Gå til innhold

Får ikke over lyd med HDMI fra laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På min laptop (dell xps m1530) må jeg velge defult playback device hver gang jeg skal ha lyd ut til TV'n. Dette gjør jeg ved å trykke på volumekontrollen på oppgavelinja og videre "select playback device" eller noe i den dur.

 

Er det noe slikt hos deg?

Endret av maduin
Lenke til kommentar

Hei, jeg kjører en HP Compaq 8510p med XP, vet ikke om det er samme lydkort i din men dette må ihvertfall gjøres på min: Gå i kontrollpanelet, velg "Lyder og lydenheter". Så går du på flippen "Lyd" og velger "ATI HD rear output" når du skal ha lyd over HDMI.

Bytt tilbake til "SoundMAX HD Audio" når du skal bruke PC-høyttalerne.

Bruk / OK.

Tror dette bør gjøre før du åpner avspillingsprogrammet.

Endret av hwe
Lenke til kommentar
Så går du på flippen "Lyd" og velger "ATI HD rear output" når du skal ha lyd over HDMI.
HP Compaq 8510p har nVidia skjermkort (ikke ATI), og soundblaster lydkort. (sjekk linken i førsteposten).

Som jeg også skrev over så visste jeg ikke hvilket lydkort han hadde i sin maskin.

Tenkte det var verdt å prøve - godt mulig løsningen er den samme. Jeg hadde ihvertfall tilsvarende problem til å begynne med.

Endret av hwe
Lenke til kommentar
Jeg måtte deaktivere høytalerne i "Lyd", men når jeg gjorde, så forsvant høytalerne som valg, så jeg lurer på hvordan jeg får de tilbake ;p

 

Jeg har ikke norsk os, men du greier sikkert å forstå hva du skal gjøre:)

 

Høyreklikk i vinduet for Sound-> Velg Show disabled devices -> høyreklikk på speakers og velg enable

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...