Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Luftmengdemåler + K&N kit, Bmw E46

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Pratet med BMW i går og da frarådet de meg fra og kjøpe K&N cone luftfilter til bilen min..

De sa dette lett kunne føre til at luftmengdemålern tok kvelden siden den ikke var beregnet på å få inn så mye luft..

Er det noe i dette?

Bør jeg styre unda?

Takk!...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som ofte kan skje med en LMM når man installerer et såkalt konfilter, er at olja som filteret er behandla med klistrer seg til LMM'en og skaper krøll for målinga. Forhør deg på bimmers.no-forumet, så skal du se at du får svar! :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Er mange myter rundt dette. Enten blir du frarådet, eller så for du "go"! Effektmessig er det bare tull i grunn, men lydmessig, evt synsmessig er det jo en oppgradering. Men ja, besøk bimmers.no og gjør et søk i forumet på K&N filter. Da får du opp sånn ca 1000 treff om samme tema.

Skrevet
Hei! :)

Pratet med BMW i går og da frarådet de meg fra og kjøpe K&N cone luftfilter til bilen min..

De sa dette lett kunne føre til at luftmengdemålern tok kvelden siden den ikke var beregnet på å få inn så mye luft..

Er det noe i dette?

Bør jeg styre unda?

Takk!...

hahahahaahahah. grunnen til at den lett tar kvelden er som de sier når du etter rens av filteret oljer det inn og får for mye olje på filteret som da suges inn gjennom filteret og legger seg på LMM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...