Gå til innhold

Canon A650IS - 630mm


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

I dag dumpet det ned pakke fra ebay i posten, og der var 3x objektivet jeg bestilte til mitt Canon A650 IS. Med objektivet blir brennvidden maks 630mm, på bekostning av bildekvalitet. Betalte 90 dollar alt i alt for saken, så forventet ikke mye, men er virkelig festlig å zoome inn flere kilometer unna.

 

Sammenlikninger her: http://captain-odegard.com/a650is/630mm/

 

DSC00198.jpg

 

Dette bildet er av en gård ca 5 km unna i luftlinje, sliter litt med å fokusere på den avstanden (pluss tatt uten stativ, stående)

 

lol-6.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ikke sette kamera på stativ slik at vi får et skikkelig inntrykk av skarpheten. Dette ligner jo ikke grisen, og jeg tipper det er snakk om bevegelsesuskarphet, i hvertfall nok til at det er umulig å vurdere den optiske skarpheten. Det virker også som det er litt agressiv støydemping her, og kanskje også litt for hard komprimering. Bruk aldri en annen innstilling enn beste kvalitet, du har garantert lagringsplass til det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Kan du ikke sette kamera på stativ slik at vi får et skikkelig inntrykk av skarpheten. Dette ligner jo ikke grisen, og jeg tipper det er snakk om bevegelsesuskarphet, i hvertfall nok til at det er umulig å vurdere den optiske skarpheten. Det virker også som det er litt agressiv støydemping her, og kanskje også litt for hard komprimering. Bruk aldri en annen innstilling enn beste kvalitet, du har garantert lagringsplass til det.

 

Går ut fra at du sikter til orginalbildene og ikke det lille photoshoppa utsnittet som er embedda i posten. Har på beste kvalitet. Skal prøve å få tatt med stativ, men er skeptisk siden objektivet er såpass tungt.

Lenke til kommentar
Dette var jo rett og slett jævlig dårlig teknisk kvalitet.

 

Er den grusomme akvarelleffekten og totale mangelen på skarphet, som går igjen i alle bildene, utelukkende på grunn av den Cola-bunnen du har satt på, eller er det også kameraets fortjeneste?

Det er nok cola-bunnen. A650 IS skal være rimelig kompetent. Mer eller mindre samme sensor og optikk som G7 hvis jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Dette var jo rett og slett jævlig dårlig teknisk kvalitet.

 

Er den grusomme akvarelleffekten og totale mangelen på skarphet, som går igjen i alle bildene, utelukkende på grunn av den Cola-bunnen du har satt på, eller er det også kameraets fortjeneste?

 

Colabunnen ja :p Holder i lange baner for meg, er sjelden man trenger så kraftig zoom - er mer for å leke. Hadde jeg ville hatt skikkelig utbyttbare objektiver hadde jeg kjøpt speilrefleks i første omgang, men er så latterlig pris på objektiv til de så med tanke på at kamera + adapter kostet meg 2200 er jeg fornøyd

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Lekte meg litt mer i dag.... sykt hvor mye man kan se med saken. Bildekvaliteten er selvføgelig alltid en hindring, men samtidig er dårlige bilder bedre enn ingen bilder. Av disse to likte jeg spesielt det siste, ser ut som de preiker.

 

IMG_0667.jpg

IMG_0668.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+89234341

oppdaterer denne litt, fikk pakke fra dealextreme i dag. UV filter og solblender til langlinsa pluss en solblender til adapterrøret (dvs bruker kun kameraets optikk)

 

long.jpg

 

longer.jpg

 

halve moroa er å skremme livet av folk med størrelsen på den saken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...