Flamme73 Skrevet 16. april 2008 Skrevet 16. april 2008 (endret) Hei Jeg er på utkikk etter - en - så - billig - som - mulig - pc og fant denne. Vostro 200 slim tower Det er en Vostro 200 Slim tower pc osm jeg fant på dell.no. Jeg skal ha en RASK hjemmepc som bør kunne spille Hl2 motoren og diverse spill. Jeg likte minne og hardisken på hele 1TB fordi je skal jo ha mye spill og programmer på den så vil ikke pålegge farten. Er usikker på grafikk kortet men det står jo 256mb kort. For tiden kan jeg ikke få være pc så kunne noen gitt meg tips om dette er en bra pris og om dette er en grei pc. Dette skal være min egen men ikke på utkikk etter en pc som kan kjøre crysis, bioshock. Men gjerne som har 2.0 pixel shaders og vertex. Vil gjerne ha tips om mus, tastatur og skjerm + hvis det er noen programmer jeg MÅ kjøpe for og få pcen til og funke TAkker for svar. Endret 16. april 2008 av Flamme73
Djenzn Skrevet 17. april 2008 Skrevet 17. april 2008 Jeg gikk nå på dell sin side. Den maskina ser fornuftig ut til HL2 / CS mm. min nåværende er dårligere en den men kjører spillet mer en greit. Av skjerm kan jeg anbefale en 19" samsung (syncmaster 930BF) ikke noe vits for deg å gå noe større pga skjermkortet vil ikke gi noe god ytelse i oppløsninger > 1280x1024. Mus: Sjekk nye sidewinder musa til microsoft. Kan ellers anbefale G5 fra logitech. Keyboard: Her behøver du ikke noe dyre greier. Bare noe med forhåldsvis "flate" knapper(ikke laptop flate)... og gjerne en stor "enter" knapp. HP Keyboard Jeg tok mitt HP keyboard fra jobben for 2,5 år siden. det har aldri sviktet..
Flamme73 Skrevet 17. april 2008 Forfatter Skrevet 17. april 2008 Jeg gikk nå på dell sin side. Den maskina ser fornuftig ut til HL2 / CS mm. min nåværende er dårligere en den men kjører spillet mer en greit. Av skjerm kan jeg anbefale en 19" samsung (syncmaster 930BF) ikke noe vits for deg å gå noe større pga skjermkortet vil ikke gi noe god ytelse i oppløsninger > 1280x1024. Mus: Sjekk nye sidewinder musa til microsoft. Kan ellers anbefale G5 fra logitech. Keyboard: Her behøver du ikke noe dyre greier. Bare noe med forhåldsvis "flate" knapper(ikke laptop flate)... og gjerne en stor "enter" knapp. HP Keyboard Jeg tok mitt HP keyboard fra jobben for 2,5 år siden. det har aldri sviktet.. ' Men fant ut at det går ann å oppgradere pcen veldig mye og da blir det ikke lenger 1690 kr,- men heller 10 000,- så du mener at jeg ikke skal oppgradere noe for og få en rask pc med grei plass og grafikk til HL2 og med noen pixel og vertex shades helst 1,1 eller mer.
bjerkman Skrevet 17. april 2008 Skrevet 17. april 2008 du kan kjøpe pcen min. den drar hl2, cod4 osv lett. Drar til og med crysis og assassinscreed
Djenzn Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 (endret) Men fant ut at det går ann å oppgradere pcen veldig mye og da blir det ikke lenger 1690 kr,- men heller 10 000,- så du mener at jeg ikke skal oppgradere noe for og få en rask pc med grei plass og grafikk til HL2 og med noen pixel og vertex shades helst 1,1 eller mer. Det er selvfølgelig oppgraderingen dell tjener mye på. PC-en slik den står ser meget fornuftig ut til den prisen, men du kan ikke oppgradere uten å kjøre en større strømforsyning i. 250W er veldig lite i disse dager. Med en gang du oppgraderer denne maskinen kommer det 1000kr ekstra i tillegg pga de må bytte komponenter i etterkant(servicegebyr) Det jeg ikke liker med Dell er at de er dårlige på å oppgi eksakte spesifikasjoner, så en kan bli litt lurt. Jeg ble litt lurt når jeg først tittet på den pga de oppgir feks 6 prosessorer en kan få og ikke merker den som følger med under spesifikasjonene. Det er ikke helt heldig. Jeg må dessverre endre min mening om denne maskinen etter å ha skumlest hva en får og enda ikke helt skjønt hvilke speks som er på denne maskinen. Jeg går jo ut ifra at en får alt det dårligste og da holder ikke denne mål. Styr unna! For meg ser dette ut som missledene reklame.. Det er mer eller mindre 2 måter å reklamere for pc. 1. Du oppgir speks, alle detaljer om komponentene osv (Teknisk) 2. Du oppgir farge, hva den kan brukes til og passer til og såvidt nevner tingene som data folk mener er viktig å vite. Dell bruker gjerne denne metoden som for å selge til de som ikke kan så mye om data. Jeg skal se om jeg kan finne noe annet, men du må nok regne med en litt dyrere maskin. Endret 18. april 2008 av Djenzn
Djenzn Skrevet 18. april 2008 Skrevet 18. april 2008 (endret) Jeg anbefaler denne: Multicom 400 Value = 5995,- Den dell PC-en med skjerm osv vil fort koste 4500,- og ytelsen vil være meget lav. Denne fra multicom vil fungere veldig godt til ditt bruk. Ser fram til å høre hva du går for... lykke til! Endret 18. april 2008 av Djenzn
