og hvis de ikke gjør det..så bare sier du at du har tenkt å skifte leverandør:p 1-2 dager senere problemet fiksa:D

 

Ikke bry deg i ventelo greiene...de på service senteret sitter bare med en bok å blar opp feilen..men på telenor har de folk som faktisk kan sakene de holder på med...De satser ikke på hva slags stemme en person har..

 

Sorry litt off topic...

Lenke til kommentar
Vet telenor er dyre men de leverer varen :) + de fikser ting på smekken hvis det er noe galt :) Og hvis de ikke gjør det..så bare sier du at du har tenkt å skifte leverandør:p 1-2 dager senere problemet fiksa:D

 

Du kan ikke ha hatt mye med de og gjøre ser jeg, så fort problemene koster penger så fikses de ikke.

Lenke til kommentar
Vet telenor er dyre men de leverer varen :) + de fikser ting på smekken hvis det er noe galt :) Og hvis de ikke gjør det..så bare sier du at du har tenkt å skifte leverandør:p 1-2 dager senere problemet fiksa:D

 

Du kan ikke ha hatt mye med de og gjøre ser jeg, så fort problemene koster penger så fikses de ikke.

Det har du rett i:)

telenor er litt maxbo:) fiks det selv, klart du kan?

Lenke til kommentar
Vet telenor er dyre men de leverer varen :) + de fikser ting på smekken hvis det er noe galt :) Og hvis de ikke gjør det..så bare sier du at du har tenkt å skifte leverandør:p 1-2 dager senere problemet fiksa:D

 

Du kan ikke ha hatt mye med de og gjøre ser jeg, så fort problemene koster penger så fikses de ikke.

Det har du rett i:)

telenor er litt maxbo:) fiks det selv, klart du kan?

 

Ehh jo har faktisk hatt en del med de å gjøre...Fordi min internett linje har vært evig ræva..men da jeg whinet med telenor om dette..Så sendte de faktisk ut en teknikker til jobben :) Så han ringte meg på morgen klokken 9. Da var alt fiksa. Så du mener ikke en teknikker koster? Men hvis du tenker ved av de som ikke har tilgang til internett enda så skjønner jeg den tanken. Men det koster flesk bare for eksempel en kunde skal ha internett...Men rams noen feil du har hatt med telenor..

Endret av gaekki
Lenke til kommentar
Ehh jo har faktisk hatt en del med de å gjøre...Fordi min internett linje har vært evig ræva..men da jeg whinet med telenor om dette..Så sendte de faktisk ut en teknikker til jobben :) Så han ringte meg på morgen klokken 9. Da var alt fiksa. Så du mener ikke en teknikker koster? Men hvis du tenker ved av de som ikke har tilgang til internett enda så skjønner jeg den tanken. Men det koster flesk bare for eksempel en kunde skal ha internett...Men rams noen feil du har hatt med telenor..

 

At de sender ut en tekniker/montør er da selvsagt og ikke særlig dyrt.

Hvis vi snakker om råtne jordkabler med overslag, legging av ny kabel fordi man pumper for mange ADSL-abonnenter inn på kabelen og får crossover-støy osv, da kan jeg love deg at interessen for og fikse det går raskt ned over. Er ikke mer enn ett år siden jeg sist fikk til svar at de hadde bra tilbud på ISDN fordi de ikke var interessert i og fikse problemene med linjeutfall på ADSL.

Jeg har jobbet med slike problemer på daglig basis så jeg har sett mye og hørt enda mer av svada svar både fra TN og de fleste andre ISP-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...