Gå til innhold

Usikker på valg av nye spilltitler!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke gå for assasins creed. Det er helt okei i starten, bra grafisk. Men ufattelig kjedelig i lengden.

Faktisk når du nevner det så ser jeg problemet i det... Prøvde å spille en 3-4 timer med det og ser for meg en ensidig fortsettelse...

Skrevet (endret)

Har de rettet BioShock? Hm... kanskje jeg skal prøve det igjen om en stund. Var jo litt morsomt å hacke en robot og vente bak et bord mens den tok seg av en hel flokk fiender. :p

Edit: Installerte og aktiverte BioShock uten problemer, men til gjengjeld fikk jeg fremdeles problemer med lyden. Etter et liten søk på nettet fant jeg ut at det er veldig mange som har samme problem fordi vi har Vista. Problemet er at det fungerer helt fint i menyene og helt frem til slutten av introfilmen, men straks man ligger i vannet når spillet begynner blir det stille. Jeg klarte å ordne det ved å justere litt på lydinnstillingene, men jeg antar jeg er en av de heldige. Ikke at jeg har rukket å spille så langt ennå. Begynner å bli ganske trøtt, så får spille mer i morgen. Mener fortsatt det er mye kjedeligere enn System Shock 2 (skjønt strengt tatt ikke "dårligere"), men kan være genialt om ingen har spurt deg "Why are you here?" før. ;)

Endret av thecrow77
Skrevet (endret)

Kharan, du har ikke spilt System Shock 2 om du ikke tar et så stort hint. :p

For å avsløre hintet med en grundig forklaring:

I System Shock 2 blir en romstasjon drevet av en kunstig intelligen (Shodan), og den gjør en svært bra jobb. Problemet er at den begynner å se menneskene som så inkompetente at de blir en trussel (uten å vite det selv) og bestemmer seg for å utrydde dem for å redde seg selv og alle andre ikke-mennesker på romstasjonen. (dyr, roboter osv). Dette liker ikke akkurat folk på jorden, så de sender deg opp til romstasjonen for å rydde opp og stoppe Shodan en gang for alle. Problemet er at siden Shodan bare gjør det hun mener er nødvendig for å drive romstasjonen så bra som mulig. Mennsker bare mindreverdige skapninger, så hun ser ikke noe galt i å utslette dem for å redde seg selv mer enn vi ser noe galt i å drepe kyr for å få mat. Nettopp det gjør System Shock 2 så utrolig stemningsfullt. Hele spillet er ganske likt BioShock på mange måter siden du kan sloss mot alt mulig, hacke inn i terminaler og ta over sikkerhetssystemer, snike deg frem og så videre. Problemet er at Shodan holder et øye med deg gjennom hvert eneste kamera, og hun mener som sagt ikke å være slem. Hun forstår bare ikke hvorfor du har kommet for å prøve å stoppe henne da du bare er en mindreverdig skapning som utgjør en trussel mot henne. Skal hun og romstasjonen overleve må alle som utgjør en trussel dø, og det inkluderer deg om du ikke stikker av frivillig. Derfor: "Why are you here?" ;)

Det er ironisk en av grunnene til at jeg ikke likte BioShock noe særlig (selv om jeg har gitt det en ny sjanse). Rapture og han der Andrew Ryan eller hva han nå het er sikkert interessant, men han når ikke Shodan opp til knærne engang. Maktsyke gærninger og sprø oppfinnere har vi dusinvis av, men en "fiende" som Shodan har vi så vidt jeg vet kun i System Shock-spillene og i filmen 2001: A Space Oddesey. ;)

Endret av thecrow77
Gjest Slettet+981287349
Skrevet

Må bare anbefale Bioshock, sykt urolig rå atmosfære. Må testes !

Skrevet

Bestillte Orange box på Onsdag fra MPX.no, så er jeg heldig får jeg kanskje det idag :D gleder meg så sykt!

Noen som har noe tips ellet triks til gameplay? Hva går Team Foretress ut på? Portal er vel slik at du skal "puzzle" deg frem i banene med portaler right? kommer til å bli så bra! og i tilleg er HL2 grafikkmotoren utrolig bra! god grafikk, men lite krevende :D

Skrevet (endret)

WTF?!?! Dette skuffet maks! Når jeg putter inn 1. disc av Orange Box så kom det først frem at jeg måtte installere steam... jeg gjorde så og logget inn på min før-eksisterende konto. Etter 2min venting hoppet selve installasjonen opp i Steam. Jeg trykket på neste for å velge de spillene jeg skulle installere, men hva søren skjedde så? JO!

Jeg har nemlig lagt opp harddisken min strategisk i to partisjoner (C: og D:) og jeg har allerede fyllt opp C: (60GB) med programmer og bilder. Musikk, Filmer, Spill og annet legger jeg i D: som har rikelig med plass... MEN! Steam installasjonen gir meg kun mulighet for å installere på C: som ikke har mer ledig plass!!!! DRIIIT DA! :realmad:

Er det noen annen måte å få installert disse eller extracted dem til min ønskede D: stasjon!?!

EDIT: Vil det funke hvis jeg installerer Steam på D:? Tror jeg kan velge det...

EDIT2: Javelja... jaha... akkurat ja... så det var altså det som var "the big trouble" ;) så får vel andre som kanskje (ikke?!) får samme problem lære av meg da :p

Endret av Core2Duo_Dude

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...