Flamme73 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Skrevet 18. april 2008 Tror at jeg har funne en grei pc med oppdateringer fra dell.no Det er en Inspiron 531 med disse spesifikasjonene: PROSESSOR AMD® Athlon™ 64 X2 tokjerneprosessor 5000+ redigere OPERATIVSYSTEM Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk redigere KUNDESTØTTETJENESTER 1 års standardgaranti - hente og retur SKJERM Dell™ 19-tommers sølvfarget flatskjerm i bredformat (SE198WFP) - norsk redigere MINNE 3072 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024 + 2 x 512] redigere HARDDISK 320 GB (7200 rpm) SATA-harddisk redigere GRAFIKKORT 128 MB ATI® Radeon™ HD 2400 Pro-grafikkort redigere OPTISK(E) STASJON(ER) DVD+/-RW-stasjon (leser/skriver CD og DVD) redigere TASTATUR Dell™ Entry Quietkey USB-tastatur - norsk (QWERTY) redigere MUS Dell optisk USB-rullemus med 2 knapper - svart redigere grei nok denne eller. Tenker mest på prosseroren og skjermkortet. 3 gb er akkurat for mye for meg og får meg til og føle at jeg har en rask pc:D 320 gb hd er greit det og. Har faktisk en ekstern 320 Gb hjemme Tilbehør
Djenzn Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 Til ditt bruk er det nok skjermkortet som er flaskehalsen her. 128MB er rent lite. CS ville nok gått greit, men HL2 ville nok slitet litt. Ville satt minimum 256MB skjermkort. Prosessoren er grei nok... Ta gjerne med pris når du poster
Flamme73 Skrevet 21. april 2008 Forfatter Skrevet 21. april 2008 Til ditt bruk er det nok skjermkortet som er flaskehalsen her. 128MB er rent lite. CS ville nok gått greit, men HL2 ville nok slitet litt. Ville satt minimum 256MB skjermkort. Prosessoren er grei nok... Ta gjerne med pris når du poster ok prisen er 5000,- men jeg prater om alt på minimum her og foresten kjørte jeg HL2 med et integrert 64mbs skjermkort. Tenker på og kansje bytte ut kort senere litt etter jeg har kjøpt pcen. Noen som vet om et bra skjermkort til 1000,- - 1500,- eller billigere.
Lamborgini Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 (endret) Dette er et suverent skjermkort som drar de fleste nye spill som finnes nå. Anbefaler 8800GT på det sterkeste. Et litt billigere kort, som også er litt dårligere er ATI 3870 512MB. Dette er ikke fulgt så bra som 8800GT, men også et veldig godt kort, hvis man tenker pris vs ytelse. Jeg har selv et ATI 3870 og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. Hadde jeg "gått tilbake i tid" ville jeg nok ha valgt 8800GT, det er en del bedre, og ikke mye dyrere. Men begge kortene er veldig gode Kilde: nVidio 8800GT og ATI 3870. EDIT: ser i ettertid, glem 3870 kortet, for bare 50 kr ekstra er det fullstendig verdt å kjøpe et 8800GT Endret 21. april 2008 av Lamborgini
Djenzn Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jeg ville nok holdt meg unna MSI 8800GT kortet pga flere som har hatt problemer med det og retur pga problem. Det skal være et bra kort, men som sagt problemer kan oppstå. Noen nevner bla. crash etter 30min med gaming. Det er en kjent sak at ATI kjører bedre en Nvidia kortene på HL/CS grafikk motoren, bare se en hvilken som helst test. Dette anbefaler jeg SAPPHIRE Radeon HD 3870 Jeg er ikke noen ATI fanboy, jeg kjøpte 3870x2 istedefor GTX/Ultra pga pris/ytelse og at Nvidia ikke kan kjøres i SLI på mitt X48 HK.
Flamme73 Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Jeg ville nok holdt meg unna MSI 8800GT kortet pga flere som har hatt problemer med det og retur pga problem. Det skal være et bra kort, men som sagt problemer kan oppstå. Noen nevner bla. crash etter 30min med gaming. Det er en kjent sak at ATI kjører bedre en Nvidia kortene på HL/CS grafikk motoren, bare se en hvilken som helst test. Dette anbefaler jeg SAPPHIRE Radeon HD 3870 Jeg er ikke noen ATI fanboy, jeg kjøpte 3870x2 istedefor GTX/Ultra pga pris/ytelse og at Nvidia ikke kan kjøres i SLI på mitt X48 HK. Så du er 100% sikekr på at pcen min klarer kortet uten noen oppgradering. Og har aldri oppgradert pcen min så vet ikke ossen jeg eventuelt skal sette inn kortet. Kan noen gi meg noen tips om ossen sette inn kortet? Og jeg kjøper antagelig pcen 29. juni - 5 juli så jeg gleder meg sykt
bjerkman Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Kan noen gi meg noen tips om ossen sette inn kortet? Google Men her er et eks: Mvh Bjerk
Djenzn Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Eller hvis du vil lese det via HW.no sine sider:: http://www.hardware.no/artikler/guide_bygg_pc-en_selv/45552 Se vekk ifra Sapphire 3870x2 kortet. Det er visst en feil på det kortet, hvis du står for lenge i bios uten å sette vifta på 50% i RivaTuner på forhånd så kan GPU'n brenne seg. Hvis du ikke skal kjøpe før i juni ville jeg gått for 4870 Serien.. http://www.hardware.no/artikler/ny_toppgrafikk_fra_amd/51055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå