Gå til innhold

meg noob, trenger oc software


Anbefalte innlegg

jeg har nettopp satt sammen pcen min, og tenkte å prøve å overklokke den litt..

hvilke programmer og software trenger jeg?

 

hva slags software er bra for å overvåke cpu temperatur osv?

 

hvilke tester burde jeg ha i tillegg til prime95?

 

oppsettet er for øvrig:

 

E8400 med northQ siberian tiger

Asus rampage formula

4 GB mushkin CL 4 800mhz

Vista 64-bit sp1

Endret av johnterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Du har fremdeles litt å gå på, under 65 er greit.

 

jeg her hørt rykter at flere verktøy kan bomme på temperaturen for de nyeste CPUene includert E8400.

 

Da jeg brukte coretemp fikk jeg noen rare tall. jeg fikk -48 på noen komponeneter og 108 på noe annet, nå bruker jeg Everset og er ganske fornøyd. Jeg bruker Asus PC probe II også og forløpige funker, men jeg har hørt at dette er ikke noe tess.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

mulig det.. jeg gjorde ikke den beste jobben med å smøre paste osv på kjøleren.. brukte den som allerede satt på kjøleren, men kjøpte med arctic silver da, så jeg kan få fikset det..

 

vet noen for øvrig hvordan man får konverterte DAA filer i vista? finner bare gratis coverters for xp..

Lenke til kommentar

Jeh har også lavere temp i BIOS enn i windows, det er litt rart fordi BIOSen blaster CPU ganske kraftig. Jeg vet ikke hva dette kommer av, det kan være unøyaktige sensorer eller noe bug, eller noe liglendende.

 

Jeg har disse temperaturene på Idle/Load i uklokket tilstand:

 

CPU: 37/42

NB: 39/44

SB: 40/44

MB: 38/48

 

Men noe merklig er på gange med core-tempene hos meg, jeg har

 

Core1: 42

Core2: 47

 

på idle, og jeg lurer på om min kjøler sitter feil. Men hvis dette er tilfelle da burde jeg få mye høryre temperaturer på CPU under load, dette er merklig.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

jepp det er en måler i CPUen.. eller så ligger det i hovedkortet..

 

men da har jeg klokka cpuen til 3,6ghz, satte FSB til 400 og det var egentlig det..

 

en ting jeg lurer på ang. minnet, jeg leste i en guide at jeg burde sette multiplieren til 2, slik at den ville ligge på 800mhz.. dette er jeg usikker på.. jeg satte command rate til 2, er det riktig? i cpu-z står det nå fsb:dram 1:1..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...