Gå til innhold

TIps om Backup program!"


larrylu

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et program som har alle minne øsnker:

 

1. FTP støtte

2. kan ta backup av opene filer

3. intementel backup ( så den kan ta backup av kun nye filer) ikke alle på nytt hvergang.

4. støtte win server.

5. mirror backup eller image støtte.

 

disse behvoene trenger jeg :) jeg har test den god del programmer men ikke funnet et som kan det jeg øsnker. :)

 

 

Fint hvis noen her har et tips til et program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
laster opp så fort tilkoblingen tillater. og tror det er incremental der ja. Du kan og sette opp planlagt backup

takk.

har sett på det idag. ser veldig bra ut. hadde også UTF-8 av / på i ftp options.

:)

 

hvem versjon bruker dere på jobben din? den som er gratis eller den som koster penger?

Lenke til kommentar

cobian er vel freeware så bruker den gratis versjonen selv privat. Til linux er det greiest å skrive eget script så man har litt kontroll. Det blir da bare complete backup.

 

Skal du ha image backup foreslår jeg at du må reboote og så lage den utenom win, da slipper du tull om filer endres i det du lager imaget. Ghost har vært herlig, men etter 2003versjonen har jeg begynt å gi det opp. Mange andre foreslår acronis til det.

 

Men jeg mener nå at backups bare skal være av det esensielle du ikke har råd til å miste slik at de tar liten plass så man kan ha mange versjoner av backupsene. Mao jeg tar bare backups av mine dokumenter og skrivebordet. Og så flytter jeg over dokumenter en sjelden gang til backupsiten når de blir gamle slik at jeg slipper å få monsterbackups etter hvert.

Lenke til kommentar
cobian er vel freeware så bruker den gratis versjonen selv privat. Til linux er det greiest å skrive eget script så man har litt kontroll. Det blir da bare complete backup.

 

Skal du ha image backup foreslår jeg at du må reboote og så lage den utenom win, da slipper du tull om filer endres i det du lager imaget. Ghost har vært herlig, men etter 2003versjonen har jeg begynt å gi det opp. Mange andre foreslår acronis til det.

 

Men jeg mener nå at backups bare skal være av det esensielle du ikke har råd til å miste slik at de tar liten plass så man kan ha mange versjoner av backupsene. Mao jeg tar bare backups av mine dokumenter og skrivebordet. Og så flytter jeg over dokumenter en sjelden gang til backupsiten når de blir gamle slik at jeg slipper å få monsterbackups etter hvert.

 

 

ok.

jeg har et problem med programmet .. jeg later bkup til ftp så får jeg rettligheters melding så mappene blir ikke lastet opp. men logger jeg inn på med en vanlig ftp klient får jeg laget mapper og lastet opp filer som bare det :/

 

er det noe settings i software?

Lenke til kommentar

post loggen her og sensurer filnavn, det fungerer kanon her. Sjekk og loggen på ftpserveren du får nok flere tips der. Ting som kan være galt er at du prøver å legge backupen i en mappe som ikke eksisterer, feil bruker+pass eller at mappen ikke har riktige rettigheter (noe som du tydligvis har sjekket)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...