Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort


4MB

Anbefalte innlegg

Hei

 

Ja, nå må jeg skaffe meg et nytt skjermkort til AoC. Skal ikke være det nyeste og dyreste.

 

Har sett at flere anbefaler dette?

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94792

 

Vil helst at skal være ganske stillegående. Har XFX GeForce 7900 GT/GTO atm, og den vifta er ikke til å leve med.

 

Vil da http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=100827 være et bedre alternativ?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

eg har stock kjøler fra msi og den bråker ikke i det hele tatt. hadde før radeon x1800xt og den bråka den. no ha eg 4 stk kabinettvifter som surrer hele tiden på lav hastighet og det er den eneste lyden eg hører. spiller masse, men har enda ikke hørt at vifta på sjermkortet har økt i rpm pga varme. bare når eg klokker det i rivatuner for då setter eg vifta manuelt på 100% for sikkerhets skyld,selv da er det et akseptabelt lydnivå som sagt

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke et ATI 3870 kort da? Det er i alle fall stillegående, og jeg synes ATI 3xxx serien har bedre bildekvalitet enn Nvidiakort - jeg har 3870 i HTPC´en og 9800GTX i gamer pcen, spiller en del med HTPC´en.

 

og det kan du se? tviler på at forskjellen er så stor...

Jeg har også hørt at kvaliteten er en smule bedre enn nvidia sine kort, men har som sakt bare hørt dette. Men skal du holde på med HD-avspilling og fokuserer på stillegående og lite strømkrevende så er vel HD 3870 et bedre velg enn 8800GT. Begge er ca likt når det gjelder pris-vs-ytelse.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke et ATI 3870 kort da? Det er i alle fall stillegående, og jeg synes ATI 3xxx serien har bedre bildekvalitet enn Nvidiakort - jeg har 3870 i HTPC´en og 9800GTX i gamer pcen, spiller en del med HTPC´en.

 

og det kan du se? tviler på at forskjellen er så stor...

 

 

Jepp, HD video er renere og klarere, men jeg ser størst forskjell i spill, tok noen runder med bf2 og Rainbow Six Las Vegas 2 med samme innstilinger på 9800gtx og 3870 for å teste - det var tydelig forskjell.

Dessuten har jeg diverse grafikkfeil i f.eks bf2 med 9800GTX - steinmurer har bare tåkete striper i stedet for skikkelige overflater, dette er nok heller driverbugs da men, det er jo fremdeles sånn att du må omtrent ha forskjellig betadriver for hvilket kort du har og hvilket spill du spiller med Nvidia, si hva du vil om driverene til ATI, men du vet det kommer en ny offisiell hver måned....

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Jepp, HD video er renere og klarere, men jeg ser størst forskjell i spill, tok noen runder med bf2 og Rainbow Six Las Vegas 2 med samme innstilinger på 9800gtx og 3870 for å teste - det var tydelig forskjell.¨

Det må være av ren sympati for AMD at du "ser" det er bedre. Jeg har både 9000-serie kort og HD3870 kort, og det er overhodet ingen forskjell, hverken i playback av Blu-ray eller i spill. Hadde det vært det så hadde denne forskjellene blitt trukket frem i samtlige review hvor de sammenligner AMD og nVIDIA.

 

 

Dessuten har jeg diverse grafikkfeil i f.eks bf2 med 9800GTX - steinmurer har bare tåkete striper i stedet for skikkelige overflater, dette er nok heller driverbugs da men, det er jo fremdeles sånn att du må omtrent ha forskjellig betadriver for hvilket kort du har og hvilket spill du spiller med Nvidia, si hva du vil om driverene til ATI, men du vet det kommer en ny offisiell hver måned....

Er du sikker på at du har lagt inn siste patch av BF2, og bruker en tålig ny driver? Klarer nemlig ikke å reprodusere denne bugen...? nVIDIA-kortene produserer derimot bedre kvalitet på AF, og AA er med mindre ytelses tap enn AMD sine kort.

 

Alle driverene på nVIDIA sine sider, selv om de heter WHQL eller beta er offisielle. nVIDIA ser ikke noe poeng i å sende alle driverene til Microsoft for sertifisering før de slippes ut. Det tar tross alt et par uker.

AMD's månedlige drivere er både på godt og ondt, det er flere måneder hvor driverne lager flere problemer enn hva de fikser.

Lenke til kommentar

Jeg spiller BF2 relativt aktivt på nettet, ja jeg har siste patch, og jeg kjører siste offisielle driver fra Nvidia.

 

Og hvorfor har jeg kjøpt meg 9800 GTX hvis jeg har sympati for AMD? :thumbup:

 

Jeg er rimelig objektiv når det gjelder skjermkort - noe som ikke kan sies om alle... :grin:

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...