Gå til innhold

CS 1.6 med ustabil ping i forhold til netthastighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått ny internett som er på 20 mbit, og jeg får 12 mbit gjennom trådløst nettverk(testet på bredbåndstest) Når jeg spiller cs 1.6 så ligger jeg rund 71 i ping hele tiden. Før hadde vi 4 mbit internett og da hadde jeg til og med mindre ping.

Jeg har en bærbar pc som har følgende som er Acer Aspire 2920Z:

- Intel Pentium dual-core processor T2330(1.60 GHz, 533 MHz FSB, 1MB L2 cache)

- 12.1"WXGA Acer CrystalBite LCD

- Up to 358 MB Mobile Intel Graphics Media Accelerator X3100

- 2 GB DDR2

- 160 gb HDD

- 802.11b/g WLAN

Jeg har så lyst på liten ping, og har lest rund på maaange forumer men finner ingen svar. Har prøvd med cl_updaterate, cl_cmdrate osv... Noen som har peiling hva som kan være årsaken til dette`? Er det dataen som er for dårlig til at jeg kan få for lav ping? eller er det noen instillinger? eller er det noe med nettet?

Plis, hjelp meg!:-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve med litt feilsøking, for eksempel teste å bruke kabel istedenfor trådløs. Hvilken ISP (internettleverandør) har du? Og sånn cirka hvor i landet bor du? Og hvor er serveren du testet på lokalisert?

Skrevet
Du kan jo prøve med litt feilsøking, for eksempel teste å bruke kabel istedenfor trådløs. Hvilken ISP (internettleverandør) har du? Og sånn cirka hvor i landet bor du? Og hvor er serveren du testet på lokalisert?

Ja, har prøvd med kabel, har like mye ping, så tror ikke det er nettet. Har Ventelo 20 MBIT. Bor på vestlandet, karmøy, så tror ikke det er noe problem. Cs server? har spilt lenge med rundt 70 i ping. Har 20 mbit så har jo lyst til å få utbytte av det.

Skrevet

Pingen blir ikke så mye bedre om får 20mbit - om du hadde 4mbit før. Det er fortsatt flere ting som påvirker pingen mer enn bredden på linjen din.

Men hva er IP til serveren du testet på? :-)

Skrevet
Pingen blir ikke så mye bedre om får 20mbit - om du hadde 4mbit før. Det er fortsatt flere ting som påvirker pingen mer enn bredden på linjen din.

Men hva er IP til serveren du testet på? :-)

Jeg spiller på mange servere, lik ping på mesteparten...

Skrevet
Okay, dette var visst litt vanskelig...

Kom med et eksempel på en server du spiller på da (med IP).

IP adresse: 80.190.74.119:27015

Spiller ofte på denne og andre servere...

Skrevet (endret)

Jeg har samme problem, med 80-120 i ping og blir ofte kicket pga. for høy ping :(

Jeg spiller mye på denne serveren; Catch-Gamer.no CS#5 Members Only , og endel på fler catch-gamer servere, og litt på andre servere.

Skjønner ikke hvorfor jeg alltid har så høy ping.

En venn i klassen har nesten samme pc og ca. likt internett, men har har 20 i ping!, hva kan jeg gjøre får å få lavere ping?

Har ca. 4 mb internett

Endret av Fred7555
Skrevet

Benytter du deg av WLAN (trådløst nettverk)? I så fall, kan du teste med kabel. Bruker andre nettet ditt mens du spiller? I så fall, kan du prøve å spille kun når du bruker det.

Skrevet

Jeg bruker kabal og det er bare denne PC-er jeg skriver på nå som er koblet på internett, og familiens kontoer er avlogget.

Så bare meg som er på internett mens jeg spiller

Har Tele2 internett

Skrevet

Prøv å kjør en tracert på for eksempel 193.71.196.18 (catch#5), husk å lukk nedlastinger og krevende programmer for nettet (start -> kjør -> skriv cmd og trykk enter -> skriv "tracert 193.71.196.18 >> C:\tracertcg5.txt" - uten "". -> Når traceren er "ferdigkjørt" (den er ferdig når det kommer opp "C:\Documents*") Les av tracertcg5.txt som ligger i C:) Om du får høye tall på linjene det står noe med catch, kan du sende en mail til Tele2, hvor du limer inn tracerten.

Lykke til! :-)

• 3 uker senere...
Skrevet
Har du sjekket om det ikke er faren din som laster ned porr 24/7? :)

1. Faren min er død.

2. Man kan ikke være logget av samtidig som man laster ned ting.

3. Har heller ikke virus på PC-en

Så, tror ikke det er det

Skrevet
Rates'ene er fint, så ikke de heller :cry:
Har du gjort dette her:
Prøv å kjør en tracert på for eksempel 193.71.196.18 (catch#5), husk å lukk nedlastinger og krevende programmer for nettet (start -> kjør -> skriv cmd og trykk enter -> skriv "tracert 193.71.196.18 >> C:\tracertcg5.txt" - uten "". -> Når traceren er "ferdigkjørt" (den er ferdig når det kommer opp "C:\Documents*") Les av tracertcg5.txt som ligger i C:) Om du får høye tall på linjene det står noe med catch, kan du sende en mail til Tele2, hvor du limer inn tracerten.

Lykke til! :-)

Skrevet (endret)

Nei, det har jeg ikke gjort. Høres kanskje teit ut, men jeg tror ikke kommer det å gjøre det. Er ikke så veldig datakyndig, og er heller ikke min PC, er hele familiens PC.

Så hvis jeg gjør noe dumt, for jeg endel kjeft....

Har konformasjon 25.mai, og har tenkt til å kjøpe en ny PC da, så satser heller på å spille på den PC-en da.

Har et gammelt Geforce FX 5500, så må ha en ny PC uansett...

Hvis jeg kjøper en ny laptop til 10-15k, hvor mange fps og hvor høy ping tror du jeg får da?

Mye forskjell hvis jeg kjøper en stasjonær istedenfor en laptop?

Endret av Fred7555
Skrevet
Hvis jeg kjøper en ny laptop til 10-15k, hvor mange fps og hvor høy ping tror du jeg får da?

Mye forskjell hvis jeg kjøper en stasjonær istedenfor en laptop?

Du kan game på laptop, men mine erfaringar er at det er mykje betre å spele på ein stasjonær. Du vil anyways få 100 fps på laptop. Sjølv om ping i nokre tilfelle kan avhenge av hardware, så er det som regel oppsett på linja, game configs, routerspecs, downloads etc som lagar krøll med sjølve pingen.

Mitt råd: Kjøp stasjonær til gaming, og vent med laptop til du blir student eller noko sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...